Decline Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Tror "hjernebanene" er noe annet enn handlingene dine, er vel mer fysisk anatomi I'll be back Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Klart Cannabis bør legaliseres! Er sikker på at i min by så driver 70% av ungdom mellom 16 og oppover med slike ting, og det øker for hver dag omtrent! Skal all norges ungdom bli kriminelle pågrunn av litt hasj? Det er ikke halvparten så farlig som å drikke alkohol, og det gir veldig få skader på personen som bruker det (med mindre det er i store mengder) Cannabis bør bli som alkoholen. Alkohol er lovlig, men allikevell skadelig. Hvorfor er ikke da alkohol ulovlig? Ja til ett fritt land sier bare jeg! Cannabis bør bli solgt på øl og vinmonopol på samme måte som alkoholen blir solgt! Takk for meg Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Klart Cannabis bør legaliseres!Er sikker på at i min by så driver 70% av ungdom mellom 16 og oppover med slike ting, og det øker for hver dag omtrent! Skal all norges ungdom bli kriminelle pågrunn av litt hasj? Det er ikke halvparten så farlig som å drikke alkohol, og det gir veldig få skader på personen som bruker det (med mindre det er i store mengder) Cannabis bør bli som alkoholen. Alkohol er lovlig, men allikevell skadelig. Hvorfor er ikke da alkohol ulovlig? Ja til ett fritt land sier bare jeg! Cannabis bør bli solgt på øl og vinmonopol på samme måte som alkoholen blir solgt! Takk for meg Alkohol er ikke ulovlig av samme grunn som røyk ikke er ulovlig staten tjener masse penger på det og folk VIL drikke. Canabis derimot kan føre til bruk av tyngre stoffer.. Og ikke kom med argumentet med at alkohol også kan føre til bruk av andre narkotiske stoffer, det blir det samme som å si at å gå på skole eller jobbe kan føre til bruk av narkotiske stoffer siden å nyte alkohol er en helt vanlig ting å gjøre og mye mere akseptert.. Har selv mistet 2 veldig gode onkler av narkotika så vet godt hva canabis og andre tyngere stoffer kan føre til.. Ingen god ting for hverken dem selv eller familien.. Nå er ikke alkohol alltid det beste heller men det er en ting som "alle" gjør pluss at staten tjener penger på at folk drikker selvom enkelte faller utenfor.. Jeg NEKTER å tro at så mye som 70% av ungdomene der du bor røyker eller har røyket hasj.. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 En av grunnene til at alkohol og røyk er lovlig er jo at det er vanskelig å forby. Både det praktiske med å håndheve loven og at partiene som gikk inn for dette ville miste mye av sin støtte. Hadde derimot tobakk eller alkohol vært en ny ting og produsentene hadde spurt om de fikk selge det i Norge( men vi alikevel viste om skadevirkningene) så hadde det nok vært forbudt på lik linje med Cannabis. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Klart Cannabis bør legaliseres!Er sikker på at i min by så driver 70% av ungdom mellom 16 og oppover med slike ting, og det øker for hver dag omtrent! Skal all norges ungdom bli kriminelle pågrunn av litt hasj? Det er ikke halvparten så farlig som å drikke alkohol, og det gir veldig få skader på personen som bruker det (med mindre det er i store mengder) Cannabis bør bli som alkoholen. Alkohol er lovlig, men allikevell skadelig. Hvorfor er ikke da alkohol ulovlig? Ja til ett fritt land sier bare jeg! Cannabis bør bli solgt på øl og vinmonopol på samme måte som alkoholen blir solgt! Takk for meg Alkohol er ikke ulovlig av samme grunn som røyk ikke er ulovlig staten tjener masse penger på det og folk VIL drikke. Canabis derimot kan føre til bruk av tyngre stoffer.. Og ikke kom med argumentet med at alkohol også kan føre til bruk av andre narkotiske stoffer, det blir det samme som å si at å gå på skole eller jobbe kan føre til bruk av narkotiske stoffer siden å nyte alkohol er en helt vanlig ting å gjøre og mye mere akseptert.. Har selv mistet 2 veldig gode onkler av narkotika så vet godt hva canabis og andre tyngere stoffer kan føre til.. Ingen god ting for hverken dem selv eller familien.. Nå er ikke alkohol alltid det beste heller men det er en ting som "alle" gjør pluss at staten tjener penger på at folk drikker selvom enkelte faller utenfor.. Jeg NEKTER å tro at så mye som 70% av ungdomene der du bor røyker eller har røyket hasj.. Er like lett å gå videre til sterkere stoffer fra alkohol og Cannabis. Kjenner mange som begynte å drikke sprit tidlig og driver nå med alle mulige slags narkotiske stoffer.. Og det med de 70% stemmer faktisk! hadde veldig vanskelig for å tro det til jeg en dag innså at det faktisk var slik. Skal du røyke noe her i byn så er det skaffa på 2 minutter pågrunn av at det alltid er noen som har det på seg. Jeg ser ikke noe gale i det at ungdom driver med hasj, men syns de bør klare å vente til de er blitt 18 ihvertfall! Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Canabis derimot kan føre til bruk av tyngre stoffer.. Dette er et så tøvete argument at jeg lurer på hvorfor folk som arbeider mot narkotikabruk i det heletatt bruker det. Det finnes ikke noe vitenskapelig arbeid som tilsier at det er noen sammenheng mellom cannabisbruk, dvs. kun dette stoffet og ikke rusbruk generelt, og bruk av tyngre stoffer. Hva man evt. finner av statistisk grunnlag for å hevde noe slik er fullstendig verdiløst. At man observerer et fenomen vil ikke si at man kjenner årsaken. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Canabis derimot kan føre til bruk av tyngre stoffer.. Dette er et så tøvete argument at jeg lurer på hvorfor folk som arbeider mot narkotikabruk i det heletatt bruker det. Det finnes ikke noe vitenskapelig arbeid som tilsier at det er noen sammenheng mellom cannabisbruk, dvs. kun dette stoffet og ikke rusbruk generelt, og bruk av tyngre stoffer. Hva man evt. finner av statistisk grunnlag for å hevde noe slik er fullstendig verdiløst. At man observerer et fenomen vil ikke si at man kjenner årsaken. Kunne ikke fått sagt det bedre selv! Er så enig som jeg kan bli Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Canabis derimot kan føre til bruk av tyngre stoffer.. Alle kriminelle har drukket melk. Forby melk! Post hoc ergo prompter hoc Lenke til kommentar
stout Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 "Argumentet" med at hasj leder til sterkere saker kan tydeligvis ikke bli slått ned på mange nok ganger. På tross av at det om få poster kommer til å dukke opp igjen, fordi en eller annen luring med sterke meninger og lite fakta mellom ørene ikke har tilegnet seg forumvett, vil jeg føye til enda et innlegg i denne rekken. Fakta: De aller, aller fleste som prøver hasj, gjør dette av egen vitende og vilje. Det samme gjelder de som prøver nikotin, alkohol, amfetamin, heroin og ecstacy. Når noen utvikler et misbruksmønster, vil det alltid være en underliggende årsak. Mulige årsaker er mange, det kan være kjemiske feil i hjernen, eller psykiske problemer av varierende grad (ingen av oss er nok 100% perfekte psykisk sett), forårsaket av traumer eller feil/mangler ved oppdragelsen (f.eks. følelsesmessige behov som ikke har blitt dekket). Når sjansen for at en som prøver f.eks. heroin blir misbruker av dette eller andre stoff, er større enn at det samme skjer enn som aldri går "lenger" enn alkohol, så skyldes dette at terskelen for å oppsøke slike stoffer, på tross av lovbruddet det medfører, er lavere hos folk med misbrukertendenser. Poenget mitt er: Hasj, heroin, alkohol - ingen av dem er onde eller skyld i noe som helst. Det finnes faktisk lite som tyder på at andre enn den sistnevnte har direkte skadelige effekter på kroppen ved moderat bruk. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 I'll be back And now I'm back. Man kan nok ikke si at rusmidler påvirker hjernebanene... men man kan derimot si at de påvirker de såkalte motivasjonsbanene i hjernen. Dette er handlinger som føles meningsfulle å utføre - som å spise mat og drikke, passe på barna osv. - det sier seg selv at mangel på (eller forstyrrelse av) slik motivasjon kan føre til mye negativt både for individet og samfunnet! For en rusavhengig blir rusmidlene det som erstatter disse motivasjonene. Rusmidlet blir det viktigste i hverdagen. Mens man kan lengte etter en sigarett, og dette kan være et ganske sterkt psykisk press, så er det ingenting i forhold til hva bruk av rusmidler kan medføre. Rusmidler fører til uro, nedstemthet, angst, søvnforstyrrelser - abstinenser - og den avhengige doper seg dermed enda mer for å prøve å overkomme dette presset. Man kan bli plaget med dette i flere måneder, og noen kan komme så langt at de begår selvmord. Men konsekvensene er selvsagt også ganske individuelle. Alle kan få disse plagene, noen fortere enn andre. Om man ser på kun hasj, cannabis, - ser man at dette jo oppleves som behagelig og avslappende. Dette er selvsagt en illusjon. Noen får heller/senere angst og depresjoner, for noen kan dette bli særdeles alvorlig! Og virkningene bruker ganske lang tid før de er ute av kroppen. Det normale er å IKKE bruke hasj. Antallet som har prøvd hasj har flatet seg ut de siste årene. Ifølge SSB var andelen 15-20 åringer som har prøvd cannabis i rundt 15 prosent i 2002. Og igjen i følge SSB: "En studie ved SIRUS viser at et trekk ved utviklingen er at en del ungdom som har prøvd cannabis utvikler et hyppigere og mer regelmessig bruksmønster." Det er ren løgn av hasj er ufarlig og normalt. Men det skal også sies at høyt forbruk av alkohol nok kan være nesten like farlig, men her er det enklere å kontrollere seg - men det er igjen de som er totalt avhengige her også. For ikke å snakke om sniffing, som har tatt livet av mange fine ungdommer. Høyresiden støtter selvsagt idealet sitt om at folk skal få ødelegge seg selv. Men at folk skal ødelegge seg selv og andre er ikke noe mål, og burde aldri være det. Det verste er at folk prøver å fremstille dette som ufarlig og normalt. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det er ren løgn av hasj er ufarlig og normalt. Men det skal også sies at høyt forbruk av alkohol nok kan være nesten like farlig, men her er det enklere å kontrollere seg - men det er igjen de som er totalt avhengige her også. Det er klinisk bevist at cannabis gir mindre avhengighet og er langt mindre skadlig enn alkohol. Begge påstandene dine er derfor løgn. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Alkohol har høy grad av avhengighet - ja. Men det gjør ikke hasj mindre farlig av den grunn! Du kan ikke bare overse virkningene fordet. Én grunn til at alkohol er farligere, kan jo f.eks være at tilgjengeligheten og aksepten er såpass stor. — Dette er svært urovekkende fordi nyere forskning viser at hasj er langt farligere for den psykiske helsen enn tidligere antatt, sier professor i sosiolog, Willy Pedersen, som har vært med å lede undersøkelsen «Ung i Norge». Dette bekreftes av psykiater Anne Færden. På Lien behandlingssenter på Ullevål Universitetssykehus tar hun imot ungdommer med psykoser. Rundt halvparten av de som legges inn med psykose har et stort forbruk av hasj. — Hasj har en virkning på hjernen og vi vet ikke hvem som er disponert for å få psykiske problemer. Hos sårbare personer kan hasj utløse en psykose. Derfor tar de som røyker en stor risiko, sier Færden. Hun sier at har du brukt hasj mer enn fem ganger, dobler du risikoen for å utvikle psykose. Det kan resultere i større fare for depresjon og for selvmordstanker. Risikoen øker jo yngre ungdommen er når de ruser seg. — Mange tror og opplever det som et ufarlig stoff, og det er i uttakt med det vi vet fra forskning. De siste årene har det kommet sterke studier som viser at hasj for noen er svært farlig. Det innebærer en risiko for avhengighet, sosial eksklusjon og psykiske problemer, sier Pedersen. (professor i sosiologi) psykiater Ann Færden er tydelig med hva hun mener. — Psykoser er så destruktivt. Det ødelegger deler av folks liv. At noen skal få den opplevelsen, det unner jeg ingen http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/5019023.html FORSKNING.NO: Hasj er et rusmiddel på linje med alle andre, og har derfor skadevirkninger som kan være svært alvorlige. Man blir sløv over lengre tid, og ved langvarig bruk utvikles ofte en grad av apati. Hasj påvirker også yteevnen i krevende situasjoner, for eksempel bilkjøring. Man blir likeglad, og mister ofte perspektiv og ambisjoner. Aftenposten meldte den 23. oktober i fjor at det er en stadig økning av tilfeller hvor folk har skrevet seg inn ved rusinstitusjoner for sin bruk av cannabis. Artikkelen er basert på en rapport utgitt av EUs narkotikabyrå (EONN) som viser at vel 12 prosent av klientene som mottar hjelp for narkotikamisbruk i EU har hasj som hovedrusmiddel. Blant nye klienter er andelen hele 25 prosent, med noen variasjoner fra land til land. Tyskland har den høyeste andelen (27 prosent) og Hellas den laveste (syv prosent). Dette er foruroligende tall med tanke på den oppfatningen den jevne bruker - særlig de unge - har om hasj og marihuana, nemlig at cannabis ikke fører til avhengighet. Det er også en utbredt oppfatning at det ikke finnes dokumenterte skadevirkninger av hasjbruk utover de skadene tobakken man blander den med gir. Dette er imidlertid en feil, skal vi tro professor Jørg Mørland ved Nasjonalt folkehelseinstitutt. "Stein i en time, sløv i en måned" Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Men det gjør ikke hasj mindre farlig av den grunn! Du kan ikke bare overse virkningene fordet. Én grunn til at alkohol er farligere, kan jo f.eks være at tilgjengeligheten og aksepten er såpass stor. Alkohol er i seg selv farligere en hasj. Hadde en alkoholmisbruker gått over til hasj hadde helsegevinsten vært en realitet. Det er dessuten svært vanskelig å få noen gode kunnskaper om bruk av cannabis ved å forske på brukere i Norge. De fleste brukerne vil aldri være med i slik forskning fordi stoffet er ulovlig og de velger derfor å holde det skjult. Mange som potensielt sett kunne brukt hasj på en fornuftig måte velger å ikke gjøre det. Det har med andre ord lenge vært slik at de brukerne som havner i helsevesenets statistikker er folk som faller utenfor samfunnet. Jeg tror (eller retter sagt håper) du ville vært skeptisk til en alkoholundersøkelse som utelukkende var basert på besøkende hos Blå Kors. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Decline du må seriøst slutte med disse argumentene dine. De er har gått ut på dato for 20 år siden og holder ikke lenger. "stein i en time, sløv i en måned"?? Hva i svarte er det da? Ren propaganda! Har du noen gang røyket har du aldri sagt dette tåpelige argumentet. — Dette er svært urovekkende fordi nyere forskning viser at hasj er langt farligere for den psykiske helsen enn tidligere antatt, sier professor i sosiolog, Willy Pedersen, som har vært med å lede undersøkelsen «Ung i Norge». Skjønner ikke hvordan de finner ut dette jeg. Det er forskningen som er subjektiv og som derfor fører til feil resultat. I USA fikk faktisk forskere til at "hasj fører til massemord" pga at de spurte mordene om de hadde røkt hasj.. Dermed førte automatisk hasjen til massemord. Sånn er det i Norge også, det handler ikke om hasj er farlig eller ikke. Det handler om at folk ikke vil at det skal være ufarlig på grunn av å miste ansikt. Dette bekreftes av psykiater Anne Færden. På Lien behandlingssenter på Ullevål Universitetssykehus tar hun imot ungdommer med psykoser. Rundt halvparten av de som legges inn med psykose har et stort forbruk av hasj. Merk, et stort forbruk av hasj. Enda en effekt som skjer på grunn av kriminaliseringen av hasjen. Hadde hasjen vært lovlig hadde ikke disse ungdommene har et så stort forbruk. — Hasj har en virkning på hjernen og vi vet ikke hvem som er disponert for å få psykiske problemer. Hos sårbare personer kan hasj utløse en psykose. Derfor tar de som røyker en stor risiko, sier Færden. Hos sårbare personer. Igjen misledende fakta. Hovedgrunnen til at unge får psykoser er netopp det at det er ulovlig!! Skjønner ikke hvordan folk ikke forstår dette enda! De tenker ikke på at kanskje det tærer litt på et ungdomssinn å luske rundt og gjemme seg bort for å ta en uskyldig blås. Hva med at disse unge har vokst opp i et samfunn der "hasj er farlig" og får dårlig samvittiget av å røyke? Kanskje det fører til psykose?? Akkurat dette har jeg selv opplevd, pluss av at akkurat det samme skjedde med en kompis. Det var ikke hasjen som førte til psykosen, men omstendighetene rundt det hele. Tenk deg da å måtte gå ut på gata i et kriminelt miljø for å kjøpe seg et usselt gram og i tillegg bli prakket på masse annet dop! Tror du ikke det kan ha noe med saken å gjøre?? Hun sier at har du brukt hasj mer enn fem ganger, dobler du risikoen for å utvikle psykose. Det kan resultere i større fare for depresjon og for selvmordstanker. Risikoen øker jo yngre ungdommen er når de ruser seg. Skjønner ikke hvordan en respektert forsker kan si noe sånt. Det går ikke an å sette et slikt tall som fasit på noe. Røyker man mer enn 5 ganger blir man mer disponibel for psykose?? Hva er det da?? Mer som å si at "drikker man mer enn 5 ganger, blir man alkis". Satt veldig på spissen og ut av context. Vi vet da alle at det har ikke noe med hvor mange ganger man hverken røyker eller drikker, men heller om ens egen personlighet og hvordan det fungerer på kroppen og hodet. Og igjen, når ungdom blir kriminalisert fører det til flere psykoser og psykiske problemer enn hasjen i seg selv. Det er ikke hasjen som er problemet idet hele tatt. Det er loven og de omstendighetene hasjrøykere er i. Det er det som fører til alle problemene. Hadde bare folk forstått dette.. Hasj er et rusmiddel på linje med alle andre, og har derfor skadevirkninger som kan være svært alvorlige. Man blir sløv over lengre tid, og ved langvarig bruk utvikles ofte en grad av apati. Hasj påvirker også yteevnen i krevende situasjoner, for eksempel bilkjøring. Man blir likeglad, og mister ofte perspektiv og ambisjoner. Disse punktene er om man misbruker hasj MYE! MYE!! Man må røyke VELDIG mye for å miste perspektiv og alt dette. Igjen et problem grunnet kriminaliseringen av hasjen. Hasj er IKKE er rusmiddel på lik linje med andre. Hasj er faktisk det eneste rusmidlet som ikke lyver til brukeren. Man blir sløv over lengre tids bruk og utvikler apati. Det er jeg helt enig i. Pluss at hasj påvirker yteevnen veldig i krevende situasjoner. Enig i det også, men IKKE i bilkjøring. Dette er helt feil. Alkohol i bilsammenheng gjør at man tror man er verdensmester. Greit, hasj senker reaksjonsevnen, men likevel så lyver ikke hasjen til brukeren. Man tror ikke man kjører bedre enn man gjør. I bilsammenheng når jeg har vært med og føreren har vært stein så har han passet på at alle skal ha på bilbelter, ikke kjære fort og passe på andre førere. Høres dette så skummelt ut? Greit nok, ingen bør kjøre i uansett rus, men det å si at hasj påvirker yteevner ved bilkjøring er mer eller mindre tull. 50-50 tror jeg heller det er. Ok, sammenlign dette nå. Hasj gjør deg sløv over lengre tid og gjør deg apatisk og påvirker yteevne blablabla. Alkohol gjør deg SYK over lengre tids bruk og gjør deg fullstendig ut av evne til å gjøre noe som helst! Vi vet alle her hva som skjer med noen som drikker alt for mye. Ikke bra. Men det er heller ikke noe argument mot alkohol, fordi disse farene er noe som er allment kjent. Men at hasjen har slike milde effekter ved stort forbruk, ja DET må sies over alt! Tro meg! Bruker man hasj på en fornuftig måte og ikke røyker masse hele tiden, så er det ikke farlig! Herregud jeg har selv gjort det i flere år og har det kjempefint! Tror du jeg kunne ha jobbet med nettverk og systembehandling om jeg hadde vært "apatisk" og vært påvirket i yteevne i krevende situasjoner? Ta alt dette med en klype salt! Og jo faktisk så fører hasj til sterkere stoffer. Helt enig for det gjør det faktisk. Sikter til deg Feynman og de andre som sier det motsatte. Det er faktisk feil for jeg har selv vært med på handler og sett hvordan det fungerer i det virkelige liv. Men dette argumenter er faktisk til fordel for oss legalister! Hvorfor fører det til andre stoffer? Hmm, kanskje på grunn av at folk må kontakte et kriminelt miljø for å skaffe seg en flis?? Forbanna dritt altså! Hadde heller de unge med de "psykiske" problemene fått prøvd seg en mild joint i rolige kontrollerte omgivelser er det jo klart at de ikke hadde blitt dratt inn i et sånt miljø! Herregud da mann, tenk med det hodet du har! Unge som vil prøve hasj er gjerne fjortis og siucidal og vil gjøre opprør mot alt og ingenting. Da kontakter de som oftest noen lugubre de vet av og begynner kanskje å få god kontakt med dem osv. Kanskje møter de langeren selv og får selv kontakt med folk som har føttene godt stemplet i et narkomiljø. Tar det da lang tid før vedkommede prøver noe nytt? Det tar ikke lang tid og det er kun på grunn av at unge som vil utforske litt og kanskje vil forandre bevisstheten er nødt til å gå på gata for å gjøre det! Hovedpoenget er at kriminaliseringen av cannabis fører med seg så mye flere negative aspekter enn om det hadde vært lovlig! VI har kunnet fått masse masse flere arbeidsplasser, vi har kunnet eksportert stoff, klær, olje, fiber, papir, mat, tau. Vi har kunnet kuttet ut massevis av de farlige medisingene vi har i dag og erstatten en rekke av dem med cannabis. Staten hadde tjent penger på salg og eksport, pluss at de hadde spart pengene Politiet unødvendig bruker til "kampen mot hasj" og heller brukt det på noe som har en hensikt som f.eks kamepen mot farlige stoffer som faktisk dreper folk! Selv har jeg en kompis som krasjet voldsomt i en bergvegg og drepte tre av vennene sine som var i bilen. Nå er han schizofren, har epelepsi pluss masse psykiske problemer og angst og tilbakefall. Han har masse medisiner han får av leger osv, men det er kun cannabis som får han frisk nok til at han har det bra. Tenk det! Kun den ene jointen har fikk fikk han til å føle seg mye mye bedre enn alle de andre medisinene han får av legen! Han sa det selv "hadde jeg bare kunne fått bare dette som medisin hadde alt vært bedre" Hvordan kan da staten nekte han å ha det bra?? Endret 12. september 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Og jo faktisk så fører hasj til sterkere stoffer. Helt enig for det gjør det faktisk. Sikter til deg Feynman og de andre som sier det motsatte. Det er faktisk feil for jeg har selv vært med på handler og sett hvordan det fungerer i det virkelige liv.Men dette argumenter er faktisk til fordel for oss legalister! Hvorfor fører det til andre stoffer? Hmm, kanskje på grunn av at folk må kontakte et kriminelt miljø for å skaffe seg en flis?? Si meg, er du så neddopet at du ikke ser forskjell på rusmiddel og situasjonen som rusbruker i Norge? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Si meg, er du så neddopet at du ikke ser forskjell på rusmiddel og situasjonen som rusbruker i Norge? Skjønner ikke helt hva du sikter til her. Og jeg er ikke neddopet. Hasj fører til andre stoffer på grunn av at det er ulovlig. Så enkelt er det faktisk. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hasj fører til andre stoffer på grunn av at det er ulovlig. Så enkelt er det faktisk. Da skjønner jeg ikke hvorfor du sikter til mine argumenter. Jeg hevder bare at hasj ikke har noen virkning i seg selv som fører til bruk av tyngre stoffer. Stoffbruken er en konsekvens av kontakten med miljøet som bruker disse stoffene, ikke noe annet. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Når du har brukt hasj 4 ganger, dobbler du risikoen for psykose. Det er bare tragisk å tenke på hvor mange familier som er blitt ødelagt av den dritten. Tenkt på de som prøver og orde opp, stille opp når det trengs, bare for å bli skuffa gang på gang. Jeg har 0 sympati med de som havner på kjøret, og hasj var starten for mange av dem. Hadde det vert opp til meg, så skulle de hatt pryl og god gammeldags kustus. I tillegg skal vi betale for behandlingene de trenger. Jeg har vert ute en vinternatt selv, men syns ikke så synd på meg selv at jeg oppsøkte feil miljøer men begynte med dop for det. Nei det bør ikke legaliseres, men se på de som kansje kan ha nytte av det til "medisinsk" bruk. Kall meg gjerne skinnhellig, men jeg er ivertfall stolt av å aldri ha prøvd dop, og har aldri følt behov for å prøve. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Syne synd på de som virkelig tror at Norge blir et bedre land med lovlig narkotika... skal dere ødelegge ungdommen helt nå da? ved å si: det er farligere å drikke.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Canabis derimot kan føre til bruk av tyngre stoffer.. Alle kriminelle har drukket melk. Forby melk! Post hoc ergo prompter hoc Ja og de har sikker drukket vann, dette burde vi vel også forby.. Ærlig talt, vær litt mer seriøs. Jeg er mot narkotika 100% siden det er så mye dritt forbundet med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå