Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skjedde også med meg da jeg satt opp pc`n til broren til dama. Pc`n var helt ny, og den funket fint, men ikke internett. Det funket å surfe, men det var vel det. Fikk litt panikk siden jeg hadde bygget pc`n og hos Telenor sa de at alt var i orden.

Men de fikk tilslutt sjekket opp litt nøyere, og det viste seg at pc`n hadde hatt virus. Jeg fant ingenting, men formaterte pc`n, sendte mail, og fikk linja opp igjen i løpet av noen dager. Jævli kjipt å miste linja, men syntes det er greit dersom pc`n sender ut masse virus/spyware. Kjipt hvis det går ut over andre som har Telenor. Det er enda verre å få pc`n fucket opp pga at en eller annen ikke har sin helt i orden, enn å miste linja i noen dager. Det er da ikke verdens undergang... :tease:

Lenke til kommentar

Det kan jo tenkes at viruset knocker AV programmene som "ikke finner noe". Telenor vil da se at virustrafikken fra deg fortsetter med uforminsket styrke mens du kun bekymrer deg over WoW strategier. Ta deg en bolle, slapp av litt, og send dem en mail. Det ordner seg nok, skal du se :-)

Lenke til kommentar

Les forøvrig: http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html

 

Kundens og Telenors ansvar

Kunden er ansvarlig for at Internettabonnementet brukes i henhold til brukerbetingelsenes punkt 10.4-10.8, herunder ansvar for at abonnementet ikke sprer virus eller uønsket trafikk. Dersom så skjer har Telenor rett og ansvar til å begrense Internettilgangen av hensyn til sikkerheten/funksjonaliteten i nettet (ref.pkt 12.4 i brukerbetingelsene).

 

http://www.online.no/betingelser

10.4 Hjemmesider

Kunden har mulighet til å opprette egen hjemmeside på Telenor Internetts servere. Maksimal størrelse på hjemmesiden for ulike abonnementskategorier er inntatt på http://www.online.no/hjemmeside. Kommersielle presentasjoner og tjenester, herunder, men ikke begrenset til, presentasjon av firma, produkt eller tjenester for salg, er kun tillatt etter skriftlig avtale med Telenor Internett.

 

10.5 Datasnoking

Kunden forplikter seg til ikke å foreta ulovlig inntrengninger i de dataressurser Tjenestene gir tilgang til ved gjetting av passord eller på annen måte uberettiget tilegne seg informasjon. Det samme gjelder andre forsøk på å bryte sikkerheten eller unødvendig forstyrre datatrafikken gjennom Tjenestene. Kunden har ikke adgang til systemet for overvåking av Tjenestene eller andre nett tilknyttet overvåkingssystemet.

 

10.6 Skikk og bruk

Kunden plikter å følge skikk og brukreglene som gjelder for web. Det er ikke tillatt å spre datavirus eller andre skadelige programmer, benytte Tjenestene til e-postbombing, reklame e-post eller annen form for e-post der man sender til flere brukere man ikke kjenner, eller lignende. Det er heller ikke tillatt å oppgi falskt navn og/eller adresse. Videre plikter Kunden å bruke sunn fornuft og alminnelig høflighet i sin bruk av Tjenestene.

 

10.7 Anvendelig lovgivning

Kunden plikter å bruke Tjenestene i overensstemmelse med den til enhver tid gjeldende lovgivning.

 

10.8 Videresalg og utvidet benyttelse

Tjenestene kan kun benyttes av Kunden personlig og kan ikke selges, leies ut, eller på annen måte gjøres tilgjengelig for Tredjemann, verken mot vederlag eller gratis.

 

12.4 Stengning ved annet mislighold

Telenor Internett kan stenge Kundens tilknytninger til Tjenestene dersom Kunden bruker Tjenestene i strid med pkt. 10.2, 10.4-10.8. Før stengning iverksettes etter denne bestemmelsen skal Kunden varsles skriftlig, og gis anledning til å uttale seg om forholdet. Varselet skal opplyse om årsaken, og fastsette en frist for å rette opp forholdet.

 

Dersom hensynet til sikkerheten og/eller funksjonaliteten i nettet, straffeloven eller tredjemanns vern krever det, kan stengning likevel foretas uten forhåndsvarsel. Kunden skal i slike tilfeller snarest mulig deretter varsles om stengningen.

Lenke til kommentar
Dette er noe av de mest horrible jeg har vært borti på veldig lang tid. Kan ikke fatte og begripe hvordan i huleste det går ann at jeg ikke kan få prate med den teknikern som har gjort dette.. Jobber selv i en it bedrift og dette kunne nesten resultert i noe alvorlig!

Mottar du gjevnlig drapstrussler mot deg og dine nærmeste og anndre ubehageligheter fra dine brukere?

Dette er grunnen til at abuseavdelingen til Online kun kan nås skriftlig.

Og de har sikkert annet og gjøre på abuse enn og krangle med brukere som har brutt reglene, vær glad for at de har en seriøs abuseavdeling.

Lenke til kommentar

Svarer det samme som jeg gjorde i posten din på IT-avisen:

Kundeservicen til Telenor kan du ikke klage på.

Jeg hadde samme opplevelsen rett før sommeren, satt faktisk på skolen når jeg mottok en SMS om at de hadde begrenset mitt ADSL/internet abbonnement og at når jeg hadde sjekket alle pcene i huset til en email som jeg ikke

 

Edit: Jeg gjorde som skrevet over og sendte dem en mail. Siden jeg fikk denne meldingen en fredag fikk jeg ikke åpnet linjen før mandag morgen, men den var åpnet før klokken 9.

Endret av vi er lost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...