Gå til innhold

Poker regler? fortell meg!

Piratpjokken

Anbefalte innlegg

Selv synes jeg texas hold'em bare ikke funker særlig bra til å spille 'hjemme'.

Altfor mye betting, og i tillegg krever det egentlig en egen dealer for å funke skikkelig.

Egentlig ganske uenig. Jeg har spilt mye texas hold'em på "hjemmebasis" i det siste, og det funker meget bra så lenge alle spillerne er helt inne i reglene og prosedyrene i texas hold'em (Noe som ikke tar lang tid å lære seg). Å ikke ha dedicated dealer er absolutt ikke noe problem. Dealerprosedyrene er enkle å komme inn i, og når førstemann ryker ut så er det naturlig å ha han som dedicated dealer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, ja, å spille om alle er temmelig erfarne vil nok være mye greiere.

Har selv spilt med et par som ikke er helt inni det, og da funker det heller dårlig imo.

Men jeg er fortsatt mer fan av 5-kort stud på hjemmebasis. :p

Får vite altfor mye med 5 kort på bordet.

Lenke til kommentar
Men jeg er fortsatt mer fan av 5-kort stud på hjemmebasis. :p

Får vite altfor mye med 5 kort på bordet.

Ja, hver sin smak, men personlig syns jeg at konseptet med communitycards gir spillet noe ekstra siden du da får en bedre mulighet til å prøve å "sette motstanderen din på en hånd" enn det blir i 5-card stud. Selv mener jeg at det er med på å gjøre at det blir mer taktikk og tenking i texas hold'em. Du kan bløffe på deg kort på en annen måte når folk kan se deler av hånda di.

Situasjoner der en spiller f.eks går all-in, og det blir åpen showdown er med på å gjøre spillegleden i texas hold'em større og mer variert spør du meg :) Da gir man også spenning til spillerene som ikke selv er med i den aktuelle hånden og publikum.

Lenke til kommentar
Texas hold'em funker fint dårlig å spille for moro skyld, det er et turneringsspill, that's it.

Folk blir jo helt oppslukt av slik folket gjør i WSP på TV-en. Utrolige greier.

Det er ikke helt riktig....kan fint spille cash game i Texas Hold'em. Er cash games, og ikke turneringer, som proffene livnærer seg på. Ta en tur til Las Vegas....der kan du spille alt i fra 2/4 $ og oppover til flere tusen i innsats.....

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
vant en 6pack med øl sist gang jeg spilte Texas Hold'em... diggeste potten ever :D

En 6pack? Når jeg var i danmark i sommer spilte vi med en 6-pack HVER i potten vi :D Blei fort en kasse for å vinne. (Riktignok billig pils der men ;))

Når det gjelder regler til Texas Hold'em: Sjekk denne siden

skulle likt å sett en kasse i den potten,men sånn er det når pilsen er dyr i norge,og folka er hyppe på å bli full på det dem har...da nøyer jeg meg med en 6pack ekstra jeg ;)

Lenke til kommentar
Mye anbefaler du å sette blinds til, når vi er ca fem stk med 100 spenn hver? Tre og seks spenn?

Anbefaler deg å kjøpe en koffert med pokersjetonger... Koster ikke mye for tida. 3-400 kr for skikkelige chips. Men hvis du skal spille med 100 kronestykker ville jeg kanskje starta blinds på 1 og 2 eller 2 og 4 kr, og deretter økt dem hvert 10. eller 15. minutt. Dere kan da øke smallblind med 1 kr, og bigblind med 2 (Så bigblind alltid er dobbelt så stor som smallblind)

Lenke til kommentar
Hehe, vi har to sett med chips. wink.gif

Men den er grei. Skal foreslå å spille med blinds i dag - er så mange nybegynnere som spiller utrolig feigt, og da er det vanskelig å hale noe ut av dem.

Blinds må du ha i Hold'em, ellers er mye av poenget borte. Når dere spiller turnering, så er det også viktig å øke blinds'ene etterhvert, slik at du får litt mer action i spillet.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Altfor mye betting, og i tillegg krever det egentlig en egen dealer for å funke skikkelig.

er jo ikke noe problem at en spiller er dealer også da ?

har spilt flere ganger hjemme og jeg er dealer hver gang. Bare man sørger for å ha en dealer button som går på rundgang så går alt greit for seg.. :)

Lenke til kommentar
Musty, joda, men som jeg sa er det ikke helt optimalt om ikke alle kjenner til spillet godt. ;)

Men for all del, det går fint an.

Spillereglene er ikke spesielt mye vanskeligere enn 5-card stud egentlig. Det som er vanskelig er å spille taktisk riktig. Og kan du "vanlig poker" så er ikke veien lang over til Texas Hold'em.

Sorry at vi prøver å bryte ned din forkjærlighet for 5-card stud Goophy ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...