paron.no Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det hele er vel egentlig en parodi. Angrefristloven er ment for å gi kunden tid til å ombestemme seg, fordi varen ikke var sett ved kjøps tidspunktet. Få pixelfeil er som regel ikke sett på en feil fra produsent, og heller ikke fra leverandør. Ergo en lcd skjerm med 1 død pixel blir sett på som feilfritt fra både produsent og leverandør. Det er omtrent kun ved kjøp av en lcd skjerm på nett, at sluttbruker kan kreve kjøpet hevet. Hadde varen vært kjøpt hos for eks. expert. Har expert lov til å nekte deg å levere varen tilbake. Fordi varen er "feilfri". Ergo det man gjør som sluttbruker når man sender tilbake en lcd med pixelfeil, er å bruke systemet til noe annet en det det var ment for. Poenget med det hele. Det er ikke rart Netshop prøver å fjerne/minske kjøpere som sender unødig mange produkter tilbake ved hjelp av angrefristloven. Med tanke på at Netshop har mellom 3-10% brutto fortjeneste på varene sine. 3% av 3000kr er 90kr Frakt = 100-200kr Samtidig må varen selges på nytt som demo vare. Som vil si å selge produktet for lavere pris en hva den ble kjøpt inn til. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Spørsmålet er om de er forpliktet til ågi deg angrerett i dette tilfellet, hvis du har drøyd og utelatt betaling osv. Kanskje betydningen var at de var greie nå, men holder seg til reglementet neste gang? huh? jeg har ikke drøyd med betaling(det var det netshop som stå for) og saken var ikke at de prøvde å nekte meg angrerett nå, men jeg fikk beskjed om at "men nå får du ikke lov til å bruke angrerett mer".... les det som står før du svarer;) men! la oss stenge tråden! Musa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå