er@ser Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Har benyttet meg av javamail pakken i en lengre periode nå. Her om dagen fikk jeg tilbakemelding via hjemmesiden: rczt@**mitt domene*** Content-Type: multipart/mixed; boundary="===============0546981551==" MIME-Version: 1.0 Subject: f4b9d673 To: rczt@**mitt domene*** bcc: [email protected] From: rczt@**mitt domene*** This is a multi-part message in MIME format. --===============0546981551== Content-Type: text/plain; charset="us-ascii" MIME-Version: 1.0 Content-Transfer-Encoding: 7bit jqzoortb --===============0546981551==-- __________________________________ Navn: rczt@**mitt domene*** Svar adresse: rczt@**mitt domene*** Server tid: Thu Sep 08 14:09:44 CEST 2005 Senders Ip: 202.79.204.98 _____________________________ Sendt via **mitt domene*** Her ser man at han har klart å kjøre inn en bcc: [email protected] Dette vil da si at systemet mitt er åpent for å bli en spam maskin..... Koden jeg bruker for å kjøre tilbakemelding: message.setFrom(new InternetAddress("feedback@**mitt domene**")); message.addRecipient(Message.RecipientType.TO, new InternetAddress"<min epost adresse>")); message.setSubject(subject); message.setText(textmessage; Transport.send(message); Spørsmålet nå er nå hvordan jeg kan forhindre dette? Et søk på epostadressen på nettet ledet meg til denne siden: http://www.anders.com/cms/75/Crack.Attempt/Spam.Relay Er foreslås det å ta vekk linjeskift osv fra melding... Hjelper det? Noen erfaringer? Endret 8. september 2005 av er@ser Lenke til kommentar
boemane Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Har benyttet meg av javamail pakken i en lengre periode nå. Her om dagen fikk jeg tilbakemelding via hjemmesiden: rczt@**mitt domene*** Content-Type: multipart/mixed; boundary="===============0546981551==" MIME-Version: 1.0 Subject: f4b9d673 To: rczt@**mitt domene*** bcc: [email protected] From: rczt@**mitt domene*** This is a multi-part message in MIME format. --===============0546981551== Content-Type: text/plain; charset="us-ascii" MIME-Version: 1.0 Content-Transfer-Encoding: 7bit jqzoortb --===============0546981551==-- __________________________________ Navn: rczt@**mitt domene*** Svar adresse: rczt@**mitt domene*** Server tid: Thu Sep 08 14:09:44 CEST 2005 Senders Ip: 202.79.204.98 _____________________________ Sendt via **mitt domene*** Her ser man at han har klart å kjøre inn en bcc: [email protected] Dette vil da si at systemet mitt er åpent for å bli en spam maskin..... Koden jeg bruker for å kjøre tilbakemelding: message.setFrom(new InternetAddress("feedback@**mitt domene**")); message.addRecipient(Message.RecipientType.TO, new InternetAddress"<min epost adresse>")); message.setSubject(subject); message.setText(textmessage; Transport.send(message); Spørsmålet nå er nå hvordan jeg kan forhindre dette? Et søk på epostadressen på nettet ledet meg til denne siden: http://www.anders.com/cms/75/Crack.Attempt/Spam.Relay Er foreslås det å ta vekk linjeskift osv fra melding... Hjelper det? Noen erfaringer? Hei Er@ser: Denne formen for spam-relaying fungerer kun dersom du poster header-informasjon direkte fra HTML skjemaet på siden til koden som sender mail: message.setFrom(new InternetAddress("feedback@**mitt domene**")); message.addRecipient(Message.RecipientType.TO, new InternetAddress"<min epost adresse>")); message.setSubject(subject); message.setText(textmessage; Transport.send(message); Jeg går ut i fra at String variabelen "subject" her er hentet v.hj.a request.getParameter(); og dermed går inn i messasge.setSubject() direkte. Det er 3 måter å løse problemet på: 1. Gjør som artikkelen foreslår å fjerne alle \r og \n. På den måten kan ikke "subject" inneholde flere header variabler som f.eks. CC eller BCC 2. Endre koden til: message.setFrom(new InternetAddress("feedback@**mitt domene**")); message.addRecipient(Message.RecipientType.TO, new InternetAddress"<min epost adresse>")); message.setSubject("Tilbake melding fra MinSide"); message.setText(subject + "\n\ntextmessage"); Transport.send(message); Dermed sender du ingen av skjema-variablene inn i Header-delen til eposten 3. Sjekk for \r og/eller \n i skjema-variablene som skal gå inn i header-delen (from, to, cc, subject, etc) og fjern ALT som forekommer etter disse. Dermed fjerner du effektivt forsøkene på å bruker HTML skjemaet til å sende spam 4. En annen løsning er evt. å bytte ut alle \-tegnene med noe annet. F.eks. /, eller ASCII koden for /. Jeg er usikker på hvordan JavaMail takler ASCII-koder, så det kan hende at den forstår ASCII-koden som en "ekte" \, som dermed ikke vil løse problemet. Løsning 2 eller 3 mener jeg er å foretrekke... Takk for nytting info om dette, ettersom det ikke er et problem jeg har tenkt på overhodet. Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Takk for tilbakemelding. Jeg har fjernet \n \r osv fra alle input-felt... Fikk nye forsøk nå nettopp... Fra detaljene til eposten som ble sendt: To: **min epostadresse**Message-id: <7477747.1126977739230.JavaMail.SYSTEM@**server**> MIME-version: 1.0 Content-type: text/plain; charset=us-ascii Content-transfer-encoding: 7bit Original-recipient: rfc822;**min epostadresse** X-Antivirus: AVG for E-mail 7.0.344 [267.11.1] Utifra dette, har det skjedd noe som ikke skulle ha skjedd? Har uthevet rfc822 fra detaljene Endret 18. september 2005 av er@ser Lenke til kommentar
Pompiuses Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Fant du noe mer ut av denne eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå