Goophy Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 En IP og brukernavn/passord er langt ifra nok til å få full tilgang på en PC. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 johnny Bravo og Goophy, hvem har sagt noe om å 'hacke en ip adresse'? Du forstår visst ikke. Å 'hacke' er ikke å bryte seg inn i en PC med nettilgang, det heter å 'cracke'. Så å 'hacke' MED en IP-adresse gir ingen mening. Herregud, you've made your point! Det er forskjell på å hacke og å cracke, takk for opplysningen (for 1xxxx gang noen har en lignende tråd). Hva med å heller prøve å svare litt konstruktivt, være litt behjelpelig, istedenfor å henge seg opp i sånne ting? Hva er det egentlig godt for? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hva er det egentlig godt for? Hva er godt med å hjelpe til med ulovligheter? Hva er godt med å lage en tråd som bryter med retningslinjene? Hva er godt med å i det hele tatt ville bryte seg inn på en annen person sin PC? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Hva med å heller prøve å svare litt konstruktivt, være litt behjelpelig, istedenfor å henge seg opp i sånne ting? Hva er det egentlig godt for? Hva er vitsen med å "hjelpe" til med ting som trolig er ulovlig. Det "oppned" antagelig mener pr. definisjon å hacke seg inni ett system, altså slik de gjør på film, nemlig å bryte seg inn/ skaffe seg uautorisert adgang til ett system. *Rappotert* Endret 8. september 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hva er det egentlig godt for? Hva er godt med å hjelpe til med ulovligheter? Hva er godt med å lage en tråd som bryter med retningslinjene? Hva er godt med å i det hele tatt ville bryte seg inn på en annen person sin PC? Puh, jeg får senke nivået litt da... Du vet da vel ikke om det skal brukes til noe ulovlig? Hvordan vet du at han skal bryte seg inn på en annens persons pc? Hvis du mener at trådstarteren har laget en tråd som er imot rettningslinjene så får du rapportere det, evt. gi brukeren beskjed om at tråden strider med rettningslinjene. Istedenfor å henge deg opp i at bruker har bommet på hva hacking dreier seg om. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hvordan vet du at han skal bryte seg inn på en annens persons pc? Du sa jo nettopp at folk brukte 'hacking' om 'cracking', noe som er temmelig black hat. Istedenfor å henge deg opp i at bruker har bommet på hva hacking dreier seg om. Tenk så fint om alle kunne bruke riktige termer til alle tider. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hva med å heller prøve å svare litt konstruktivt, være litt behjelpelig, istedenfor å henge seg opp i sånne ting? Hva er det egentlig godt for? Hva er vitsen med å "hjelpe" til med ting som trolig er ulovlig. Det "oppned" antagelig mener pr. definisjon å hace seg inni ett system, altså slik de gjør på film, nemlig å bryte seg inn/ skaffe seg uautorisert adgang til ett system. *Rappotert* Det er da heller ingen som har bedt noen om å lage en brukermanual på hvordan man skal hacke seg inn på et system. Selv om folk lurer på hvordan det er mulig, så er det ikke dermed sagt at de har tenkt til å lære seg å gjøre det, for å bruke det til ulumskheter. Lurte på hvordan det egentlig fungerte en gang i tiden jeg også, har fått vite hvordan det fungerer i praksis, og det slukket nysgjerrigheten min. Folk er så paranoide... Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Istedenfor å henge deg opp i at bruker har bommet på hva hacking dreier seg om. Tenk så fint om alle kunne bruke riktige termer til alle tider. Ja, og tenk om alle kunne være snille og greie mot hverandre, da hadde det ikke vært krig Jeg er forsåvidt enig med deg, men jeg synes det er like irriterende at hver gang folk bommer på begreper og ord, så er det alltid noen som skal rette opp i det.. Men hjelper det egentlig? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Men hjelper det egentlig? Ja, det tror jeg faktisk. Og jeg ser ingen grunn til at en skal bli sint om noen prøver å forklare at man har tatt feil, det er bare idiotisk. Personlig setter jeg pris på å bli opplyst om ting jeg er feilinformert om. Er heller ingen som har ugreie mot andre her, så tredje verdenskrig tror jeg vi må utsette en stund til. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Men hjelper det egentlig? Ja, det tror jeg faktisk. Og jeg ser ingen grunn til at en skal bli sint om noen prøver å forklare at man har tatt feil, det er bare idiotisk. Greit nok, men forklar iallefall den riktige definisjonen da, istedenfor bare å si at det er feil. Lenke til kommentar
f00b Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Goophy og jh_, legg ballen død... Edit: Har dere forresten lagt merke til at begge er registrert 09/04.2002? Endret 8. september 2005 av f00b Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Greit nok, men forklar iallefall den riktige definisjonen da, istedenfor bare å si at det er feil. I did, 'cracking'. f00b, done. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Begynn å studere datasikkerhet. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Stenges fordi tråden heilt klart er meint for å gjere noko ulovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg