lancaster Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Heisann godtfolk. Har en slik en som har stått i en garasje noen år, og trenger nok litt arbeid for å få den istand igjen. Det jeg lurer på om det er noen sjangs for at det vil være verdt å gjøre det fremfor å kjøpe en ny moped? Vet den trengs å borres og få nytt stempel pluss pakninger. Nå skal det nevnes at jeg har ingen erfaring i gjøre dette selv, men vil si at jeg er ganske teknisk anlagt av meg, og kanskje finnes det en hayes bok der ute som kan hjelpe meg? Hva sier dere folkens, kan jeg "renovere" denne syklen selv? (selvsagt må jeg få ett verksted til å borre for meg da men...) Den har gått ca 15000km, finnes det fortsatt reservedeler å få tak i til den? Hadde det vært verdt å legge 3-4 tusen i den for å få den istand igjen? Med vennlig hilsen Steffen Endret 8. september 2005 av lancaster Lenke til kommentar
scoot Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ja, det er nok verdt det. Deler er nok ikke så utrolig stort problem! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Deler er ikkeno problem. Alle har en eller 2 deler til en gammel sliter som en Mtx, faktisk min første moped hhehe. Men ble knabba på 1halvdag doe. Legg i et par hundringser på lakk, og be en kamerat borre opp, bestill nytt stempel og et par pakninger, og den funker. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 www.mc-deler.no borrer sylindre ganske rimelig, og har eller kan skaffe det meste av deler. Kjenner noen som har fått sylindre borret av kamerater og på skoler og noen av de har vært uheldige å fått ødelagt sylinderen eller fått de skjevt borret. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Si te dem at dem ska lære seg og borre. Eller prat med noen som kan. Lenke til kommentar
LucBellocos Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Det er verdt å fikse på den, først og fremst kobler du fra batteri og muligens kjøper nytt.. Tar ut all restolje som er i motoren.. Renser motoren med sånn olje osv.. Anbefaler at du tar med den delen som skal borres til et mc-verksted der de har garanti osv.. Sjekk drev, evnt. rust osv.. Når du gjør no slikt så skal det gjøres skikkelig for at det skal være verdt det.. Ønsker deg lykke til videre.. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Takk takk Holder på, må bare få sjekket nå at girkassa funker skikkelig og ellers har jeg fått tak i ny sylinder, satt i ny veiv, høvla topplokk, nytt kjede, nye wire ,potte bagasjebrett, blir ikke strøken men ganske så close man får det på en 12 år gammel pæd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå