CosmoK Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Byttet til QPad LowSense XXXL matta for et halvt år siden... for meg finnes det ikke noe alternativ lenger. Ble så lei skrape-lydene ved bruken av stål og glass mattene, samt at en del av de egner seg ikke i det hele tatt til optiske mus. Func matten var grei nok, inntil jeg fant ut hvor fort den slet ut føttene på musen, t.o.m. ved bruk av skates. Var en stund der jeg trodde at tøy-matter var "gammeldags" og dårlig egnet til spilling, men gjett om jeg tok feil da jeg prøvde QPad'en med en Razor og MX518... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) fUnc 1030! ekstremt slitesterk. Func er vel den minst slitesterke musematta som finnes av harde musematter. Den er veldig glatt og fin i et halvt års tid før den begynner å slite med glattheten på den "fine" siden. Den "grove" siden holder mye lenger men den eter museføtter til frokost. Jeg må bare gi deg min fulle støtteher ja. Ok jeg brukte Razer Boomslang (ball-mus), men den glatte siden ble fort slitt, på slutten så det nesten ut som om at det var ei grop i midten. Den grove siden har spist opp musføttene på null komma niks. Er enig i dette jeg også. I ferien satt jeg sammen en maskin til lillebror og valgte 1030 som musmatte. På bare en mnd var matta klart glattere der håndleddet mitt går frem og tilbake og de orginale musføttene var kraftig nedslitt. A killer combination. Oppå icemat ligger "Blå tøymatte" som limt og passer ypperlig til vanlig bruk, mens i spill er det icemat som gjelder. Etter 22 måneder kan jeg bare beskrive min icemat som "så god som ny". (de to hvite prikkene er døde pixler på kamera) Negative ting med icemat: - Den bråker mye dersom du har lav sens (og derfor må løfte musa mye) - Et lite sandkorn mellom mus og glassplata setter deg ut i 20 minutter (tenk gaffel mot talerken) - Etter en stund med spilling blir det tørkede svettemerker som totalt ødelegger aim Men det siste har egentlig ikke mye å si for da bare går du inn på kjøkkenet, spruter på en liten dæsj Zalo, vasker med oppvaskbørste, tørker av med kjøkkenhåndkle og til slutt blåser på. Det siste vannet som ligger på toppen fordamper av på 30 sekunder blåsing. Endret 9. september 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 icemat har sine sterke sider, men friksjon og kontroll er ikke en av de. Nei det er riktig! Det er nesten ikke friksjon i det hele tatt, Liker ikke følelsen av at musa blir dratt over et sandpapir (f.eks. Razer eXactmat) Dessuten ligger kontrollen i mellom ørene og i håndleddet. Foretrekker en matte med lav friksjon slik at jeg kan flytte musa et nanosekund raskere fra punkt A til punkt B. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hvor kjøper man denne Corepad Eyepad? Lurer jeg også på. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 fUnc 1030! ekstremt slitesterk. Func er vel den minst slitesterke musematta som finnes av harde musematter. Den er veldig glatt og fin i et halvt års tid før den begynner å slite med glattheten på den "fine" siden. Den "grove" siden holder mye lenger men den eter museføtter til frokost. Jeg må bare gi deg min fulle støtteher ja. Ok jeg brukte Razer Boomslang (ball-mus), men den glatte siden ble fort slitt, på slutten så det nesten ut som om at det var ei grop i midten. Den grove siden har spist opp musføttene på null komma niks. Ja, jeg tok litt hardt i, det øverste belegget blir slitt ut rimelig fort. Men man kommer til et belegg som har nesten like lite friksjon som det øverste så det gjør forsåvidt ingenting at den ser slitt ut. Har hatt min fUnc i 2 år nå, synes enda den er god som ny. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hvor kjøper man denne Corepad Eyepad? Lurer jeg også på. Prøv her: http://zx9.no/shop.o2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Min Razer Diamondback sverger til...ingen musmatte! Inget tøybit å være avhengig av, ingen vasking (unntatt bordet) og best av alt: Sensitiviteten er upåklagelig. Ergo: Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Icemat'en er faktisk ikke så lett og lage riper i synes jeg.Har brukt den siden matta kom ut. Og jeg har klokke med metall dings Har faktisk ingen riper Så bruker en gjerne klokken på venstre hånd og holder musa med høyre hånd da Jeg selv har Steelpad QcK, kjøpte denne i mai da dette var den billigste jeg fant utenom en annen jeg har hatt før, som er forferdelig. Liker musematten veldig godt, siden den sitter fast uansett, eneste dumme med den er at det ser ut som den skal løsne i kantene. Bruker musematter ganske hardt, og ikke bare til å ha musa på, så det er vel ikke så rart. (Har drept et bar bier med denne. ) Helt grei test, men som nevnt tidligere burde det vært flere som prøvde den. Lenke til kommentar
