Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skanner i nettverk

Anbefalte innlegg

Har en pc som går 24/7, denne har tilkoblet to skrivere via USB slik at de andre maskinene i nettverket skriver via denne pc.

Har også en skanner koblet til denne maskinen, men for å bruke denne i nettverket må jeg bruke remote desktop slik at jeg henter skrivebordet til denne pc, noe som er en tungvint løsning.

Mitt spørsmål er: finnes det noen mulighet til å dele denne skanner i nettverket, alternativt finnes det en skanner med RJ45 tilkobling istedenfor USB?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De eneste scannere jeg har vært borti eller hørt om som går ann å ha i nettverk er disse store dingsene som er alt-i-et. Skriver/Scanner/Fax/Kopimaskin.

Vet ikke, men tror ikke det finnes bare scanner som er en nettverksscanner. Eneste måten må være å dele den akkurat som du deler en lokal skriver, men er veldig usikker på om dette går, pga software du trenger til bruk av scanner.. Plus at hva er vitsen med å ha en scanner på et rom som kan brukes på en annen pc på et annet rom, når du må inn på rommet hvor scanneren står å legge inn det som skal scannes. Hørtes tungvint ut spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...