Ayabara Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg har en pc med ASUS A8N-SLI Deluxe hovedkort og en Athlon64 3200+ prosessor som jeg gjerne skulle ha til å støye litt mindre. Jeg har installert Cool n' Quiet drivere, og det hjalp en _god_ del, men ikke nok. Har ikke mye peiling på innmaten i pcen, men slik jeg forstår det så er det nå 3 støykilder inni der. 1. Chipset vifte. Dette er nok den som støyer mest nå. Jeg har kjøpt meg en Zalman kjøleribbe, men har ikke kommet så langt at jeg har fått montert den enda. Kan jeg være sikker på at denne vil gi meg nok kjøling? 2. CPU-vifte. Her har jeg jo vifta som fulgte med prosessoren. Er det noe å hente her? 3. Strømforsyning. Husker ikke merket i farten, men jeg tror at strømforsyningen min skal være ok når det gjelder støy. Det er 1. og 2. som dominerer støybildet. Har dere noen generelle råd for å få ned støyen? Hadde vært fint å kunne bruke pcen som mediasenter, men da må den støye mye mindre enn den gjør nå. Samtidig så er jeg ikke veldig lysten på å bruke store penger for å få det til... Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Du har nok funnet ut det meste. Husk skjermkortviften, den kan støye mye i enkelte maskiner. Pass på å få nok gjennomstrømning av luft i kabinettet ved å kjøpe deg to store vifter, helt 120 mm. Disse setter du på en viftekontroller sammen med CPU viften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå