Gå til innhold

Hvordan hackker man med ip?

oppned

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet han stiller er jo:

Er det mulig å hacke med ip-adresse?

Svaret er i så fall nei :D

Kan du hacke når du har fått tak på en ip-adresse? Ja. Er det det første trinnet for å kunne hacke noe som helst? Ja. Bør du vite litt mer om dette før du overhodet vurderer å forsøke noe slikt? Ja.

Lenke til kommentar

Dersom du har ip-adressen til en pc, så kan det sammenlignes med at du har adressen til en persons hus. Det du må gjøre for å kunne hacke som sitter bak ip-adressen er å finne sårbarheter på personens system, og utnytte de.

Et eksempel på dette er å finne ut om personen har noen åpne porter i brannmuren sin, som du kan utnytte.

Du kunne f.eks. ha funnet en åpen port, kommet inn på personens pc, lagt inn en keylogger (et program som logger alle tastetrykk personen gjør). På samme måte som å gå igjennom et åpent vindu i et hus, og legge igjen en lyd-opptaker.

For å gjøre dette i praksis så må du være veldig tålmodig, lese, lese, lese og lære.

Lenke til kommentar
For å gjøre dette i praksis så må du være veldig tålmodig, lese, lese, lese og lære.

Lese hva?

noen tips til det

Du kan jo ta et søk på "How to hack" på google ;)

Eller du kan lære om nettverks-sikkerhet, når du vet hva hackere kan utnytte, og hvordan de utnytter det, så vet du også hvordan du kan forhindre det. Dermed finnes massevis av seminarer og bøker om dette. Dette er jo i utgangspunktet for å forhindre hackerangrep, men kan også brukes for å lære hvordan man gjør det.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Lese hva?

noen tips til det

Du kan jo ta et søk på "How to hack" på google ;)

Eller du kan lære om nettverks-sikkerhet, når du vet hva hackere kan utnytte, og hvordan de utnytter det, så vet du også hvordan du kan forhindre det. Dermed finnes massevis av seminarer og bøker om dette. Dette er jo i utgangspunktet for å forhindre hackerangrep, men kan også brukes for å lære hvordan man gjør det.

Da kommer det ikke noe relevant stoff til "hacking av en IP adresse".

lære om nettverks-sikkerhet er jo en mulighet ja, da ser du hva hackerne utnytter.

Lenke til kommentar

Alle datamaskiner på et TCP/IP nettverk har en IP adresse, den blir brukt til å kommunisere med en datamaskin med TCP eller UDP protokoll.

en standard IP pakke inneholder informasjon om hvor den kommer fra, og hvor den skal (IP adresse) og en liten bit data.

Skal du ha tilgang til en maskin, er det lettere å skrive et navn i stedet, da bruker man ofte NetBIOS navn, eller DNS Resolve for å få tak i en IP adresse.

Når du har en IP adresse, kan du få tilgang til en datamaskin hvis du har enten:

brukernavn og passord eller en trojaner på maskinen hans, det siste tilfellet er en tvilsom affære...

uansett, hvis du har brukernavn og passord, kan du gjøre det meste med f.eks. en terminal koplet til.

Lenke til kommentar
Dersom du har ip-adressen til en pc, så kan det sammenlignes med at du har adressen til en persons hus.

Men ei IP-adresse kan jo endre seg. Om eg resetter ruteren min får eg ein ny IP-adresse.

Så om eg resetter ruteren blir det det samme som å endre adresse i folkeregisteret :)

Lenke til kommentar
Du vet hva å 'hacke' er?

Uatorisert bruk, eller forsøk på å komme seg forbi/igjennom sikkerhetsmekanismen i et nettverk?

Da kommer det ikke noe relevant stoff til "hacking av en IP adresse".

lære om nettverks-sikkerhet er jo en mulighet ja, da ser du hva hackerne utnytter.

Jeg forstod spørsmålet til trådstarter som om han lurte på hvordan man kunne 'hacke' seg inn på brukeren bak en IP-adresse jeg..? :dontgetit:

Som Goophy sa, så er en IP-adresse bare tall.. Jeg har ikke sagt noe om å 'hacke en IP-adresse'.

Men ei IP-adresse kan jo endre seg. Om eg resetter ruteren min får eg ein ny IP-adresse.

Så om eg resetter ruteren blir det det samme som å endre adresse i folkeregisteret  :)

Ja, men jeg kom ikke på noe bedre eksempel i farta ;)

Endret av jh_
Lenke til kommentar

En ip adresse er en samling av fire byte, altså kan en IP adresse representeres som et heltall mellom 0 og 4 mrd, og skal være unik for hver bruker av nettverket, desverre har det vist seg at 4 mrd ikke er nok til å behandle alle duppeditter som vil kople seg til internett i framtiden, derfor har man utviklet IPv2, og da begynner IP adressen å minne mer om en IPX/SPX adresse, altså ikke så lett å huske i hodet.

Lenke til kommentar

Den diskusjonen rundt hva som er forskjellen mellom 'hacke' og 'cracke' er irrelevant, dere forstår utmerket godt hva oppned mener med 'hacke'

kverulanter kaller man slike, prøv heller å fokusere på hva tråden handler om.

Sånn jeg har forstått det, vil oppned skrive f.eks. \\192.168.245.95\C$ og komme inn på en datamaskin, problemet er å vite hva IP adressen er, samt brukernavn og passord.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...