Pellepropan Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Heisann, jeg vurdere å kjøpe en ny hdd. sitter å vurdere: 1: Seagate barracuda 7200.8 250gb sata ncq 8mb (8ms søketid) 2: Samsung spinpoint p120s 250gb sata2 ncq 8mb (8,9ms søketid) hvem av dm vil dere anbefale? d som er avgjørende er: - hastighet - støy - stabilitet ser at seagate har noe mindre søketid.. vil dette merkes noe særlig? Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Seagate er jo kjent for å lage disker med svært lite støy. Me like. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Kan seff bare snakke av egen erfaring, samsung er den stilleste harddisken jeg har hatt, seagate er faktisk den mest bråkete, og jeg som kjøpte den nettopp pga den skulle være stille Lenke til kommentar
Pels Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Seagate'ene bråker mer etter en stund har jeg opplevet Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Samsungen støtter 300MBps overføringshastighet, det gjør ikke Seagaten. Men kanskje viktigere: Har ikke Samsung fremdeles tre (eller var det til og med fem?) års garanti på diskene, noe alle andre ikke har? Jeg har ihvrtfall bare gode erfaringer med Samsungdisker. Men i praksis er nok disse diskene ganske så like. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Du mener 300MBps i teorien? Du vil aldri oppnå det i virkeligheten. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Samsungen støtter 300MBps overføringshastighet, det gjør ikke Seagaten. Men kanskje viktigere: Har ikke Samsung fremdeles tre (eller var det til og med fem?) års garanti på diskene, noe alle andre ikke har? Jeg har ihvrtfall bare gode erfaringer med Samsungdisker. Men i praksis er nok disse diskene ganske så like. 3år? Heh! Seagate har faktisk hele 5 års garanti på sine disker Som eneste diskprodusent i verden om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Har en slik samsungdisk i min stueserver. Den er helt utrolig stillegående Lenke til kommentar
Jehro Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg har hatt begge og foretrekker klart Samsung. Den er mye stillere. Seagate-diskene var stillere før, men har nå en irritabel knitrelyd når den leser/skriver. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg har hatt begge og foretrekker klart Samsung.Den er mye stillere. Seagate-diskene var stillere før, men har nå en irritabel knitrelyd når den leser/skriver. hehe, håpe det er slik irriterande knirkelyd som det er på gamle quantium disker (ca 1gb). eg har eit par slike nye seagate disker, men merker ikkje noko knirkelyd, sikkert for dei wd disken overdøyere knirkelydene Lenke til kommentar
tropic Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) noen som kan bekrefte om det følger med en overgang fra 4-pin til 15-pin?? på den samsungen 250gb.. Endret 9. september 2005 av tropic Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har en venninde som kjøpte en Samsung 200GB hos Komplett for ca en uke siden. Da fulgte det ihvertfall med. Døvt av Komplett å ikke skrive dette tydelig på sidene sine. Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg har Seagate, WD og maxtor og av de er det seagaten som bråker mest Jeg har hørt mye positivt om samsung diskene, så jeg tror det er det beste valget Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Du mener 300MBps i teorien? Du vil aldri oppnå det i virkeligheten. Det er irrelevant; poenget er at det er dobbelt så mye som 150 MBps. Er klar over at det er diskens lese/skrive-hastighet som er flaskehals, men med NCQ og stort cache kan kapasiteten til busen godt ha noe å si i en del sammenhenger. Denne disken har kapasitet på rå dataoverføring opp mot 70MB/s, og da vil jeg personlig mene at det er en god ide å øke teoretisk overhead fra ca 100% til ca 300%. Hvis folk er interesserte i flere tall og figurer for denne disken kan de lese her: http://www.tomshardware.com/storage/20050427/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå