Gå til innhold

Chipset kjøler til AMD?

AndersT2

Anbefalte innlegg

Ser at jeg kommer til å trenge ny chipset kjøler til mitt Asus A8N-SLI Deluxe kort når ATI kommer med sine nye skjermkort.

Har i dag Swiftech sin. Den ligger i dag såvidt ikke i veien for Zalman sin VF-700-CU kjøler og resten av skjermkortet mitt (6600GT).

Har også brukt Zalman sin vifteløse chipset kjøler, men denne vil nok også bli i veien. Men selv så har jeg ikke lyst til bruke den, siden den ble utrolig varm.

Finnes det noen andre løsninger som ikke bygger så mye? Vil i hvertfall ikke montere på den originale igjen, siden den foruten å bråke mye, har en tendens til å stoppe for mange.

Har noen testet Thermaltake sin? Den er nesten 3 cm lavere enn Swiftechen. Men passer den til AMD? Det står ingenting, men kun til North- og Southbrige noe som tilsier kun Intel.

Thermalright har også en kjøler, men den bygger med vifte ca 51 mm.

EDIT: fant en som Komlett har, fra Spire Coolers, den bygger lite, og ser ut kanskje til å kunne kjøle bra. De hevder i hvertfall at den kjøler bra nok til å kunne kjøle en Pentium 4 på 3 GHz. men den referansen er faktisk til en CPU kjøler, litt rart at den står på chipset siden.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...