Kannath Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Kjøpte i desember ifjor en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway som demovare men desverre så har jeg siden hatt ett problem med at internetten kutter ut til tide og utide. Lurer derfor på om jeg fortsatt har garanti slik at jeg får sendt den inn og evt. fått en ny eller noe slikt. Er så jævlig lei dette, har prøvd å flashe og alt mulig og naboen min har samme instillinger (utenom variable) og han har ikke problemet. Vet at jeg har brukt veldig lang tid men siden det er 9 måneder siden så lurer jeg på hvilke retter jeg har. Butikken jeg kjøpte på har vel ingenting å si? Hilsen Kenneth edit: Skifta tittel, fikk den flytta. Les siste posten min er dere snille Endret 16. september 2005 av Kannath Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Vanlig garanti pleier å gjelde på demovarer, så lenge annet ikke er opplyst ved kjøp. Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg vil tippe at det ikke er noen garanti på demovarer, men det er helt opp til den enkelte butikk/produsent. Det som det derimot er, er normal lovbestemt reklamasjonsrett på minst 2 år. Reklamasjonsretten blir ikke på noen måte begrenset av at det er en demovare. Men det forutsetter jo at det virkelig er noe feil med din gateway. Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Tror det sto at garantien gjaldt men det kan jeg sjekke når jeg kommer hjem men instillinger og alt er riktig. Formatering o.l. også men burde jeg ta det på garanti eller reklamasjon? Eller er det samme tingen? Er litt dårlig på slikt, skulle ha spurt rettslære læreren men han er syk! edit: står ikke no om garanti Endret 9. september 2005 av Kannath Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Du har 2 års reklamasjonsrett etter min mening iallefall. Og den har man selv om det ikke står noe om garanti. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 "Alastor" har helt rett, men jeg foreslår uansett at man tar kontakt med stedet man kjøpte varen før man tar det for gitt at det blir problemer ! Jeg syntes mange her inne er litt for flinke til å forhåndsdømme butikkene.... I de aller fleste tilfeller vil butikken gi deg ny vare, da det ofte dreier seg om småpenger, og det er uansett ikke i noens interesse at det blir krangling ut av slikt. Det minste man kan gjøre er som sagt å kontakte salgsstedet FØR man inntar en negativ holdning ! PS ! Prøv å vær litt ydmyk og ikke KREV for mye fra første sekund - det hjelper i 90 % av tilfellene ! Det er tross alt langt hyggeligere å hjelpe en som ikke begynner samtalen med omtrent å spytte deg i ansiktet..... Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Neida, skal ikke kreve noenting jeg. Har veldig gode erfaringer med siden, er igrunn derfor jeg ikke ga ut navnet på siden. Ville bare vite om det ble garanti sak etc. edit: sendt en lang mail nå hvor jeg forklarer problemet på en hyggelig måte (tror jeg iallfall). Endret 10. september 2005 av Kannath Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Neida, skal ikke kreve noenting jeg. Har veldig gode erfaringer med siden, er igrunn derfor jeg ikke ga ut navnet på siden. Ville bare vite om det ble garanti sak etc. edit: sendt en lang mail nå hvor jeg forklarer problemet på en hyggelig måte (tror jeg iallfall). Du høres ut som en hyggelig og ok kunde å handle med Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Hehe, funker ikke å være sur mot butikkene fordi da gidder de ikke hjelpe. Dessuten er det ingen grunn til å være sur siden jeg selv har brukt lang tid :O Lenke til kommentar
fredster Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hehe, funker ikke å være sur mot butikkene fordi da gidder de ikke hjelpe. Dessuten er det ingen grunn til å være sur siden jeg selv har brukt lang tid :O Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, er fire døgn siden jeg sendte mail så synes de kunne svart snart =/ Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Tar ofte endel dager når det gjelder retur o.l. Butikkene prioriterer merkelig nok salg Fikk du autosvar på mailen? Så å si alle nettbutikker har en eller annen form for autosvar som gir deg et saksnummer samt bekrefter at mailen din er mottatt? Hvis du fikk dette send en mail som starter med saksnummer og spør pent om de har glemt deg. Husk at de færreste nettbutikker har bemanning i helgene, så antallet virkedager er 3. Litt off topic: Siden du kjenner noen med samme ruter som fungerer knirkefritt, har du muligheten til å kopiere hans instillinger over på din ruter (ved samme ISP), eller rett og slett bytte ruter. han kjører din ruter med sine instillinger, og du kjører hans med dine instillinger. Det kan jo være noe med linjen din, man vet aldri. Mvh Spaakh edit: whops, onsdag i dag ja (3 virkedager, ikke 2) Endret 14. september 2005 av spaakh Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Jeg har tidligere brukt en annen ruter her med samme linje og det har funket knirkefritt men kan jo spørre han. Jeg har fått saksbehandlingsnummer også ja, sender ny mail imorra om jeg ikke får svar idag Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hadde problemer med en 3Com OfficeConnect switch for noen mnd siden. fikk da beskjed fra nettbutikken om at jeg skulle fylle ut en sånn garant/feiligreie på 3Com sine sider. Mulig du må gjøre det. Men i mitt tilfelle, var det lagt opp så vanskelig på sidene til 3Com at jeg bare kastet switchen og kjøpte meg noe annet Lenke til kommentar
punar Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Har selv en OfficeConnect og hatt akkurat samme problemene. De løste seg ved å ta Firmware oppgradering. Etter det har den fungert glimrende! Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Kan jo prøve å oppdatere firmware en gang til edit: http://www.3com.com/products/en_US/result....8-91&order=desc Var ikke de jeg fant forrige gang, noen som vet hvilken jeg bør prøve? Endret 14. september 2005 av Kannath Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Fikk denne flytta fra webshop til nettverk, kanke hjelpe meg dere da? med firmware asså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå