KimS Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hei, Jeg lurer på hvordan jeg setter hvor stor en div skal være, med margin så vil jo dette endre seg allt eter hvem som ser på den. Så hva er det jeg må bruke? Mvh. Kim Lenke til kommentar
pakke Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Du kan bruke height og width for å sette høyde og bredde. Sånn: #div { height:100px; width:100px; } Lenke til kommentar
KimS Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Det var ikke værre nei, takk for raskt svar Når jeg først er i gang: Hvordan får jeg den da til å alltid hvere en vis lengde, men utvide seg hvis det blir for mye tekst? Endret 8. september 2005 av KimS Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Bare bruke width: og ikke height: Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Bare bruke width: og ikke height: Tror ikke det er det han mener. Antar du mener at siden skal være x piksler høy uansett hvor lite som står, men så utvide seg om det blir for mye? Til dette har vi min-height. Denne støttes ikke av IE. Ergo, skal du ha dette resultatet, må du jukse med tabeller eller noe annet søppel som jeg overhodet ikke anbefaler deg. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Til dette har vi min-height. Denne støttes ikke av IE. Ergo, skal du ha dette resultatet, må du jukse med tabeller eller noe annet søppel som jeg overhodet ikke anbefaler deg. Slapp av no element { height: auto!important; height: 500px; min-height: 500px; } ...eller: element { _height: 500px; min-height: 500px; } Lurer på om Opera har fått støtte for underscore, så eg er ikkje sikker på om den siste metoden er å anbefale. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Trenger ikke tabeller for å fixe min-height: div { min-height: 100px; height: auto !important; /*prioriteres av opera og FF osv*/ height: 100px; /*ignoreres av opera osv, leses av IE*/ /*IE tolker height som min-height */ } EDIT: dust henrik EDIT2: liker ikke underscore hacken til annet enn der man ikke kan bruke !important, siden den ikke validerer. Men når man skal ha en hoverfarge etterpå osv må man jo bruke "_" Endret 8. september 2005 av orsus Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 liker ikke underscore hacken til annet enn der man ikke kan bruke !important, siden den ikke validerer. Men når man skal ha en hoverfarge etterpå osv må man jo bruke "_" Det validerer kanskje ikkje i validatoren, men det er lov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå