xgroove Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Halla Satte meg ned med stativ og kamera her en kveld. FIkk en rekke tørre lyn bilder men dette ble helt klart det peneste bilde selv om det ikke ble like spektakulært. 15sek lukkertid Det er faktisk et veldig greit bilde å fikse på i PS. F.eks å legge på andre farger i lynet. Original.. Redigert.. Bra?Dårlig? Lenke til kommentar
Fready Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Ganske bra, men synes lynet utgjør en for liten del av totalbildet. Blir liksom for langt borte. Har du nok bildedata til å foreta et utsnitt? Kutte over, under og på sidene? Bare et forslag... Mvh Fready Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg likte originalfargene best. Minamilistisk gjør seg, men det var vanskelig å få et helhetlig inntrykk når bildet er så stort at jeg må scrolle for å se hele. De hvite prikkene kunne vært redigert bort. Lenke til kommentar
xgroove Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Har lagt et utsnitt og visket bort de forstyrrende lyskildene. Her finner du bildet Takk for responsen.. Endret 9. september 2005 av xgroove Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Eg hadde nok likt å hatt lynene litt meir nede i høgre hjørne. Altså; meir himmel og meir bileteinformasjon åt venstre. Flott bilete, men kunne ha trengt ein betre komposisjon (sjølv om det er vanskeleg å vite kor lynet slår ). Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Kjempeflott begge utgavene. Greit at det er litt langt unna, får litt distanseperspektiv på det hele Lenke til kommentar
angass Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Eg sto ute i over ein time her ein kveld å prøvde å fotografere lynet.. Men fekk bere 2 bilder der du faktisk såg lynet... Korlies skal ein fotografere lyn? Lenke til kommentar
xgroove Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 For å fotografere lyn må du bruke lukkertid funksjonen. Jeg satte kameraet på 15sek lukkertid, det kan også være nyttig å stille lysforholdene litt osv.. Stativ er et must. Så er det bare å sette deg ned å knipse hvert 15sekund:p og håpe du treffer der lynet slår til neste gang Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 syns det redigerte bildet ble veldig fint...men også enig i at lynet utgjør litt liten del av bildet... Bravo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå