Gå til innhold

Hvor mange MP3 har du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ca. 90 gb. kun hele album.......... om alt er bra? Nja.... tja... nei det er vel kanskje ikke det, men samlingen er flittig bruk både av meg, familien og også venner og bekjente. I tillegg så tør jeg påstå at min musikksmak omfatter mange flere typer musikk enn den gjode for noen år siden pga. muligheten til å høre på så mye forskjellig musikk.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-17 08:27, ChriZno skrev:

Har fylt opp 3stk 120gb western digital disker med KUN mp3'er, har brent ut 300 cd'er med mp3'er (har et lite "arkiv" i hylla, samt flere esker med dem), dette blir vel en cirka 130.000 mp3'er regner jeg med :smile: :smile:


Mp3'er: Ca. 130.000

Filmer (DivX): 600

Filmer (SVCD, VCD, MPG): 100

Musikkvideoer: 300

Simpsons-episoder: ca. 70

Southpark-episoder: ca. 80

kenshin-episoder: 7 (tror d var d)

Futurama-episoder: alle, ca. 70

Jackass-episoder: alle, ca. 50

DVD-filmer (bare for å ta det med i k**målinga også :razz:): 60


Men hva har dette å si?? det er bare k**måling!!! :razz: :razz:


Etter alt å dømme har jeg hatt VEEELDIG lite fritid på hendene... tvert imot, har vært på en god del lan oppigjennom, samlet på filmer og mp3'er der, samt episoder av div. serier... pluss at jeg kjenner en fyr som fyller opp harddisker med filmer m.m. til meg for betaling (han har 2mbp/s linje), eneste er at jeg må brenne ut alt som har tatt endel cd'er... men jeg har i alle fall så det holder... :smile:
:grin:


 

Har 90.000 mp3 på masse CD'er og 2x100GB disker.

Har 750 DivX på ca 1000 CD'er. Jeg har ikke bredbånd!!!

Lenke til kommentar

4097 mp3`er på HD`en (25,6 GB)

8181 mp3`er på 57 cd`er (37.5 GB)

208 DivX filmer på 233 cd`er (143 GB)

21 DivX filmer på HD`en (13.0 GB)

46 Futurama filmer

28 Jackass filmer

+++

Og jeg har bare ISDN... :/

_________________

AMDXP1800+

512 MB DDR RAM

MSI KT333 Ultra

MSI Gforce 2 TI

Plextor 40x12x40x

WD 80 GB

WD 120 GB

Creative SB Live!

Windows XP Home

Chieftec Dragon Big Tower ATX DA-01SL-D

Noe annet dere ville vite????

 

[ Denne Melding var redigert av: Caddy på 2002-08-22 22:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-22 22:21, ChriZno skrev:

Quote:


Den 2002-08-22 21:08, Killer_DT skrev:


Har 90.000 mp3 på masse CD'er og 2x100GB disker.

Har 750 DivX på ca 1000 CD'er. Jeg har ikke bredbånd!!!


 

Javel, har ikke bredbånd jeg heller, har single line ISDN!!!! HAH!!!!!
:p
:p
:p

 

To 100 gig disker vil ca huse 50 tusen mp3 filer,

dvs 40 tusen mp3 filer på cd, ca 160 sanger/cd i snitt = 250 cder => ca 2000kr i cd`er koster de 8 kr stykket... :) Er ikke billig å lagre mp3 filer, idag :-|

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-21 22:17, Whoppass Cheese skrev:

Makan til fattige nerder!! må være koslig å sitte å høre på 130 000 mp3'r? Hvis hver mp3 tar ca 4 min blir du sittende et år for å høre igjennom! Og dessuten mp3 stinker i kvalitet. Her skryter folk av å være med på overgangen fra lp til cd (dårligere) og fra cd til mp3 (enda dårligere!). Finnes det ingen folk som faktisk liker å høre på detaljer i musikken?



 

Jaja, mp3 som er ordentlig encoda er uhørbar fra cd i 99.9% av tilfellene, jeg vedder på at du ikke hadde lart å skille mellom cd og bra encoda mp3 i en blindtest, problemet er at datamskin og kabling fra datamskina nesten alltid har dårligere lydkvalitet enn en cd-spiller. Og det at lp er bedre en cd er jo også et diskutabelt faktum.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei seriøst ass!! Jeg har IKKE så mye som jeg sa, d er faktisk en kompis av meg som har det, han heter Thomas... har faktisk bare rundt 1000 mp3'er på 4.8gig, pluss 4 cd'er med mp3, har hatt 20gig med mp3'er en gang... men til gjengjeld LIKER jeg alle sangene jeg har da... :smile: :smile:

 

Ville bare ha litt reaksjoner med utsagnet mitt, se hva folk sa... utrolig nok reagerte nesten ingen... men det er jo SYKT å ha 130.000 mp3'er, jeg synes synd på stakkaren som har henta dem ned, han trenger hjelp, synes også synd på personen som må betale DEN tlf regninga...

 

Dette er alle mp3'ene jeg har (pluss de cirka 1000 jeg har på cd'er da :smile:):

 

mp3.gif

Lenke til kommentar

Har aldri fått med meg prestisjen i det og ha mest mp3'er... regner med at de fleste her har vel en max 200-300 sanger i playlisten, hvis ikke færre. Jeg har vel en 2-3 GB med musikk eller.no, altså kun musikk jeg hører på.

Hvis du begynner å nærme deg grensen til at du må kjøpe deg ny HD for den du har er så full av mp3'er så sletter du jo heller alt et du ikke hører på. (eller er jeg den eneste som tenker slik?)

 

Når det kommer til musikk videoer forstår jeg heller ikke hvorfor folk fyller HD'en med dem... Helt ærlig, hvem her sitter seg forann pc'en en dag kun for å se på musikk videoer? Eller etter en runde Q3 ser du en tilfeldig musikk video før du drar i gang CS? Etter du har lastet ned en sang ser du den kanskje 2-3 ganger viser den til et par venner på LAn og etter det er den bare bits som fyller HD'en din? Er jeg langt fra sannheten?

 

Når det kommer ann på de/den som sa at mp3 er dårliger kvalitet en cd tar du feil, alt fra 96kbps og oppover er bedre en CD kvalitet. Selv om du har litt info fra ekspertene som sier at LP er bedre en CD så tviler jeg sterkt på at DU kan høre noe forskjell, med mindre du er lydfreak og har anlegg til mer en de fleste har i årslønn da :grin:

 

Er enig med en fyr her som sa at det var bortkastet å lagre mp3'er på cd.. stor sjangs for at du gidd å flekke i en cd for å finne en sang...(så skal du i tilegg ha ganske godt system for å finne igjen en sang også) Det som går ut på cd og vekk fra HD er som oftest sanger du ikke hører på lengre... Hva er da vitsen med å ta vare på dem da?

 

Uff, var så mye og få ut..

 

Og en ting til, en fyr her sa han hadde kun trance. Hva er vitsen med å fylle hardisken med det, er jo bare en haug med høyfreqvente lyder.. alle sangene er jo lik også. (Neida neida, var ikke seriøst ment. bare personlig mening :grin:)

 

Sikkert glemt noe også..

 

Edit: Skrivefeil.. sikkert flere også...

_________________

http://www.petitiononline.com/tv2chat/

 

[ Denne Melding var redigert av: Obi-Wan på 2002-08-24 03:25 ]

Lenke til kommentar

Jeg som hadde tenkt å holde meg langt unna denne tråden... jaja.

 

Men når jeg ser sprøyt som det Obi-Wan kommer med: "alt fra 96kbps og oppover er bedre en CD kvalitet." så kan jeg ikke la det stå uimotsagt. For de som måtte ha så dårlig lydkort/høyttalere/ører at de ikke merker at 96kbps høres ut som en dårlig fm radio med dynamikk som i en møkk kjeller, så kan det vel være det samme. Men for normale mennesker er det en hån mot ørene. Når man ser på den tekniske biten, så er wav-filen man leser ut fra en musikk cd 1411kbps (pcm, ukomprimert), og hvordan noen kan påstå at man får denne ned til 96kbps uten å miste kvalitet er langt uten for min forståelse....

Lenke til kommentar

96kbps er dritt 128 er grei nok 160er BRA og 192 ER BEST. du får høyere en det men da forsvinner vitsen med mp3 og det er at filen skal være liten.

 

Selv har eg mp3 filene mine i 160/192 mens det er få i 128. Eg har anlegg til 12000 og mine mp3 høres like bra ut som CD.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: SnowDOG_ på 2002-08-24 16:09 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...