Gå til innhold

Bruker du sikkerhetssele/-belte i bil?


morra

Bruker du bilbelte?  

1 011 stemmer

  1. 1. Bruker du bilbelte?

    • Ja
      909
    • Nei
      13
    • Av og til
      75
    • Når jeg sitter på
      4
    • Når jeg kjører selv
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Jeg bruker alltid bilbelte. Er det samme med meg som med mange andre her, jeg føler et ubehag hvis jeg kjører uten. Men jeg tenker som regel ikke over det når jeg kjører buss... :hmm:

Lenke til kommentar
Føler meg naken uten.....

Bra sagt, kjenner den. :yes:

Støtter denne.

 

Mini HYLER om jeg glemmer å feste hu og meg, hu er stort sett med hver gang.

Så får da en overdøvende alarm helt automatisk.

 

 

Ingen strekning er for kort for belte...

Kjører du i 10km/t så kan fort han som kommer imot deg ha 100Km/t hjelper da lite at du skal 15 meter opp i veien da.

Lenke til kommentar

Jeg har helt siden barndommen blitt strengt dratt opp til å bruke sikkerhetsbelte, noe som gjør at det går 100% automatisk når jeg setter meg inn i en bil, og i tillegg får meg til å bli urolig når jeg ser noen som ikke bruker det.

 

Men det er litt rart å tenke på at man aldri bruker sikkerhetsbelte i offentlige/kollektive busser, og at bussjåføren (heller ikke han bruker belte) tolererer at folk står som sild i tønne slik at det faktisk ikke er plass til én eneste person til på bussen (det skjer nesten hver onsdag etter skolen).

Tenk dere to slike busser front mot front. :scared:

Lenke til kommentar

Et eller annet blir feil hvis jeg ikke har på meg bilbelte når jeg kjører/sitter på. En rar følelse som kun forsvinner hvis jeg bruker bilbelte.

 

Ingen av kompisene mine bruker bilbelte, skjønner ikke hva de tenker med. En gang jeg satt på en kompis så sa han følgende:

 

Han: Bruker du bilbelte?

Jeg: Ja?

Han: Blir så irritert på folk som bruker sikkerhetsbelte når jeg kjører. Føler at folk ikke stoler på kjøringen min.

 

:blink:

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det burde vært en kategori som het "for det meste" eller noe sånt. Jeg bruker stort sett bilbelte, og alltid på lengre turer, men det hender iblant at jeg sløyfer det dersom jeg skal 300 m ned til butikken. Jeg vil med andre ord ikke si at jeg bruker belte bare av og til, men nesten alltid, og jeg tror igrunn dette gjelder for ganske mange.

Lenke til kommentar
Ingen strekning er for kort for belte...

Kjører du i 10km/t så kan fort han som kommer imot deg ha 100Km/t hjelper da lite at du skal 15 meter opp i veien da.

Støtter denne! En venninne av meg skulle "bare" ned til butikken. Resultat? Porselentenner og en par operasjoner for å få nesen tilbake i normal stilling.

 

For meg er sikkerhetsbeltet en selvfølgelighet.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Det snodige er at det fremdeles er folk som bastant mener at det er tryggest å kjøre uten belte. Begrunnelsene er at man blir sittende fast i brennende bil, drukner hvis bilen havner i vannet etc. :lol:

Det finnes eksempler på folk som har reddet livet ved å ikke bruke belte, men det finnes mange flere eksempler på folk som har reddet livet ved å bruke belte.

Lenke til kommentar
Det finnes eksempler på folk som har reddet livet ved å ikke bruke belte, men det finnes mange flere eksempler på folk som har reddet livet ved å bruke belte.

Og de glemmer at krasjer man i sjøen, eller så bilen begynner å brenne så er det stor sjanse for at man blir slått i svime hvis man ikke bruker belte. :p

 

Og du har feilsitering i signaturen din. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...