Gå til innhold

Xbox2 eller HTPC?

Anbefalte innlegg

Hei alle

Har fått meg ny leilighet som skal innredes med litt enkel og praktisk multimediakos for sofakroken.

Behovene er enkle:

- se film (dvd/divx osv) sene høstkvelder

- musikkavspilling til fest og hverdag

- Lydløs / svært stille i bruk

- Praktisk fjernkontroll

- Behagelig og praktisk grafisk brukergrensesnitt

Har foreløpig kun en ordinær gammeldags TV (crt), og noen prosjektorløsning er ikke aktuelt pga belysning / romløsning. Behovene er mao relativt enkle med tanke på kvalitet osv. Boksen trenger ikke noe trådløst nettverk.

Etter å ha lest litt på forums/artikler er jeg fremdeles i tvil, og ber om litt innspill fra dere her på forumet som har satt seg litt dypere inn i materien :)

Vil jeg bli mest lykkelig med Xbox 2, selv om jeg ikke kommer til å spille noe særlig med den? Er det en HTPC burk som er tingen for meg? Burde jeg kanskje i stedet gå til innkjøp av en harddiskopptaker?

Alle innspill mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier Xbox 2, mener du da Xbox 360? Dette er out-of-my-head og ikke 100% sikkert, men jeg tror ikke Xbox 360 kan spille av andre Divx/Xvid.

Da tror jeg en Xbox med chip og fjernkontroll vil være en bedre løsning. Spesielt dyrt er det heller ikke.

• Xbox = 1200
  • Chip = 400
  • Fjernkontroll = 400
  • Harddisk = 500-2000 (alt etter størrelse)
  • Sum = 2500,- og oppover

Hvis du streamer alt fra en anne pc slipper du å bytte ut orginal harddisken. Klarer du deg uten fjernkontroll og kun bruker orginal spaken er vi nede i ca 1600,- Noe som er meget rimelig for et media senter som er stillegående og takler det meste av format. I tillegg har du en flott spille konsoll :thumbup: OBS: Dette er da ca priser

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Jeg har en chippa xbox og er egentlig super fornøyd med den. Spiller av ALLE formater med det nye mediacenteret (bortsett ifra 3gp fra mobile min :( )

Streamer også ifra PC¨n og nettet, samt at jeg spiller Burnout når jeg trenger å få ut litt agresjon ;)

Xbox 360 kommer jeg nok ikke til å kjøpe før de har blitt modda i filler og kommet med en chipp som kan gjøre mer enn det min kan nå.

Prismessig er nok en chippa xbox det beste alternativ når du kan kjøpe en ferdig med chipp, hd og programvare for ca 3 lapper (digistore.no er å anbefale)

Men jeg er i ferd med å bygge meg en HTPC for det, har bare ennå ikke finnne ut hvilket kabinett jeg skal bruke ennå. En av grunnene for valg av HTPC er at jeg vil flytte PC'n ut i stua i stereoracket og bare dra en DVI kabel igjennom veggen inn på rommet så jeg slipper støyet fra maskina (og så får jeg en HTPC og gamermaskin i ett) Skal montere bla en 3500+ prosessor, 1 gig ram, 6800gt ++. Har akkurat fått meg 37" LCD HD TV med DVI inngang og 1366x768 oppløsning :D :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...