Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Div spørsmål om trådløst nettverk.

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å satse på trådløst nettverk hjemme. Jeg har i dag en stasjonær, men får forhåpetligvis en bærebar også snart. Jeg bor i en blokkleilighet, så jeg trenger ikke nett annet en inne i leiligheten og rett på utsiden hvis det er mulig. Så til spørsmålene mine:

1. Jeg har i dag ADSL fra Telenor, og har da ADSL-modem fra dem. Bruker ikke splitter, da jeg ikke har telefon. Hva trenger jeg av utstyr for å komme meg på nett trådløst? Er det trådøs ruter jeg trenger? Eller aksesspunkt? Og hva er forskjellen på disse. Får man kjøpt trådløs switch? Jeg har ruter i modemet fra Telenor, så jeg trenger ikke det.

2. Hva med de forskjellige standardene? 11 mbps eller 55mbps? Er det kun hastighet og rekkevidde som spiller inn, eller er det flere ting som er forskjellige på de? Som sagt skal det for det meste brukes inne i leiligheten, slik at rekkevidden er ikke så veldig viktig.

3. Hvordan sikrer man trådløst nettverk? Er sikkert mange forskjellige måter å gjøre dette på, men hva anbefales?

Venter spent på svar. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...