_M@ts_ Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 hei, hvordan oppdaterer jeg BIOSen til MSI Neo 2 Plat. ReadMe skriver at man ikke skal bruke floppy diskett til å flashe. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Last ned og kjørMSI Live Update, så tar du det fra windows (sett først Bios default og disable Antivirus i Windows) Endret 8. september 2005 av Zink Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 hehe.ja det gjør det.men hvordan eller skal du gjøre det da?? Du kan også gjøre det i msi live update. Har du ikke problem eller stabilitetsproblemer så er det liten vits å oppdatere firmwaren på biosen. Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Last ned og kjørMSI Live Update, så tar du det fra windows (sett først Bios default og disable Antivirus i Windows) Takker, den kjører nå. Hvor er et man setter BIOS default og skal man slå av antivirus i WinXP ? __ EDIT: Den lastet ned noe og sa at BIOSen var up to date. Jeg har en AMD X2 3800+ og CPU-Z viser meg Model Unknown Endret 8. september 2005 av _M@ts_ Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hvor er et man setter BIOS default og skal man slå av antivirus i WinXP ? Da har du vel ikke overklokket eller satt noe "merkelig" i Bios, ergo bare fortsett. Hvis Live Update ikke har noen melding om å disable Antivirus, så er det bare å følge instruksen i programmet. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 EDIT: Den lastet ned noe og sa at BIOSen var up to date. Jeg har en AMD X2 3800+ og CPU-Z viser meg Model Unknown Mulig at CPU-Z versjonen ikke er oppdatert, og meldingen lite å bry seg om. Viktigste er at Bios er god og funker hensiktsmessig. Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Har versjon 1.30. Task manager viser også bare en CPU. __ EDIT: kanskje jeg burde reinstallere Windows eller flashe BIOS manuelt. Endret 8. september 2005 av _M@ts_ Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 EDIT: kanskje jeg burde reinstallere Windows eller flashe BIOS manuelt. Tvilsomt om du trenger reinstallasjon - Det er flere versjoner av "Neo2 xxx Platinum' med ymse brikkesett (i915P/ nForce3 250GB) - spesifiser please. Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 MSI K8N NEO 2 Platinum s939 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Du må være pålogget for at 'Live Update' skal fungere ute på nettet - siste Bios er versjon 1.9 (versjon 1.3 er trolig den du har nå) Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 "MSI K8N NEO 2 Platinum" Samme som meg Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Date : 2/17/2005 Veldig utdatert ja. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Date : 2/17/2005 versjon 1.3 er datert 2004-9-24 på ditt kort. Sikker på hvilket kort du har? Uansett det bryr ikke 'Live Update' seg noe om hva brukeren måtte tro eller mene, men kobler opp riktig og melder hvilken versjon som er den siste. edit: Bios Endret 8. september 2005 av Zink Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Date : 2/17/2005 versjon 1.3 er datert 2004-9-24 på ditt kort. Sikker på hvilket kort du har? Uansett det bryr ikke 'Live Update' seg noe om hva brukeren måtte tro eller mene, men kobler opp riktig og melder hvilken versjon som er den siste. CPU-Z viser dette. Live Update finner ingen nye BIOSer. EDIT: BIOS viser at jeg har versjon 1.5. Versjon 1.8 og oppover støtter vel X2 har jeg hørt. Da er flashinga i gang. Endret 8. september 2005 av _M@ts_ Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 CPU-Z viser dette. Live Update finner ingen nye BIOSer. Har du kortet "in question" og bios'en du refererer til (v1.3), så ville jeg skrote CPU-Z meldingen (det registrerte cpu'n so 'unknown'?) og sjekke manuelt hvilket kort og Bios som er aktuell. Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hei du skal bruke bios 1.A. Den har støtte for AMD E6 (X2). Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hei du skal bruke bios 1.A. Den har støtte for AMD E6 (X2). Bios 1.9 har også støtte for X2 men det er riktig at 1.A (datert 2005-8-16) er den siste - lurer på om 'Live Update' finner den Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Sliter ennå med å oppdatere BIOSen. Live Update finner ingenting hos meg .. Når jeg flasher manuelt kommer det "File size error" eller noe liknende ? Endret 8. september 2005 av _M@ts_ Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Sliter ennå med å oppdatere BIOSen. Live Update finner ingenting hos meg .. Live Update skal finne tilgjengelige oppdateringer på nettet, ikke lokalt hos deg (det foregår parallelt). Er du pålogget uten streng sikkerhet eller restriksjoner i programmet, med f.eks. 'Norton Internet Security' og Windows XP sikkerhet satt høyt i IExplorer? Dvs. er dette en ny installasjon med mangler? Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Reinstallasjon uten formatering.. skal sjekke brannmur Endret 8. september 2005 av _M@ts_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå