exmith2k Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hei. Har formatert C: disken min, å når jeg formaterte, så drog jeg ut mine 2 andre disker, etter jeg var ferdig med å installere winxp på ny, satt jeg i mine 2 andre disker. Kommer inn på begge diskene, men den ene disken, den nekter adgang når jeg går inn på 70% av mappene, det er kun noen få jeg klarer å komme inn på, når jeg går inn på resten av mappene, kommer denne feil meldingen opp: Har restartet pcen en del ganger, skiftet på å sette den i IDE 1 & 2, Defragmentert, prøvd med Check Disk. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å redde filene mine ? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Dersom du har en brukerkonto med administrative privilegier (og fortrinnsvis Windows XP Professional), kan muligens dette være en løsning. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 aadnk har løsningen. Samme artikkel på norsk Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Dersom du har en brukerkonto med administrative privilegier (og fortrinnsvis Windows XP Professional), kan muligens dette være en løsning. Haha første jeg tenkte var at det ikke hadde no med det å gjøre, trodde disken var skada eller no ^^ Men det fixa alt ! Thx Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Hvorfor bler det sånn med mappene? Har aldri skjedd før :/ ... Og en ting til, nå har jeg 2 kontoer, min konto + admin, men begge kontoene er admin.. Så kan jeg slette den andre? eller må jeg ha begge? Endret 8. september 2005 av exmith2k Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hvorfor bler det sånn med mappene?Har aldri skjedd før :/ ... Og en ting til, nå har jeg 2 kontoer, min konto + admin, men begge kontoene er admin.. Så kan jeg slette den andre? eller må jeg ha begge? Grunnen til at det skjer er at i NT-baserte operativsystem (NT/2000/XP) har man filsystemet NTFS med full sikkerhet ned på filnivå. Det vil si at hver eneste fil kan ha sin egen "eier". Når man så har formatert operativsystempartisjonen og installert på nytt vil informasjonen om den tidligere eieren ligge igjen, men nyinstallert operativsystem vil ikke skjønne hvem den eieren er. Derfor får man null tilgang før man har tatt eierskap over mappene/filene. Du så sikkert i Sikkerhet et merkelig navn som begynte med S-(mange tall), det var IDen til den forrige eieren. Lenke til kommentar
magio Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Woho! Har hatt samme problem på en partisjon på en harddisk lenge nå, så giddalaus som jeg er har jeg ikke giddet å gjøre noe før nå Det funket! Takk! Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Har enda samme problem, for det er mange filmer jeg ikke klarer å kopiere til en annen disk. Men går det ann å få alt dette vekk på 1 gang, hjelper det med å formatere? Edit: formatere Endret 12. september 2005 av exmith2k Lenke til kommentar
Steina Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 hjelper det med å restarte? Maskinen tar ikke skade av en restart avogtil. Prøv det du, og så kan du fortelle oss om det funker eller ikke Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 hjelper det med å restarte? Maskinen tar ikke skade av en restart avogtil. Prøv det du, og så kan du fortelle oss om det funker eller ikke *formatere Lenke til kommentar
Steina Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 hjelper det med å restarte? Maskinen tar ikke skade av en restart avogtil. Prøv det du, og så kan du fortelle oss om det funker eller ikke *formatere stor forskjell Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 hjelper det med å restarte? Maskinen tar ikke skade av en restart avogtil. Prøv det du, og så kan du fortelle oss om det funker eller ikke *formatere stor forskjell Jeg skrev det i dag tili, stressa litt å hadde dårlig tid Så det gikk litt fort Men lurte på om det hjalp å formatere, bare stress nå med der der Accsess is denied.... Må ligge å stille inn hele tiden.. Har aldri hørt, aldri sett å aldri hatt det selv før, så det er litt merkelig Lenke til kommentar
Steina Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg vil tro det hjelper å installere windows pånytt ja. Har aldri vært borti det problemet jeg da men Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 hm ingen som har peil som vanlig naj Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Du må gjøre den operasjonen som er beskrevet i artikkelen på høyeste nivå, da mener jeg på selve stasjonen. Du må også velge at den instillingen skal arves nedover ved å klikke på Erstatt eier av underbeholdere og -objekter. Edit: Dette står også i artikkelen, hvis du leste den... Endret 13. september 2005 av Spirograf Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Du må gjøre den operasjonen som er beskrevet i artikkelen på høyeste nivå, da mener jeg på selve stasjonen. Du må også velge at den instillingen skal arves nedover ved å klikke på Erstatt eier av underbeholdere og -objekter. Edit: Dette står også i artikkelen, hvis du leste den... Har jort det på alle stasjonene, men enda er det mange undermapper som jeg ikke har adgang på ! å da må jeg fikse det, hvorfor er det sykt mange undermapper som har sånn, å mange ikke? Stress.com Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Da må du nok først kjøre "Take Ownership" på alle filer og kataloger, for så å kjøre rettighetene nedover. Du kan jo eventuellt prøve å hente Cacls eller Xcacls for å gjøre dette fra kommandolinja, instedet for å bruke GUI'et hvis du synes det er enklere. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Da må du nok først kjøre "Take Ownership" på alle filer og kataloger, for så å kjøre rettighetene nedover. Du kan jo eventuellt prøve å hente Cacls eller Xcacls for å gjøre dette fra kommandolinja, instedet for å bruke GUI'et hvis du synes det er enklere. Kan du forklare alt det du sa nå på en lettere måte ? edit: Har gjort det på alle diskene, men enda er det en del mapper som ikke har "eier", så jeg må legge til useren min selv. På hver enkelt mappe/fil Endret 16. september 2005 av exmith2k Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Hei igjen, sku hatt svar på et spørsmål, har tatt en harddisk fra en winxp pro pc, over til winxp home pc, så nå får jeg ikke tilgang til harddisken =/ Leste på den linken lengre her oppe, å den var til Xp professional, ikke Home.. Så hvordan jeg skrur av ENKEL FILDELING i winHome, hvordan gjør jeg det ?=/ Edit:Skal brenne ud forch musikk:) Endret 4. november 2006 av exmith2k Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Hallo? Noen som kan svare? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå