Gå til innhold

Kommer det et vanlig 7800 kort?

wotg

Anbefalte innlegg

Bygger nye pc til dama i løpet av høsten. En ganske rimelig A64 sak. Lurer litt på dette med grafikkort... Hva skal jeg velge? 7800GT er overkill da hun spiller mest wow, the sims2 osv. derfor lurte jeg på om det er noen som vet om det kommer et billigere kort i 7800 serien?

Har selv 6800GT kort i den ene maskina mi og jeg synes kortet er veldig varmt og bråkete. Har derfor ikke lyst til å kjøpe et nytt kort i 6 serien.

Hvordan er f.eks x800xl kortene?

En siste ting; kortet MÅ ha dual DVI da hun bruker to skjermer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer nok flere kort i 7000 serien, tipper 7600 og 7200 kommer sikkert før jul. Men i 7800 serien så kan det kanskje dukke opp ett 7800 kort og kanskje en Ultra versjon, noe som avhenger om ATI skulle knuse GTX kortet. Men ryktene sier at de har droppet Ultra versjonene for å konsentrere seg om neste generasjon.

Lenke til kommentar

7800GT kortene trenger også ekstra strøm. Det er en grunn til at de har montert på den ekstra strømkontakten. PCI-E porten greier å tilføre 75 watt. GTX kortene bruker 100-110 Watt, så GT kortene bruker nok 80-90 eller noe slikt. Så selv om kortet ditt funker, så tror jeg du ligger å akkurat på kanten, og stresser hovedkortet litt ekstra.

EDIT: du mente kanskje X800XL kortet. Om kortet bråker så er det bare å bytte vifta til noe mer stillegående. Men det pleier jo ikke å gå på max foruten når man er i spill, og da er man vel egentlig mer opptatt av lyden i spillene enn skjermkortet?

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...