Gå til innhold

Bruker du sikkerhetssele/-belte i bil?


morra

Bruker du bilbelte?  

1 011 stemmer

  1. 1. Bruker du bilbelte?

    • Ja
      909
    • Nei
      13
    • Av og til
      75
    • Når jeg sitter på
      4
    • Når jeg kjører selv
      10


Anbefalte innlegg

Har en venninne som ble slynget ut av passasjervinduet fordi hun ikke hadde på seg belte. (Kjørte av veien og traff et tre) Bilen ble totalmost på sjåførsiden.

På en annen side døde fetteren min fordi han IKKE hadde på seg belte, så jeg tror nok jeg vet at ting går begge veier...

5116732[/snapback]

Vil nå uansett si at det er overdrevet å si at det er "en del" folk som har overlevd fordi de ikke har belte på. Tror nok det er flere som dør fordi de ikke har beltet på. Vennina di har nok hatt ekstrem flaks, for hvis farten er stor nok til at bilen ble totalmost på førersiden, slik at det ville vært umulig å overleve om en satt der i kollisjonsøyeblikket, vil det samtidig være vanskelig å overleve om en fyker ubeskyttet gjennom lufta og treffer noe.

 

Leste du forresten artikkelen jeg linket til, ganske ironisk at han fyren som argumenterte sånn for å ikke ha på beltet ble drept i en bilulykke nettopp fordi han ble slynget ut av bilen da han ikke hadde beltet på, mens de to andre i bilen som hadde beltet på overlevde :D vanligvis ler jeg ikke av folk som dør, men det tilfellet der ler jeg hjertelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vanligvis ler jeg ikke av folk som dør, men  det tilfellet der ler jeg hjertelig.

5118567[/snapback]

Gratulerer, du tok akkurat over førsteplassen som største idiot jeg har sett hittil på forumet.

At du er uenig meg med er helt greit, men jeg er ikke interessert i å diskutere med noen som kan si noe sånt.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Altid bilbelte.

 

Føler at eg ikkje sitter godt i bilen om eg ikkje har på meg bilbeltet. Sitter liksom så laust, får ikkje god kjøyrestilling.

 

Eit anna spørsmål er, bruker du refleks når du er ute og går etter vegen?

5119880[/snapback]

Har bare én, som jeg bytter mellom jakkene dersom jeg skal ut å gå.

Dog sjelden jeg går, har bil (med refleks OG lys) :)

Lenke til kommentar

Bilbelte ja, så sant jeg skal ut av gården min, refleks... nei .... hvorfor? tja. .. vet ikke, men jeg er utrolig forsiktig med biler som skal passere meg da, holder faktisk øye med om de har sett meg eller ikke... så.. føler liksom jeg har kontroll selv.. selvom sikkert noen vil argumentere imot dette. Dvs kontroll har man aldri, men jeg føler jeg ahr kontroll nok til å minske sannsynligheten _nok_ =)

Lenke til kommentar
jeg synes nå og at ironien i saken var utrolig morsom

5119611[/snapback]

Flott at du er enig med meg. Bra ikke alle er like "politisk korrekte" som nazgul og Pluggen. Jeg mente ikke å støte noen med innlegget mitt, selv om jeg skjønner at nazgul kan føle det slik når han hadde en slektning som døde i lignende omstendigheter (og når jeg leser innlegget mitt på nytt ser det ut som jeg henvender meg direkte til ham, det var ikke meningen). Men det burde gå an å forstå ironien i en slik sak allikevel synes nå jeg, uten å kalle folk for idioter. At nazgul ikke ønsker å diskutere videre med meg er helt greit, så lenge han ikke har noe mer saklig å komme med enn at jeg er en idiot. Han amerikaneren i den omtalte saken derimot, burde vel kunne konkluderes med at var en reinspikka idiot etter det som skjedde. Man kan vel i alle fall ikke anses for å være noe særlig smart når man snakker positivt om og argumenterer for ting som man til slutt blir drept av.

 

Ellers har jeg fremdeles ikke sett noen skikkelig GODE argumenter for å ikke ha på seg bilbelte. Nazgul påpekte at ei han kjente overlevde fordi hun ikke hadde beltet på seg. Slik kan jo skje, men de fleste gangene i ulykker har man ikke slik flaks. Det er vel fremdeles det lureste å ha beltet på siden det er størst sjanse for at man faktisk får bruk for det, skulle man komme i en ulykke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...