Gå til innhold

Hvordan Dele MySQL på phpBB2 forum?

Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217

hei

jeg lurer på hvordan jeg deler en mysql data base? du skjønner jeg har lyst til å ha flere forum, men som jeg kan ha samme konto på! så hvis du har en konto på en forum har du det på alle.

PS: Bruker phpBB2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel ganske vanskelig å få til med mindre man gjør større endringer i phpbb, siden hvilken tabell man bruker ligger i selve spørringene i scriptene. Det er med andre ord ikke slik at man i en config-fil har listet opp navnene på de forskjellige tabellene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Dette er vel ganske vanskelig å få til med mindre man gjør større endringer i phpbb, siden hvilken tabell man bruker ligger i selve spørringene i scriptene. Det er med andre ord ikke slik at man i en config-fil har listet opp navnene på de forskjellige tabellene.

hva kan jeg da gjøre? :hmm:

Lenke til kommentar

Du må gå igjennom hver eneste fil og skrive om SQL-spørringene. Dette er tidkrevende, og sjansen for at noe blir fucked up er stor nok.

I teorien; Ja, du kan gjøre det, men det er sånn cirka 1,4 - 1,5MB med tekst/script å gå igjennom.

Med forbehold mot at noen kommer opp med en genial måte å gi samme tabell to navn.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...