Gå til innhold

Bruker du sikkerhetssele/-belte i bil?

morra

Bruker du bilbelte?  

1 011 stemmer

1. 1. Bruker du bilbelte?

• Ja
      909
    • Nei
      13
    • Av og til
      75
    • Når jeg sitter på
      4
    • Når jeg kjører selv
      10

Anbefalte innlegg

Alltid, skjer automatisk.

Satt forresten bak i en bil for en del år siden, som havnet på hodet i ei grøft (da brukte jeg ikke belte) Ble slengt både hit og dit, for å si det sånn - hadde flaks som faen og slapp unna uten noe betydelig skade ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Eg nyttar alltid tryggleiksreim når eg ferdast i motorkøyrety. Den dagen eg får bilsertifikatet, kjem ikkje folk til å få sitje på utan at dei har på seg belte. Har gjort det til ei god vane å feste beltet med ein gong eg set meg i bilen. Var med i ei bilulukke ein gong. Då slapp eg unna med minimale skadar grunna bruk av belte.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Har kjørt i 3 og et halvt år nå, og har faktisk aldri kjørt uten belte :p

Ikke ut av garasja en gang, noe som kan være irriterende da jeg faktisk bare ska snu bilen og vaske den, rett og slett ei vane, som jeg ikke tenker over engang.

Prøver så godt jeg kan å la de som sitter på bruke belt også.

Er jo råner, så kjører veeeldig mye, spes om helgene, så merker at de som sitter på med meg har begynt å bruke mer å mer belte.

Ser ikke noen logisk tankegang ved å ikke bruke det, det tar 5 sekunder å sette det på.

5 sekunder etterpå kan situasjonen være en helt annen om man ikke har på belte ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Stemmer, såg ein kontroll i dag.

Om folk ikkje brukar bilbelte får det være deiras problem, heldigvis tar ingen andre skade av at du ikkje nyttar det.

5745429[/snapback]

Det stemmer nå ikke helt. Tenk deg en bil med 4 personer i, en har ikke belte. Han vil jo da bli kastet rundt i bilen med stor kraft, og kan gjøre massiv skade på de andre i bilen. En person som veier 70kg, og som kræsjer med momant stopp (i vegg eller lignende) i en hastighet på 100kmt vil ha en "effektiv" vekt på nesten 35 tonn da. Thats gotta hurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...