Gå til innhold

amd 3700sandiego over 2,53ghz?

newman221

Anbefalte innlegg

Får ikke min amd64 3700sandiego over 2,53 ghz..

kjører fsb på 230mhz, og multiplier på 11, havner på920mhz på htt..

hvis jeg går over 230 på fsb, vil ikke system starte før multiplier er nede i 10.. da får jeg minnet opp i 240-250.. corsair xms twinx 3200c2, 2x1024mb

luftkjølt system, har en arctic cooler64, som holder pcu på 30grader ved 2,53

har dfi lanparty ut nf4-ultra-d hovedkort.. litt skuffa for at jeg ikke får den høyere..

volt er økt til 2,9 på ram, og 1,43 på cpu.. bør noe økes mer, eller må andre ting vurderes? powersupply gir stabil strøm, og er på 400w. nexus ettellerannet..

trenger litt hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å innstaler de nyeste driverene til chipsettet, og jeg ville økt volten på cpu , enda mer. (3700+ og 3500+ venice bruker vel ca samme volt som default?!) Har 3500+ venice og jeg har på 1,483 volt med orginal kjøler. (Måtte oppgradere for i det heletatt kunne klokke noe særlig)!! Har asus a8n sli dlx. Kommer opp i 2,65 ghz med orginal kjøler! :tease:

Lenke til kommentar

Test med Prime95 torture testen på "In-place large FFTs" i en time for å sjekke max temperatur. La oss si at tempen blir da 50 grader på 2.53 Ghz. Da kan du fint øke vcore til f.eks 1.55V i BIOS (som gir 1.52V egentlig) og klokke din CPU høyere. Prøve deg fram, men hold deg under 60 grader load. Ellers kan du jo vurdere å bytte CPU kjøler til noe bedre. Men det kan også tenkes at din CPU ikke vil noe særlig høyere enn 2.5-2.6 Ghz da...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt min AMD Athlon 64 3400+, 2200MHz, Clawhammer, Socket 754 oppi 100 grader uten at den har tatt noe spesielt skade av det. Har hatt den 6-7 mnd'er etter overopphetingen uten at noen skader har blitt oppdaget. Seff snakker vi om en temp-peak og ikke stabil høy temp over lengre tid. Tok meg noen minutter før jeg oppdaget det og dro ut strømmen... CPU vifte hadde stoppet... Puh, det gikk "bra" i hvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...