Pug Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg har tenkt på å bestille en del DVD'er fra utlandet, men jeg er litt usikker på hvilken webshop jeg skal benytte. Jeg har brukt play.com en del, men de har ikke DVD'ene jeg har lyst på inne, så da må det bli en annen webshop. Jeg har hørt en del om at noen webshops skriver enten "Gift" på pakken, eller skriver på en annen verdi på utsiden av pakken enn hva den egentlig er verdt, slik at man slipper toll (vær så snill, ikke gjør dette til en moralsk diskusjon om det er galt/greit å vi seg unna en del toll). F.eks. www.dv-deport.com har jeg hørt om at gjør dette for norske kunder (skriver annen verdi tror jeg?). Men dv-depot.com har ikke dvd'ene inne på lager. Så, finnes det andre butikker som dere har handlet på her som er greie nok og gjør dette for norske kunder? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Skal ikke moralisere, men opplyse om at det "gift" trikset funker særdeles dårlig. Har handlet mye på nettet og alltid fått dette gjort og jeg kan telle på en finger de gangene tollvesenet ikke har gjennomskuet dette. Lenke til kommentar
solboy Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Bestiller du varer som koster under 200nkr, det gjelder varen før eventuelt frakt og ekspedisjonsgebyr, slipper du toll. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Må bare si at gift trikset er genialt, så lenge avsender er en privatperson. Har bestilt 4 GPS er fra USA, og har aldri betalt toll... Lenke til kommentar
Biera Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Her er de webshoppene jeg bruker: www.layoyo.co.hk www.koreandvds.com (skriver pinlig nøyaktig sum på oakken, riktignok) www.dvdboxoffice.com www.dddhouse.com www.ethaicd.com www.amazon.co.uk (Trekker (iblant) fra britisk moms på prisen de lister) eller som siste utvei www.sazuma.com Endret 8. september 2005 av Biera Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 I og med at Posten har en tråd som de leser og svarer på (eller var det svarte på) i samme forum-seksjon som denne, så tror jeg det er VELDIG smart å diskutere her om hvilke butikker som kan være behjelpelig å sno seg unna fortollingsavdelingen hos Posten. Selv om de antakelig er klar over de fleste butikker som skriver feilaktig verdi allerede. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 www.dvdboxoffice.com Noen erfaringer med denne butikken? Kan man slippe unna toll med dem? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 I og med at Posten har en tråd som de leser og svarer på (eller var det svarte på) i samme forum-seksjon som denne, så tror jeg det er VELDIG smart å diskutere her om hvilke butikker som kan være behjelpelig å sno seg unna fortollingsavdelingen hos Posten. Selv om de antakelig er klar over de fleste butikker som skriver feilaktig verdi allerede. Heh, ok Kanskje noen kunne tenke seg å PM'e meg om de har noen gode erfaringer med nettbutikker som er behjelpelige ang. toll osv da? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Det er ingen toll på elektronikk bestillt fra utlandet. (og JA, jeg HAR rett til de som synes påstanden min er feil) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Han snakker jo om momsen da! Men ja, du har rett. Det er ikke toll på dvder. Lenke til kommentar
wotg Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Som Alastor sier. det er ingen toll på varer kjøpt i utlandet, men du må betale MOMS - 25% - på varer over Kr 200,- Hvis det er varer av litt størelse må du nok regne med å betale moms, men på småting som kan fraktes som f.eks brev kan man noen ganger slippe unna med. Husk at det kan ta så mye som 3 mnd før du får moms kravet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå