Gå til innhold

Hardware.no: Speedometer på hw.no ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk noe bra resultat her på jobben

 

Nedlastningshastigheten din fra xxx er 49383 kbits/sekund.

 

Opplastningshastigheten din fra xxx er 7428 kbits/sekund.

 

Så høyt har jeg aldri målt nedlastningshastigheten før men det kan kanskje stemme.

 

Det rare er at når jeg bare brukt nedlastning målingen fikk jeg

 

Nedlastningshastigheten din fra xxx er 33814 kbits/sekund.

Endret av pertm
Lenke til kommentar

Fin test, men hvorfor kan jeg ta dinside.no sin java-versjon-test, og ikke deres ?

 

Får bare ett grått område der testen tydeligvis skal vises.

 

Ligger serveren i haugesund eller er det jeg som ser feil når jeg bruker kommandoen tracert til den ip`en jeg laster ned bildet fra ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Det er bare en betaversjon så det kan godt være noen problemer her og der som må lukes ut. Blandt annet det med java-versjon-test og forskjellige resultat på nedlasting på de to forskjellige testene. For meg virker det som opp og nedlastingsmåleren gir kunstig høy opplastingshastighet mens den rene nedlastingsmåleren gir en mer riktig nedlastingshastighet.

 

Men jeg skal ikke si for sikkert hvilket av resultatene som er feil. Det er ikke jeg som utvikler dette :p

Lenke til kommentar

På nedlastingstesten fikk jeg dette:

 

Nedlastningshastigheten din fra **.**.***.** (**.**.***.**) er 4319 kbits/sekund.

 

Men på opp/ned testen får jeg en feilmelding.

Hva betyr dette?

 

Parse error: parse error, unexpected '}' in /home/dclive/docs/speedometer/java/results.php on line 24

 

Takk for tipset! Denne feilen er nå rettet.

 

Vi jobber fortsatt med noen små justeringer på Speedometeret, så det kan tenkes at det til tider vil være utilgjengelig.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

fikk følgende feilmelding på Opp & Nedlastingsmåleren:

Parse error: parse error, unexpected '}' in /home/dclive/docs/speedometer/java/results.php on line 24

Dette gjaldt både på Opera 8.01 og Firefox 1.06.

Har Java 2 Version 1.5.0 (build 1.5.0_04-b05) inne.

 

Edit: Nedlastingsmåleren fungerer forøvrig utmerket, og gir omtrent samme resultat som tilsvarende tester.

 

Edit2: Nå fungerer det som det skal.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Få lagt til serveren deres i lista til TpTest.exe så kan dere sikkert få lov å hoste programet og ;)

 

Selv har jeg slutta med alt annet en tptest.

ItAvisen og dinside bruker jeg ikke lengre da det er for store avvik der.

 

Eneste - med tptest er vel logging av resultater.

 

Testen funket bra her + enormt bra dekning med leverandører ;)

Oppkopling Ethernett manglet :)

Endret av JonV
Lenke til kommentar
ftp.uio.no er jo det beste stedet å teste internettlinjen...blir sikkert dyrt å matche den.

Etter det jeg husker, så ligger hardware.no sine servere i kjelleren på UIO, og bruker derfor samme nettlinje... ?

 

Avkreft/bekreft? :)

Våre servere ligger ikke hos UiO, men hos MCI på Vollebæk her i Oslo. Speedometeret hostes av DirectConnect.no, og derfor er jeg ikke sikker på hvor deres server er lokalisert.

Lenke til kommentar
Er dette noko som vil skape meir trafikk på serveren til HW? Det skjer jo ganske ofte at ein ikkje kan søke på forumet, eller ikkje kjem inn på dei topicane ein vil fordi serveren har for stor trafikk.

Nei, dette vil ikke ødelegge eller påvirke Hardware.no noen av de eksisterende tjenestene i Hardware-nettverket fordi nettlinjen til Speedometeret leveres av en annen leverandør.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
- Kunne ikke dere fortalt meg hvilken internett-leverandør jeg har isteden for at jeg må krysse av for det?

Hei,

 

dette har vi veldig lyst til å få til. Kan dere hjelpe oss med betatesting av et skript for dette? Jeg har nå laget et skript som sjekker hvilken ISP leseren er tilknyttet, men for å lære den opp trenger vi trafikk på siden.

 

Kan dere teste denne?

https://prisguiden.no/host.php

 

Dersom dere får feil ISP er dette noe vi svært gjerne vil vite om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg fikk også denne meldinga: "Vi har undersøkt din internettlinje og ikke funnet ut noen ting" Jeg har Romerike Kabellag (rkl.no).

 

 

EDIT: Bruker Opera 8 som nettleser, om det skulle ha noe å si på resultatet.

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...