Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys wusb54g, v4.0

Anbefalte innlegg

Heisann,

Vurderer å gå til innkjøp av et Linksys wusb54g trådløst USB nettverkskort. Problemet er at jeg trenger å få tak i v4.0 av kortet da dette har rt2570 brikkesett som er godt støtta i flere OS. Jeg har søkt litt rundt, og det virker som om det skal stå bak på kortet at det er versjon 4, eller v4. I tillegg besøkte jeg en butikk i oslo for å se hvilken versjon de solgte, men klarte ikke å finne det ut ved å kun se på esken. Naturlig nok ville ikke betjeningen åpne boksen for å la meg ta en titt.

Jeg tror v4 ble lansert relativt nylig, rundt juni i år.

Derfor håper jeg på litt tilbakemelding hvis noen har fått kjøpt v4 på nett. Har ikke fullt så lyst å misbruke angrefristen hvis jeg får tak i feil versjon av kortet.

edit: liten leif

Endret av Zenit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...

Jeg har en WUSB54G v4.0, og det er noe pussig med den. Jeg får konsekvent bluescreen ved mange network connections :mad: (f.eks. med en download manager), færre connections gir lenger tid før bluescreen. En annen ting som noen andre her på forumet har påpekt er at idle-temperaturen går opp mange grader (hos meg 5 til 7) bare usb-kabelen til adapteren er plugget i maskina. Ikke så veldig morsomt.

Har søkt etter løsninger på dette i flere dager, og egentlig bare funnet ut at det er mange der ute som har lignende problemer med denne og software med mange connections - være seg torrents eller downloadmanagers. Det eneste rådet jeg har funnet er å bytte den ut med noe annet. Etter tre dager med installering av nye driver og ny firmware på bortimot alle komponenter begynner jeg virkelig å vurdere det selv.

edit: om du fremdeles har lyst til å kjøpe den var det Netshop jeg kjøpte den fra forrige fredag. Står v4 etter modellnavnet på undersiden.

s*

Endret av cubalibre
Lenke til kommentar

Kjøpte meg v4.0 i fjor, også hos Netshop. Jeg bruker bare adapteren til testing, og har ikke sjekket det med idle-temperatur. Jeg har testa den i windows før, men det var kun kjapt. Bruker den ellers i linux og har her aldri opplevd noen problemer. Men må innrømme at jeg ikke har stress-testet den med mange samtidige oppkoblinger og mye trafikk. Pussig det problemet med idle-temperatur, får nesten lyst å sjekke om det samme skjer hos meg.

edit: trykkleif

Endret av Zenit
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...