Blodfrost Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Problemet jeg har med brenneren er at den ikke vil lese noen som helst cd'er lenger.Den bruker lang tid på å "prøve" å lese den,men ender opp med å blinke på L lyset på write.Jeg har prøvd med å innstallere ny firmware,scsi driver,ta ut brenneren og fjerne den fra windows og innstallere på ny men til ingen nytte.Den vil da selvfølgelig ikke brenne heller siden den ikke leser tomme cd'er eller andre cd plater.Noen som har peiling på hva dette kan være? Blodfrost Lenke til kommentar
Blodfrost Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Regner med å kjøpe ny brenner hvis den jeg har er ødelagt.Så lurte jeg på om jeg skal holde meg til plextor eller bytte til et annet merke?Noen som kan anbefale en god brenner?Vil ha en ca 40x brenner pris mellom 1-2000...tenkte på plextor men vet ikke helt :razz: Blodfrost Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Søk litt i forumet. De aller fleste slike poster i det siste har konkludert med at LiteOn 40x12x48x er det beste vlaget både med hensyn på kvalitet og pris (518kr) Som sagt: søk i forumet. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Har begge merkene selv, og Plextor er veldig bra med hensyn til kvaliteten. Snakker da spesielt ved brenning av audio plater.... LiteON brenneren er akkurat like bra hvis du skal brenne data plater, men audio platene har en hørbart dårligere kvalitet. -KJ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Quote: Den 2002-08-12 19:57, jevel skrev:LiteON brenneren er akkurat like bra hvis du skal brenne data plater, men audio platene har en hørbart dårligere kvalitet. Platene er jo digitale, ikke analoge. Hvis du skrur på "verify burn" i nero så kan du sjekke at CD'n er korrekt skrevet. Bruk gjerne en hvilken som helst CD-rom til å lese audioplaten og sammenlign med dataene på harddisken, og det skal gå bra. Hvis du fortsatt "hører" forskjell må det være noe galt med CD-spilleren din. For øvrig er det en test på LiteOn vs. plextor her: http://www.gotapex.com/reviews.php?rev=40x/index.html Og en veldig grundig kvalitetstest av LiteOn her: http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=79 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Tja... vet ikke om du har testet dette eller ikke, jeg? Det som skjer er at CD spillere som er laget for vanlige audio plater ganske enkelt sliter med å lese de brente platene. Dette resulterer i både støy og hopping/ikke avspillbare spor. Med LiteON brenneren har jeg problemer rett som det er, men Plextor brennern har veldig sjelden slike problemer. Så ett eller annet må de to brennerne gjøre forskjellig.... -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå