Chalciporuspiperatus Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Hei! nå har jeg for tiden slitt litt med et problem, det at jeg plutselig får høy ms. Hvis jeg åpner cmd og skriver ping 10.0.0.1 (router) -t så viser den noe sånt; 3ms 4ms 2ms osv. med fin ping, men plutselig; 3ms 6ms 2ms 1067ms 5ms 3ms 5ms og så videre... Dette er utrolig irriterende når jeg spiller, for da henger det seg. Noen som kan fortelle meg hvorfor dette skjer? Dette skjer absolutt hele tiden, og begynner og gå meg på nervene. takker for alle svar Edit; Skrev 2 foran alle ms tallene av en eller annen grunn.. Endret 8. september 2005 av zeeq Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hei! nå har jeg for tiden slitt litt med et problem, det at jeg plutselig får høy ms. Hvis jeg åpner cmd og skriver ping 10.0.0.1 (router) -t så viser den noe sånt; 23ms 24ms 22ms osv. med fin ping, men plutselig; 23ms 26ms 22ms 1067ms 25ms 23ms 25ms og så videre... Dette er utrolig irriterende når jeg spiller, for da henger det seg. Noen som kan fortelle meg hvorfor dette skjer? Dette skjer absolutt hele tiden, og begynner og gå meg på nervene. takker for alle svar Vet ikke hva som kan være galt men ville bare si at en ping på 23-24 til routreren din også er helt unormalt. Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Sant nok :| Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 er det trådløst? hvordan merke? Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Trådløst, Dlink trådløs router, PCI kort er; D-Link DWL-G520+ - har oppdatert alle drivere... Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ping til intern router (tar det for gitt) med 23-26ms er ikke fin ping. Lokalt burde du få <1ms. Dersom du har flere maskiner på nettet ditt kan du ha en eller flere som har stor trafikk ut. Dersom du er alene foreslår jeg en skikkelig sjekk for å se om maskinen din kjører uønskede programmer (spyware e.l). Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Alle drivere er oppdatert, kjørt spyware scan, defragmentert disk, tatt inn og ut kort, osv osv.... Samma driten... Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 jeg hadde også samme problem med en cnet router og et cnet kort men så en dag døde rouern å jeg kjøpte Linksys WRT54G(router) og WMP54G(Trådløst nettverkskort) da var problemet borte Lenke til kommentar
madguy Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 er router etc. lagret oppå hverandre? høy temp. er en ting som kan få ting til å oppføre seg unormalt. har selv en dlink (den 7. faktisk - endelig en som virket (DI-634M)), og jeg har erfart at å sette dem med god avstand hjelper. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Problemet skyldes windows zero config. Det må slås av. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 http://support.microsoft.com/kb/821400/EN-US/ Lenke til kommentar
LordAndy Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Problemet skyldes windows zero config.Det må slås av. Problemet kan nok skyldes windows zero config, men å si at det er akkurat det som er problemet, virker som å være en litt vel forhastet konklusjon. Eller er det bare jeg som biter meg merke i slike responser ? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hadde akkurat samme problem selv. Samme ping etc. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Slettet litt spam og tulleposter. Geir Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Wireless Zero config er ikke på, og Router'ene er ikke lagret oppå hverandre. Hjelp? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Da ville jeg sjekke at de siste drivere/firmware er installert for nettverk/router. Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Firmware og drivere er som de skal... Faen Men kan det ha noe med IP og gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå