Gjest medlem-77217 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 hei jeg lurer på hvordan jeg deler en mysql data base? du skjønner jeg har lyst til å ha flere forum, men som jeg kan ha samme konto på! så hvis du har en konto på en forum har du det på alle. PS: Bruker phpBB2 Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Tenker du det slik at hvis du har registrert deg på et forum så slipper du registrere deg på de andre? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Dette er vel ganske vanskelig å få til med mindre man gjør større endringer i phpbb, siden hvilken tabell man bruker ligger i selve spørringene i scriptene. Det er med andre ord ikke slik at man i en config-fil har listet opp navnene på de forskjellige tabellene. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Tenker du det slik at hvis du har registrert deg på et forum så slipper du registrere deg på de andre? ja Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Dette er vel ganske vanskelig å få til med mindre man gjør større endringer i phpbb, siden hvilken tabell man bruker ligger i selve spørringene i scriptene. Det er med andre ord ikke slik at man i en config-fil har listet opp navnene på de forskjellige tabellene. hva kan jeg da gjøre? Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) bump bump bumpedi bump... EDIT: har skiftet til Simple Machines... Endret 13. september 2005 av medlem-77217 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Du må gå igjennom hver eneste fil og skrive om SQL-spørringene. Dette er tidkrevende, og sjansen for at noe blir fucked up er stor nok. I teorien; Ja, du kan gjøre det, men det er sånn cirka 1,4 - 1,5MB med tekst/script å gå igjennom. Med forbehold mot at noen kommer opp med en genial måte å gi samme tabell to navn. Endret 13. september 2005 av Ernie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå