Snorre Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Er det noen som kan navnet på et par helter fra norrøn tid. Har glemt navnet på dem alle, og skal skrive stil til i morgen anngående norrøne helter kontra dagens helter fra populæritetsbøker og filmer. hadde vært greit hvis dere ga litt informasjon om den helten dere nevner, hvis dere kan det. Dere kan også si litt om hvordan heltene var på den tiden, da det er det oppgaven går ut på. På forhånd takk Snorre Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Norrøne guder eller gamle norske konger? Er Snorre Sturlason en norrøn helt? Endret 8. september 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Snorre Storlason var en dikter, var han ikke? Helter i norrøn tid var vel Sigurd Drakedreper og andre litterære mennesker. IRL var det vel ingen, med mindre du tenker på Tor, Odin og de der. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Når jeg søker etter Sigurd Drakedreper kommer jeg bare frem til sider om filmen. jeg vil gjerne ha historien om ham, om denne da finnes på nettet. Jeg vil helst ikke ha med guder, da disse ikke kan regnes som helter på samme måte. Dessuten kan jeg om dem fra før. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 bump! da jeg har fått samme oppgave på skolen og sliter med å skille helter fra "vanlige" folk : ) Lenke til kommentar
Zirbus Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Sigurd Drakedreper var da ikke en helt. Slik jeg forsto det i filmen var han mer en antihelt. Ei skikkelig pyse som ikkje klarte å svinge sverdet eller å slåst. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Sigurd Drakedreper var da ikke en helt. Slik jeg forsto det i filmen var han mer en antihelt. Ei skikkelig pyse som ikkje klarte å svinge sverdet eller å slåst. Omfattende googling tilsier noe annet : ) Men d kan jo nevnes i oppgaven da jeg valgte å ha om Sigurd Fåvnesbane (aka. Sigurd dragedreper) Lenke til kommentar
Tekstheftet Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Helter i norrøn tid var ridderne! Lenke til kommentar
eXpergefacio Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Bump igjen... Noen av dere som kom frem til noe? Sitter og sliter meg i hjel med samme oppgave nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå