stoney Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Høres kanskje litt rart ut, men det jeg mener er: Hva er fordelene/ulempene mellom å kjøpe et - "vanlig" 6600/6800GT + zalman zm80d passiv kjøler - fx et Gigabyte 6600GT med passiv kjøling Kjøler Zalman bedre enn et skjermkort med org.passiv kjøling? Edit Endret 8. september 2005 av stoney Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Fordelen med å kjøpe et originalt vifteløst kort er vel at man slipper monteringsjobben, som med den Zalman-løsningen ikke er særlig morro. Ellers anbefaler jeg deg å sjekke hva standard klokkefrekvenser er på Gigabyte-kortet. Disse er gjerne litt lavere siden kortet er vifteløst. Erfaringsmessig funker det ikke så bra å kjøre helt vifteløst på såpass kraftige skjermkort. Hadde stabilitetsproblemer med r9800 PRO og forgjengeren til den omtalte Zalman-heatpipen, så jeg måtte bruke 80 mm vifta som var opsjon. Nå kjører jeg et 6600GT med en Zalman VF700-Cu på minimum hastighet. Kjøler bra, er enkel og montere og er nesten lydløs. Anbefales! Endret 8. september 2005 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå