Gå til innhold

Ustabil PC

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg legger denne her, er at jeg ikke vet hva slags problem det er! :sad:

Uansett, i det siste har PC'en blitt veldig ustabil (crasher mye) og hakker i bl.a warcraft 3 og under CD brenning. Dette har den ikke gjort før! Hva kan dette skyldes?

Før det begynnte å hakke/crashe installerte jeg en WD80gb disk. Denne er veldig varm, kan dette være en langtids effekt på systemet? Har hatt den i ca 2mnd nå.

System specs:

Win XP

p3 500mhz, 512kb cache

Matrox Millenium G400 skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kjør defragmentering, evt. annet vedlikehold.

2. Lemp ut skjermbeskytter evt. tung bakgrunn.

3. Optimer Windows http://www.tweakxp.com/tweakxp/

4. Rensk registret for program som kjører oppdatering i bakgrunnen, og ta manuell kontroll...

5. Oppdater Bios på hk & skjermkort/ chipset-drivere til hk.

Hvilket hovedkort ?

Kjører du G400 16 mb ?

- besvar helst hvert pkt over ( om ikke jeg kan hjelpe, kanskje andre kan ) :smile:

hmmm - sett ei vifte på harddisken, og overklokk CPU'n - det er kjent at veldig varme hdd'er kan være problematisk for stabilitet ( lite plass i kabinettet ? )

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-08-12 18:38 ]

Lenke til kommentar

Zink:

1. Gjort for lengst/flere ganger + scandisk

2. Ingen skjermbeskytter - Bakgrunn har jeg hatt hele tiden

3. Gjort for lengst :wink:

4. Jeg har hatt automatisk uptade på så lenge jeg har hatt XP uten at dette har hatt noe å si.

5. Nyeste (og siste?) BIOS på hk'et + chipset drivere.

Dette er en IBM maskin, så jeg vet ikke egentlig hva slags hk jeg har. IBM vil ikke ut med det, de kaller det 66M2 (herregud for noen idioter)

Det jeg mente med varm disk var at den ligger under (over?) den hd'en som har OS lagt inn. Dette er en Quantum disk. Virtuell memory ligger på WD'en da denne er raskere.

PC'en er oxo "adjusted for best performance" under system properties-advanced-performance settings...

Skjermkortet har 16MB ja. Og minitower uten kabinett vifte (er på vei) Dette er et nytt problem, og kan ikke komme på noe spess jeg har gjort.. Det har ikke noe med driver eller lignende og gjøre. Har alltid nyeste uansett...

Takk for svar uansett =)

Colin: Hva er DMA?

edit: IBM maskiner lar seg ikke overklokke, ellers hadde jeg gjort det :wink: Det er uansett ikke for treg PC jeg har da alt dette har fungert før!

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-08-12 19:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...