Gå til innhold

Kjøre windows update uten explorer?[Løst]

arna

Anbefalte innlegg

Jeg har installert mozilla firefox men når jeg skal ta update windows får jeg beskjed om at jeg mangler IE 5 eller høyere. Må man virkelig ha dette for å få oppdatert sikkerheten??

Finnes det noen måte for meg å omgå dette? firefox ..

Endret av arna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo bruke automatisk oppdatering. Da kan iallfall sikkerhetsoppdateringer lastes ned uten IE.

Nei, det er feil fordi nå har microsoft integrert updaten sammen med IE.

Forøvrig fant jeg ut av det... Jeg bare åpnet vanlig utforsker vinduet og skrev url i adressebaren og da trodde windows update at jeg kjørte IE... Tydeligvis bygd sammen

Setter saken som løst, takk for alle innslag ! :)

Lenke til kommentar

eh...

Da brukte du jo IE.

Utforsker er Explorer og IE er blir jo internett utforsker, ikke sant.

EDIT: Det jeg mener er at om du går på internett med explorer, så blir det IE...(om noen ikke skjønte hva jeg mente)

Endret av MaxTiger
Lenke til kommentar

Som sagt, IE er såpass integrert i Windows at du bare vil få problemer om du fjerner det. Når du bruker "Legg til/fjern Windows-komponenter" fjerner du bare "tilgangen" til IE (snarveiene blir sletta). Samme med Windows Messenger.

En metode for å fjerne IE helt er ved å bruke nLite, som er et program for å tilpasse en Windows-installasjon. Med nLite kan du fjerne bl.a. Outlook Express, MSN Explorer, Windows Messenger etc. fra installasjonen slik at disse aldri blir installert. Se guide i signatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...