General_musa Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 hei, har sent inn to skjermer (19" lcd) på angrefrist nylig, betalingen på den andre skjermen ble glemt og jeg har mast en del.. prata med dem nå, og etter at alt var i orden så fikk jeg beskjed: " men nå er det siste gang du får lov til å benytte angrerett på en skjerm". jeg ble paff og sa bare helt greit og la på. må bare forsikre meg: 1: dette er ikke lov? 2: har andre opplevd det samme? 3: burde jeg gjøre noe?(gå til avd ansvarlig eller likn) dette er vel direkte lureri mot kunder som ikke har så god greie på lovverket..? Mvh Musa Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 De har nok ikke lov til å nekte deg angrerett på skjermer. På den annen side så skal heller ikke du som kunde utnytte angrefristen og bestille haugevis med varer du ikke har tenkt å beholde. Loven er jo laget for å beskytte oss forbrukere mot å bestille varer som ikke holder mål, ikke for at vi skal ha tilgang til å teste det nyeste og beste hjemme i 14 dager på webshoppenes bekostning... Hvis jeg som butikk opplevde at en kunde sto for en uforholdsmessig høy andel av angrefristvarene som jeg tapte penger på ville jeg ha prøvd å få i stand en løsning med vedkommende der han brukte en annen butikk enn min. -KJ Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ja de har rett til å nekte deg å handle. Du har allerede gitt de mer enn nok tap. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) 1: Nei de har ikke lov til å nekte deg 14 dagers angrerett. MEN de kan nekte deg å handle hos dem hvis de vil. De er jo en del (etter min mening idioter ) som returnerer skjermer på angrefristen bare på grunn av en død piksel... Klart dette koster MYE for bedriftene. 2: Noe lignende var oppe her tidligere med at en ble nektet å handle hos dem grunnet flittig bruk av angreretten - nettop på grunn av LCD/pikselfeil problematikken. 3: JA. Neste gang du skal handle LCD, gå til en lokal butikk der du kan be om å sjekke skjermen i butikken - så kan du selv sjekke etter defekte piksler der og da og slipper sure miner som her. Ja jeg har forståelse for at Netshop er irriterte. Endret 8. september 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Dette er diskutert opp og ned i denne tråden -kortversjonen: Ja, de har lov å velge hvem de vil ha som kunder! Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 BennyBanassi, jeg fikk ikke beskjed om at jeg ikke kunne handle der, men fikk beskjed om at jeg ikke fikk begnytte angrerett på skjerm igjen... oc-freak: dersom du kjøper en skjerm, ikke den billigste, men en av de litt opp i siktet. dagen du får den skal du se en film, og midt på skjermen så lyser det opp en lys prikk når det er sort bakgrunn. er ikke dette da en grunn til å benytta angreretten? hadde DU brukt angreretten? det tror jeg faktisk. selv jeg skjønner at de er irriterte, men dette er ikke en måte å behandle en kunde på. Det at jeg har sendt inn to skjermer på angrefrist er ganske enkelt fordi den føste var horribelt dårlig(etterslep i vinkel) og den andre var med død pixel. nå var jeg tross alt trofast og kjøpte en skjerm jeg har beholdt på netshop, så det kunne vært værre. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 General_musa, jeg er så absolutt enig med deg. Men, det er det faktisk overraskende få på dette forumet som er. Mesteparten som uttalte seg i min tråd, hadde heller aldri vært borti en lignende episode selv. Hadde vært interessant å si hva alle de hadde gjort i en slik situasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Sorry, misforstod litt. Da er svaret klart -de kan selvsagt ikke nekte deg å angre -du har loven på din side. Så kan vi diskutere i det vide og det brede det rent moralske, men jeg er på din side. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Er helt enig med OC-freak... når dere kjøper en skjerm, så _må_ dere regne med å få en skjerm som kan ha døde pixler. Det er ikke grunn nok til å benytte seg av angreretten i flust. Om du får en skjerm som selger har fortalt deg er meget bra, og absolutt ikke er bra, kan du benytte deg av angrefristen. Angreretten er ikke for å gi oss brukere "perfekte" produkter, men for å beskytte oss mot produkter som ikke holder mål. Mange har misforstått dette. Endret 8. september 2005 av Samcki Lenke til kommentar
2ern Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hvorfor skal ikke forbrukerne få perfekte produkter? Kan du gi meg ett eneste fornuftig svar på det? Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 ..men for å beskytte oss mot produkter som ikke holder mål..." Holder en skjerm med pixelfeil mål? Musa (i tilfelle du lurte så er svaret nei) Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 En skjerm med 1 død piksel vil jeg si er NORMALT. Dessuten holder produktet mål selvom det er en bitteliten død piksel. Det er ikke verdens undergang. Det er så mange som irriterer seg over sånt i starten, at de ikke er villige til å beholde produktet. Hvis de heller hadde beholdt skjermen så blir man faktisk vandt til den døde pikselen etter en kort stund, og etterhvert legger du ikke merke til den. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 I følge de kravene som settes til LCD paneler i bransjen, så holder de faktisk mål. Hvis ikke så får du byttet dem. Brukere som ikke godtar en eller to pikselfeil på sine skjermer kan ikke komme her og fortelle meg at produktet ikke holder mål. Det er ren og skjær perfeksjonisme fra deres side som gjør at de ikke godtar disse skjønnhetsfeilene. Jeg bruker selv flere produkter daglig med pikselfeil som jeg har betalt adskillig mye mer for enn du har gjort for de lusne skjermene det her handler om. Det handler om å ha et realistsk forhold til hva man kan forvente. -KJ Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Eulogy, har du noengang kjøpt en lcd skjerm med død pixel? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Kjenner på samme frustrasjonen som jeg bygget opp da jeg leste den foregående tråden som ble linket på i en tidligere thread. Jeg er nok blant de som mener at om du returnerer en skjerm vha angrefrist grunnet en pikselfeil eller 2, så handler du skjerm en annen plass neste gang, får ikke å pålegge butikken uforholdsmessig høye utgifter ift en feil som nettbutikken ikke er ansvarlig for og som ikke er definert som "feilvare". ....det er da min mening, er klar over uenigheten som ligger rundt dette. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Det er det som står i ISO standarden. Kjøp deg samsung med pixelfeilgaranti, ferdig med problemet. Og ja jeg har kjøpt LCD skjermer med pixelfeil, og nei jeg har ikke benyttet meg av angreretten men heller kjøpt meg en annen type skjerm som jeg dog vet er bedre. Er helt enig i at Netshop ikke vil ha deg som kunde om du benytter deg av angreretten i en slik forstand du gjør (i dette tilfellet). Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Eulogy, har du noengang kjøpt en lcd skjerm med død pixel? Nei. Men jeg har kjøpt 3 bærbare med en død piksel hver. Har jeg brukt angreretten? Nei. Får snart ny bærbar. Er det død piksel på den så beholder jeg den for det. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hvorfor skal ikke forbrukerne få perfekte produkter? Kan du gi meg ett eneste fornuftig svar på det? Forbrukerne kan da få perfekte produkter hvis de vil. Problemet er at forbrukerne i Norge har blitt så bortskjemte at de vil ha i pose og sekk. Perfekte OG svinbillige produkter er det de krever. Skal man ha en garantert feilfri LCD skjerm, så må man kjøpe en skjerm fra en produsent som har garanti mot pikselfeil. Ikke fra en produsent som sier at 5 døde piksler regnes som godkjent, og så henge ut nettbutikken for dette. Blir som å kjøpe seg en CPU og så returnere den på grunn av at den klokker for dårlig dette. Så lenge produsenten ikke garanterer at skjermen skal være fri for døde piksler så har du ingen ting å klage på. Kjøp skjerm fra en produsent som garanterer mot pikselfeil neste gang. -KJ Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Eulogy, som du har beholdt og brukt selv? musa Samcki: glemte dette: netshop har ikke sagt de ikke vil ha emg som en kunde, men at jeg ikke får lov til å benytte meg av angreretten på skjermer igjen. Endret 8. september 2005 av General_musa Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ja, som jeg har beholdt selv og brukt selv. Tviler du kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå