Gå til innhold

seti@home

Anbefalte innlegg

Husker for noen år siden prøvde jeg det seti@home greiene. Om det er en reell sjangse for at det går ann å finne noe via radiobølger da kanskje "romvesnene" (:)) bruker en annen teknologi (som er meget sansynlig sett at det er usansynlig de bruker radibølger :s ) sett at vi mennesker er jo egentlig veldig lavt utviklet teknologisk om vi tenker på den tiden vi har vert teknologisk aktive...

Anyway. Er det noen som har hatt noe oppsiktsvekkende utslag eller?

Jeg og en del andre her på forumet har startet en gruppe slik at vi kan ha det litt morro med å sanke inn informasjon. Kanskje finner vi E.T.? :razz:

Alle som har anledning oppfordres til å joine:

http://setiathome.ssl.berkeley.edu/stats/t...eam_147928.html

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk heller penger og tid på å hjelpe de stakkars barnene i afrika... Det dere er sløsing av tid og penger... og regnekraft...

DET ENESTE "SIKRE" TEGN PÅ AT DET FINNES INTELLIGENT LIV I ROMMET, ER INGEN TA KONTAKT MED OSS.... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 19:19, SofaKingLame skrev:

Jeg håper virkelig at det finnes folk ute i rommet.

Nå ser jeg på denne verdenen som en ensom liten, stygg klatt i et ikke spesielt univers.

JEG VIL SE NOE NYTT!!!!!!!!!!!!!!!

...så bare fortsett..

ja tenk på den nye seksuele opplevesen.. blir blowed av en alien med fem munn og to fi tte...

Lenke til kommentar

Radiobølger er det som er best egnet til kommunikasjon i rommet.

Lyd går ikke i vakuum. Elektromagnetiske bølger er altså det eneste. Det kan deles inn i mange frekvensområder: Radiobølger, Mikrobølger, IR, Synlig lys, UV, røntgen og gamma. Av disse er det bare radiobølger som ikke drukner i diversee strålingskilder i rommet. Om det er noen andre vesner der ute som kommuniserer skjer det høyst sansynlig via radiobølger. Det vi leter etter med Seti er ikke bare grøne menn, men også radiobølge-fenomener i rommet.

Siden regnekraften som brukes er den som ellers ville gått på tomgang når skjermspareren er på, så er det ikke sløsing med regnekraft. Det er kun bruk av den kraften som ikke ellers ville blitt brukt.

Selfølgelig kunne jeg brukt kraften til andre dirtribuerte beregninger, men jeg har valgt å donere tomgangen fra min pc til dette.

-------------------------------------------------

Per i dag har jeg følgende status:

Name Simen

Results Received 7249

Total CPU Time 13.597 years

Average CPU Time per work unit 16 hr 25 min 50.4 sec

Average results received per day 6.14

Last result returned: Mon Aug 12 10:28:45 2002 UTC

Registered on: Wed May 19 11:47:46 1999 UTC

View Registration Class

SETI@home user for: 3.236 years

You belong to the group named: Mensa Norge

Your rank out of 3905918 total users is: 9389th place.

The number of users who have this rank: 1

You have completed more work units than 99.760% of our users.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 18:56, allyse skrev:

Ja, faktisk.

Jeg så en gang at signalet var merkelig høyt på venstre side og gikk glatt ned mot nesten 0 på høyre side. Jeg sjekket Seti's sider og fant ut at det stemte overens med en slags "bredbånd-interferens". Tror det sto at det kunne være en sattelitt som var i veien akkurat på den arbeidspakken jeg mottok.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 19:39, Simen1 skrev:

Quote:

Den 2002-08-12 18:56, allyse skrev:

Ja, faktisk.

Jeg så en gang at signalet var merkelig høyt på venstre side og gikk glatt ned mot nesten 0 på høyre side. Jeg sjekket Seti's sider og fant ut at det stemte overens med en slags "bredbånd-interferens". Tror det sto at det kunne være en sattelitt som var i veien akkurat på den arbeidspakken jeg mottok.

hva så? hjelper det barnene i afrika...?

nei nå er jeg litt teit, men jeg synes likevel at å bruke tid på sånt.. uoppnålig...ting... er bare sløsing av tid... vi burde ikke tenke på det, før vi engang har base på månen.. eller mars

Lenke til kommentar

Om igjen

Quote:

Siden regnekraften som brukes er den som ellers ville gått på tomgang når skjermspareren er på, så er det ikke sløsing med regnekraft. Det er kun bruk av den kraften som ikke ellers ville blitt brukt.

Selfølgelig kunne jeg brukt kraften til andre dirtribuerte beregninger, men jeg har valgt å donere tomgangen fra min pc til dette.

Hjelper det barna i afrika å la være..??

Si i fra om du finner en måte tomgangen på CPU'en kan brukes til å hjelpe de barna..

I mellomtiden kan du gå til http://www.hungersite.com/ å gi dem litt mat.

Lenke til kommentar

Du har kansje et program gående som hjelper de sultene barna når du ikke bruker pc,n din du da? Det er ikke snakk om å bruke av sin egen tid her, men tiden som går når du gjør noe annet. Skjønner ikke helt problemet...

Jeg leverte inn 107 pakker, så gadd jeg ikke mer... kansje starte opp igjen?

Lenke til kommentar

Syntes det høres litt dumt ut det noen av dere sier... Hva med deres ledige prosessorressurs da? Vi som bruker den til noe skal få refs fordi vi ikke bruker den til noe annet - og viktigere, og dere som ikke bruker den betyr det ingenting for... Det rimer ikke....

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Ville jo ha vært tragisk i seg selv om vi var de eneste i universet, i allefall med den intelligensen vi er i stand til å oppdrive.... :smile:

Vi kan bare håpe at noen er smartere enn oss... Etter århundrer med konflikter har vi fremdeles problemer med å løse en enkel nabokrangel...

Intelligens??

En hvilken som helst amøbe kunne ha gjort det bedre :smile:

Lenke til kommentar

Hm, er dette for noe sløsing med resurser da? Venter heller til romvesene lander i hagen her - vil jo ikke at de skal bli sinte vell? Hadde du vært glad om du fikk vite at noen avlyttet telefonen din? Og ikke tror jeg dette er lovlig heller. Er jo ikke FBI eller CIA som står bak... Organisert kriminalitet. Uff.

Å hjelpe barna i sudah bubba tror jeg er en mye bedre ide. Ivertfall noen av de - de med kreft f.eks. Meld dere på ud.zf.no og la prosessoren(e) deres finne snille molekyler som kan ta de slemme molekylene.

Tenk på at kreft cellene også skal ha mat...

Lenke til kommentar

tenk om det er en liten alien som kan revolusjonere u-landsarbeidet vårt og gi alle sammen på jorda mat og ly etc.

Så blir han president og for alltid fred på tellus!

vi kan alltids drømme, støtter det jeg...

Mvh.

Morten Holje

VKII Kontor/Data

aka Boqs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...