*Thug* Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Kjører icemat 2nd med razer mus, og har absolutt ingenting å utsette på dette, men prøvde samme med microsoft 4.0 og det var en helt annen verden, i negativ betydning. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg har: *Q-Pad XXL *Corepad Magna *fUnc 1030 *Steelpad 4S *Icemat 2econd Edtion Min mening er at Icemat gruser alle, så jeg er enig med anmelder. Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hva er forsjellen på "Skatez" og "Glidz"? Er dette det samme? Selv har jeg en Q-PAD og er kjempeførnøyd med den! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Drit i både skatez og glidz, det som gjelder er Hyperglides! Disse er tykke knotter av teflon som varer i flere måneder før de må byttes. Den skatez/glidz tapen er noe møkk som slites hull på i løpet av et par uker.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Drit i både skatez og glidz, det som gjelder er Hyperglides! Disse er tykke knotter av teflon som varer i flere måneder før de må byttes. Den skatez/glidz tapen er noe møkk som slites hull på i løpet av et par uker.. Yeah, og hyperglides + icemat er en kombo som aldri blir utslitt. Som sagt er min icemat 22 mnd, men mine par hyperglides er 10 mnd gamle og det er knapt anntydning til slitasje. Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hvor mye må de enkelte webshoppene betale for å komme med i Hardware sin pisguide tro? Jeg har vært innom mange nå i kveld og sjekka bla musmatter, og nesten ingen av de var med i guiden. Bare lurer... Trodde Hardware.no var uavhengig jeg..hmm.. Men bra test selv om det var mange andre jeg heller ville tatt med Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Vil min Logitech Dual Optical kunne fungere på en Icemat med en annen farge enn svart, eller er det samme hvilken farge man har? Bruker svart func nå, og musa leser dårlig den glatte siden... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 savner fUnc i testen, elsker den, har ikke merket så mye til at grovsiden "spiser" museføtter da, men det kommer vel. Har ikke hatt gleden av å fått teste Icemat enda, men det blir det neste Har hatt corepad og fUnc til nå, Corepad'n har ELENDIG glid i forhold til fUnc'en (grovsiden, som er den jeg bruker) Så får teste Icemat da, siden dere sier den er så deilig... Kanskje jeg bytter... Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 fUnc 1030! ekstremt slitesterk. Func er vel den minst slitesterke musematta som finnes av harde musematter. Den er veldig glatt og fin i et halvt års tid før den begynner å slite med glattheten på den "fine" siden. Den "grove" siden holder mye lenger men den eter museføtter til frokost. Dette er det dummeste jeg har hørt. Etter at jeg har brukt FUnc 1030 matten i ett års tid, kjøpte jeg meg en ny en. Den nye matten var det faktisk mindre glid i, enn på min gamle slitte. Derfor fortsatte jeg å bruke den fine siden på min gamle slitte + mouse skatez. Resultatet nå... med slitt func 1030 + skatez nå er helt utrolig. Dette er veldig veldig glatt, det slites _minimalt_ på føttene, faktisk mindre enn icemat pga den utrolig glatte overflaten på den slitte funcen. Gammel slitt func (fin side) + skatez = verdens beste kombinasjon. Funcen er jo også best selv om den er ny da... men bruk skatez!!!! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Ok, beklager at vi har tatt feil. Skal prøve å være mindre dumme neste gang. Poenget til et par av oss var et etter hvert som den blir slitt blir det forskjellig glatthet utover matta. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Drit i både skatez og glidz, det som gjelder er Hyperglides! Disse er tykke knotter av teflon som varer i flere måneder før de må byttes. Den skatez/glidz tapen er noe møkk som slites hull på i løpet av et par uker.. Bruker padsurfers. Selges ikke på microplex lengre tror jeg Fant dem ikke. Ligner på: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EGMS Sånn man klipper selv. Også på pakke ner det en hvit icemat v2 på. Microplex selger jo ikke icemat heller nå. Jaja, vertfall musa mi(MX1000) kommer jeg til og ta med meg i grava, og hvis den blir ødelagt så kjøper jeg en likedan beste musa jeg noengang har testa/hatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå