Gå til innhold

Hardware.no: Prisguiden og erfaringer: Ønske om nytt "felt"

Anbefalte innlegg

Hei

Vil først og fremst takke for prisguiden, et svært nyttigt verktøy når man skal handle :)

Når det gjelder brukererfaringene så finner jeg dem svært nyttig, men skulle ønske det var et felt der hvor de som legger inn erfaringene kunne legge inn hvor lang tid de hadde brukt produktet før de skrev erfaringen.

Ikke at jeg vil påstå at folk skriver erfaringene minutter etter at de har tatt et produkt i bruk, men har en stygg følelse av at det kan hende - har selv vært fristet til å rose et produkt opp i skyene etter å ha brukt det i noen få dager, selv om produktet over tid har vist seg å ha sjenerende feil.

Uansett, takk for prisguiden og takk for en god jobb generelt sett med hw.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det høres ut som en smart idé. Jeg har også et forslag til prisguiden, men gidder ikke lage en egen tråd til det. Det burde være mulig, i det avanserte søket, å sette inn laveste ønskede pris og høyeste ønskede pris, slik at om man har f.eks. 2000 +- 200 kr å bruke på skjermkort, kunne man sette dette inn i søket, for å på den måten spare tid med all blaingen på sidene.

Lenke til kommentar

Hei,

dette med hvor lenge man har hatt produktet var en god ide. Hvilke intervaller vil være fornuftig der i tilfelle?

- mindre enn en uke

- 1-2 uker

- 3-4 uker

- 1-2 måneder

- 3-6 måneder

- mer enn 6 måneder

_oDin_: Den nye søkemotoren til prisguiden vil ha støtte for å oppgi min/maks pris på søket sli du ønsker deg. Lansering er foreløpig ikke fastsatt.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

1 uke må være der, for å inkludere dem som nettopp har fått varen...

Deretter 1 mnd... man får litt mer info..

3 mnd så ser man om varen klarer eventuelt heftig bruk..

6 mnd er bortkasta, det man finner ut etter 6 mnd har man mest sannsynlig funnet ut etter 3...

1 år er helt ok, men litt bortkastet... Som regel ser jeg ikke etter gammel hw...

Altså mitt forslag..

1 uke

1 mnd

3 mnd

Lenke til kommentar

1 år er helt ok, men litt bortkastet...  Som regel ser jeg ikke etter gammel hw...

Men det er det andre som gjør. Spesielt kabinetter, harddisk, skjerm o.l. Dessuten inneholder jo prisguiden etterhvert også andre ting.

Joda, selvsagt, men man finner som regel ut om kvalitet etter 3 mnd... og om man vil så kan man uansett presisere at man har hatt varen i 1 år...

Lenke til kommentar

Kjempeforslag.

Men trengs egentlig tidskategoriene? Kanskje det er nok å måtte angi kjøpstidspunktet, og så kommer det opp slik:

dato for kjøp:

dato for skriving av brukererfaring:

...og så greier vi å regne det ut selv. Bare en tanke. Liten en.

Folk som skriver burde jo nesten oppfordres til å legge inn en kommentar til egen tekst etter 6 måneders bruk. Automelding fra hw.no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...