Gå til innhold

Vente til Socket M2?

TC80

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere pc'en min (CPU, hovedkort, minne og muligens skjermkort).

Trenger egentlig ny pc NÅ, pga jeg har lyst å spille igjen (noe jeg ikke har gjort på evigheter) og jeg har mindre tid til spilling etter nyttår (pga mer skolearbeid).

Jeg er ikke noe hardcore gamer, men har lyst å bruke et par timer hver dag. Bruker i praksis mest tid på surfing, chatting, musikk, film, etc. Kjører endel bakgrunnsprosesser (som f.eks. United Devices) og det hadde derfor vært nice om jeg kunne dedikert dette til egen prosessor. Derfor tenker jeg å kjøpe dual-core.

Dessuten håper jeg på at spillene kan snart begynne å støtte 2 prosessorer (som Doom3 gjør nå).

Har omtrent bestemt meg for å kjøpe AMD 3800+ X2 og overklokke den (skal visst være veldig overklokke vennlig). Men så får jeg vite at AMD skal skifte socket etter nyttår. Uff! Da kjøper jeg jo på en måte gammel teknologi nå :(

Bør jeg heller vente til etter nyttår og hive meg på en Socket M2 dualcore prosessor? Er det mest fornuftig? Eller kan jeg like godt kjøpe X2'en nå?

Spørs jo litt på prisen. Hvis Socket M2 prosessor koster flesk når den kommer (dvs 4000kr eller mer), så må jeg uansett vente til prisen går ned og da går det for lang tid før jeg får oppgradert pc'en. Og så tanken på at jeg ikke får spillt så mye våren 2006 pga jeg da har mer skolearbeid enn nå høsten 2005.

Dillemma!... Hva mener dere? Jeg sikler etter å oppgradere nå og hive fingerene mine på Doom3 og Battlefield2 :dribble: Men fornuften sier at det kanskje hadde vært best å vente til M2 :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... var det ikke i 2.kvartal at de billigere prosessorene skulle lanseres? Men at noen dual-core prosessorerer lanseres første kvartal?

Har følgende PC:

P4 2GHz

384mb ddr ram

Et dårlig Gigabyte hovedkort (er egentlig en Fujitsu Siemens pc som jeg fikk gratis)

Radeon 9800 Pro Ultimate Edition (kan oppgraderes til XT tror jeg)

Syntes den er treig jeg. Min far har en P4 3.4Ghz med 1GB minne, den flyr som et jetfly i windows i forhold til min PC.

Battlefield 1 går an å spille, men litt på grensen til at den hakker. Doom3 har jeg ikke sjans å spille... det hakket sykt mye. Battlefield 2 gidder jeg ikke engang forsøke på denne pc'en.

Kan ikke bruke min far sin pc til spill, han har dårlig standard integrert skjermkort, dessuten får jeg ikke lov å klusse med hans pc.

Kommer altså litt an på dette med lanseringen av M2 prosessorer. Hvis det ikke blir lansert før andre kvartal, så kan jeg like godt oppgradere pc'en min nå med en gang.

Lenke til kommentar

Det går ikke alltid an å vente til det kommer noe nytt i PC-verdenen. Når du har ventet så kommer det snart noe nytt igjen, og slik fortsetter det.

Hvis du orker å vente på M2 så venter du med å kjøpe ny PC, hvis ikke orker, kjøper du ny PC nå. Som Frijazz never så kan det godt hende at det blir utsettelser på M2.

Lenke til kommentar

Kan godt være du greier deg med å kjøpe mer minne.

Skjermkortet er jo enda rimelig bra, sålenge du holder deg i lavere oppløsninger.

Windows xp er noe møkk dersom du har mindre en 512 mb. Under 512 duger det bare til å lytte til musikk, surfe.

Kjøp godt minne 2 x 512 mb først. Slik at du kan bruke det dersom du oppgraderer til socket 939. Klokk den gamel Intel din det den er god for, så skulle det vare en stund til.

Jeg lar andre anbefale minne for overklokking , da jeg sjelden overklokker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...