Gå til innhold

Er Eizo's garanti service bra? Trenger skjerm tips


The Red Devil

Anbefalte innlegg

Lurer litt på denne skjermen:

 

Eizo S1910

 

Men på grunn av at garantien på Eizo skjermer utføres av A Novo AS er eg veldig skeptisk til den.

 

Min gamle lcd (Hitatchi CML181SXW), ein glimrende skjerm forresten. Har eg hatt problemer med to ganger under garanti tiden, Hitatchi har swap service med A Novo, og begge gangene holdt eg på i månedvis før saken var ordnet, og eg hadde fått ein ny skjerm som fungerte skikkeleg. (Fekk skjermer uten metall bakdekselet, som høytalerene ikkje fungerte på, masse døde piksler osv).

 

Forskjellen er at Eizo har "på stedet" service, og eg lurer på om nokon har kjennskap korleis den virkeleg fungerer? Er den noko bedre enn Hitachi sin garanti ordning?

 

Vist nokon har eit annet skjerm tips tar eg med glede imot anbefalinger. Budsjettet mitt ligger på 5-6 tusen maks.

 

Leiter etter ein skjerm som har god farge gjengivelse og som fungerer bra ved programmering og liknende oppgaver.

Så med andre ord oppdaterings hastigeten er "ned prioritert", siden eg ikkje spiller så mye, og vil heller ha ein lcd som viser klarere og bedre farger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde service på en Eizo 21" CRT skjerm for en tid tilbake med A Novo. Beste behandling jeg noengang har hatt. Log på nettet, beskjeder over telefon/mobil. Kjempeflott, og kostet meg ikke et eneste øre :thumbup:

 

#1 - De sendte pakkeseddel i posten, etter å ha forsikret seg om at jeg har riktig pakkeembalasje (hvis ikke kunne de ordne dette). De kunne ikke hente skjermen på stedet ettersom jeg bodde for langt unna, og beklaget seg så veldig, så veldig :)

#2 - Jeg får brevet, åpner og tar med pakkeseddel+skjerm til postkontor, og pakken sendes ferdig betalt...skjerm veier over 20KG

#3 - De ringer meg på mobil, og forteller hvordan situasjonen er. Dersom de ikke klarer bytte, blir det muligheter for ny skjerm av en annen type

#4 - Jeg får skjerm tilbake i ny embalasje (ikke gammel), i bedre stand enn når jeg kjøpte den (det viste seg at en fargekorreksjons funksjon ikke fungerte når jeg kjøpte den ny, noe de fikset).

 

Ta et annet eksempel, et servicefirma XXX - jeg måtte nylig sende inn min PT-AE700 Panasonic projektor til service i Oslo grunnet lampefeil og fokus problemer. Jeg måtte selv betale transport, og det tok de rundt om 3 uker? Liten informasjon, ingen telefon selvsagt eller kontakt. Kort etter mottak har jeg nye feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...