Gå til innhold

Nytt lydkort - High end gaming?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger ett nytt lydkort siden jeg holder på å bli sinnsyk av lyden i onboardkortet. Jeg sikler litt over X-fi, og lurer på to ting:

På det gamle nForce2 kortet mitt hadde jeg soundstorm, der jeg kunne kjøre DolbyDigital 24/7, og jeg fikk automatisk 5.1 i spill ol. På de lydkortene jeg har prøvd i det siste viser det seg at jeg må bruke analoge minijacker for å få 5.1, og ikke Coaxen (kanskje jeg har gjort noe galt med innstillingene?). Jeg ønsker altså ett lydkort hvor jeg får stereo på stereokilder, og 5.1 på 5.1kilder, noe jeg ikke gjør i dag.

Spm nr 2: Jeg lurer også på om ett nytt lydkort vil drastisk forandre lydbildet mitt, både i musikk og spill (og dvd'er seff). Jeg vil si at jeg er i stand til å høre små forskjeller i lydbildet, og jeg liker lyd der bassen og diskanten er godt adskilt, og at lyden ikke bare drukner i en god gammedags mix. Jeg vil ha "clear og crisp" lyd.

Forresten, bruker Logitech z-5500, vet at det kanskje ikke gir den råeste lyden, men mener det er bra nok til at jeg merker forskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...