Gå til innhold

Best PCi-e skjerm kort i dag ( 3000-3500,- )

Radi

Anbefalte innlegg

edit: jeg ser på cpu-z at rambrikkene mine kjører på bare 150mhz.

det kan jo holde tilbake litt.jeg kan jo ha noe kjørende i bakgrunn og som jeg ikke vet om.jeg er ikke noe "benchmark mann" så jeg har ikke noe spesielt peiling på dette feltet.

jepp, det er det som forsinker systemet ditt. rammen din skal vel være godkjent for 200mhz, så gå i bios og sett rammen til auto eller 200 eller 1/1, alt ettersom hva valget er, og så kjører du en ny runde. du vil nok få noe bedre score i 01 også da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg bencha med stock system i går, her er resultatene:

aquamark 3: gfx 11238 | cpu 10010 | totalt 71991

3dmark 01se|03|05: 23066|14904|7099

men jeg har en mistanke om at jeg kan få enda litt bedre scores, oppdaga nemlig etter at benchinga var ferdig at maskina hadde lasta ned noen windows oppdateringer mens jeg bencha.

her er posten som sto lenger opp på sida

edit: kjør en defrag på systemdisken, og så vent 10 minutter så systemet får kjølt seg ned, så kan du prøve en runde til. jeg kjørte aquakark først av de testene mine. jeg tror det med den windows updaten bare påvirka noen av 3dmark testene. jeg scora som forventa i 01 og 03, mene 05 gikk litt lavt i forhold til tester.

dette med aquamark3.

kjører du med demo eller fullverjon?

jeg fikk min versjon med et PCgaming blad.demo altså.

og jeg kjører da med 1024x768 high details og 4xAA....

kan jo ikke justere da dette er en demo..

edit: offtopic I know, I know..

edit 2: var i bios.på "cellmenu" står det "Current ddr clock 150mhz"

fant ikke ut hvordan jeg skulle justere

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

jeg har et Point of View 7800gt-kort, og det kjører jeg på 480 kjerne og 1170 på minnet... kjernen holder seg på38-39 grader etter en time med Counterstrike:Source med alt på maks.. 31 idle.... standard kjøler.. jeg er veldig fornøyd...

gtx er sikkert bedre, men er det verdt prisen? jeg fikk min til 3095kr på netshop

Lenke til kommentar
jeg har et Point of View 7800gt-kort, og det kjører jeg på 480 kjerne og 1170 på minnet... kjernen holder seg på38-39 grader etter en time med Counterstrike:Source med alt på maks.. 31 idle.... standard kjøler.. jeg er veldig fornøyd...

gtx er sikkert bedre, men er det verdt prisen? jeg fikk min til 3095kr på netshop

Meget bra temp det der ja, men så er jo ikkje CS det mest krevende spillet å kjøre for kortet heller, men veldig fin temp :yes:

Lenke til kommentar

jamen så post resultaene da man

01-24356

03-15324

aquamark- cpu/8435 gfx/10873 total/67234

det jeg har testet foreløbig.

edit: off topic og jeg beklager.

Får jo mer gfx score med mitt 6800 kort, så det må være noe galt med den versjonen ja. Testen SKAL kjøres på 1024*768 og 4*AA for og få riktig resultat..

BTW: fikk 75000 sammenlagt

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
gå for xfx ja, jeg har det selv, og det er et godt kort. det er klokka til 450/1050 (mot 400/1000 orginalt)

stille er det også. i alle fall stille nok til at jeg ikke vil ødelegge garantien for å bytte kjøler.

jeg bencha med stock system i går, her er resultatene:

aquamark 3: gfx 11238 | cpu 10010 | totalt 71991

3dmark 01se|03|05: 23066|14904|7099

men jeg har en mistanke om at jeg kan få enda litt bedre scores, oppdaga nemlig etter at benchinga var ferdig at maskina hadde lasta ned noen windows oppdateringer mens jeg bencha.

Jeg får jo nesten 10k på gfx i aquamark med mitt 6600 GT kort jo, er ikke dine scores litt feil!?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...