Zoxc Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Har nesten ferdig eit web-basert nettspill i php, men eg lurer på kva eg skal gjere med Turns. Kver halve time skal det sje noe med alle spillerene. tenkte å gjere det når noen kobler opp mot siden først neste turn, med det kan ta litt tid, også lurte eg på om webserveren kan avslutte php først scriptet er utført? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Bruk crontab. http://www.phpfreaks.com/tutorials/28/0.php Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Men det må vell instalerest host serveren.............er vel ikkje mange som støtter det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Men det må vell instalerest host serveren.............er vel ikkje mange som støtter det? Alle systemer jeg vet om som er Unix/GNU\Linux har crond Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Mulig å teste crontab med windows? evt. kor eg kan laste det ned? Er litt får spillavhenging til å skifte til linux.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Mulig å teste crontab med windows? evt. kor eg kan laste det ned? Er litt får spillavhenging til å skifte til linux.... :!: crond er et program i unix-baserte systemer som kjører scripter til angitte tider. Crond Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Kva med min metode da.... ? Må nokk installere Linux ein gang til.....(skønte ikkje noe første gang nesten) Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 hvorfor ikke kjøre cron på en lokal maskin istedet? som autentiserer og kjører et phpskript på server som gir turns Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Fordi eg har ingen pc som kan gjere det... Endret 9. september 2005 av Zoxc Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 vel det er en mye enklere løsning (arv et gammelt vrak av en kompis) enn å overtale hosten din til å sette opp crontab for deg Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Tenkte på når eg utvikler det........ jaja får vel berre lage eit lite delphi program imenst da .. :'( Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 På windows kan du vel bruke 'oppgaver' eller noe? Kjøre browser som åpner en gitt side hver halvtime. De fleste webhoster som tilbyr shell og/eller cpanel har mulighet for crontab. Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Stoler no ikkje helt på windows tullet eg Lenke til kommentar
-morten Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Om du ikke kan kjøre crontab på din webhost, så finner du bare en kompis eller en halvkjent person på irc som har en egen server. Så kan han sette opp en cronjobb som går til www.dinhost.com/ticker.php?code=fashgfafas79f8y7324yfhw (med wget feks) hver halvtime. Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Eg er berre 15 så "kompisene" mine veit ikkje kva eit web-hotell er for noe Får nokk bere lage spillet ferdig først Lenke til kommentar
-morten Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 hehe.. kan jo igrunn legge til en cronjob for deg jeg, om du trenger når du er ferdig. bare send en PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå