TSP Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) OffT: Da vil jeg gjerne henvise deg hit Fat_ASS: Bilder fra AoE III -demoen | Modem warning! en tråd laget av meg. Tenkte faktisk på deg når jeg laga den . Skulle vel sendt deg en PM om det.. Edit: I starten var jeg jo som dere kan se i et tidligere innlegg ganske skuffet... Men nå digger jeg faktisk demoen. Klager fortsatt litt på det jeg har gjort før, men er ikke lenger like negativ. Tror ikke jeg vil angre om jeg kjøper spillet . TSP Endret 13. september 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Noen som har funnet ut åssen man lager slike store steinmurer? De ser mye bedre ut og finere ut. Det er vanskelig på easy synes jeg... Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Du mener for eksempel den type mur vi så i det ene Kampanjeslaget? Det kan du dessverre ikke lage selv... Er bare en demo vet du, det kan jo også hende at man ikke kan lage en slik mur i det hele tatt i originalen, at den bare er å "se på" i kampanjen, men det ville jo vært litt rart.. Ellers kan du jo oppgradere palisaden til mur i kirken, den er dog gørrstygg syns jeg. Men selv bruker jeg ikke mur uantsett, har ingen nytte lenger syns jeg. I tillegg til at man skyte gjennom murer, med alle menna dine, ja til og med kanoner, kan skyte gjennom muren din, er det en dum bug i demoen, så fienden noen ganger kan gå rett gjennom den. Har dere forresten sett at folk kan hive fakler på muren og steinene raser av? :!: @ Kenneth: Syns du det er vanskelig på Easy? Tar dem lett på Medium jeg . Ja, ok da... Jeg tapte faktisk her i stad på Medium . Har vunnet en gang på Hard. Og før noen nevner det: Vet det er enkelt å klare å rushe dem før de har bygget seg opp, men hva er vitsen med det? Blir ikke noe gøy da syns jeg.. . TSP Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Der fant jeg muren ja, men synd den ikke ble så fin som den andre. Jeg liker mur, litt fordi det blir så pent å ryddig. Liker å bygge litt i system osv. Kanskje det er mulig å oppgradere den enda mer med andre sivilisasjoner på originalen. Jeg vant på Sandbox Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg fikk skallebank beyond reason av dronnig Elizabeth på easy Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg fikk skallebank beyond reason av dronnig Elizabeth på easy I Skirmish? Synes det var sinnsykt enkelt, jeg! Campaign derimot, DEN var vanskelig, den! (har bare prøvd èn gang, men det var nok! ) Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 [iC' date=13/09/2005 : 21:44] Jeg fikk skallebank beyond reason av dronnig Elizabeth på easy I Skirmish? Synes det var sinnsykt enkelt, jeg! Campaign derimot, DEN var vanskelig, den! (har bare prøvd èn gang, men det var nok! ) Ja i Skirmish Men jeg har ikke skjønt alt enda heller tror jeg. Jeg synes at disse settlerene mine blir borte hele tia, og jeg bygde ikke hus så jeg fikk ikke soldater Jeg må prøve å sette meg inn i det tror jeg, men jeg synes at spillet er veldig uoversiktelig i forhold til 2'ern. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hum. Jeg syns nesten skirmish på Hard er for lett jeg Campaign på Hard har jeg enda ikke giddi å prøve though. To brett = ikke verdt det =) Skirmish derimot er nice. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Sitter nå å spiller på de lettere nivåene jeg, for da kan man designe å leke Det ser ganske pent ut da! Grafikken, ekstra utzoom(genialt!) samt pene hus. Kan ikke si annet enn at jeg glede rmeg til 4. november. Men noen som har klart å ødelegge hus? Det skjer ingenting når jeg trykker på "ødelegge". Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Altså hvorfor klager plutselig alle på at folk kan skyte gjennom/over murene med kanon og kuler. Det er jo helt likt i 2ern... Lenke til kommentar
TSP Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Altså hvorfor klager plutselig alle på at folk kan skyte gjennom/over murene med kanon og kuler. Det er jo helt likt i 2ern... Grunnen går ganske enkelt ut på forskjellene på tidsaldrene og at med en havok og ragdollfysikk blir det hele utrolig teit. La oss sammenligne AoK (AoE II) og AoE III. I AoK, hadde man pil og buer, kaapulter osv, disse tingene kunne man faktisk skyte over murene med i realiten og treffe folk på andre siden (og da er det på en måte tillatt å ha det slikt, husk også på at spillet ble laget for en god stund siden). I AoE III, har vi bevegets oss inn i kruttets tid, ting blir ikke lenger "slynget" over murene i en fin bue, kanonkuler er mer "rett fram". Dermed kan man ikke lenger forestille seg at tingene går over, og treffer noen enkelt på andre siden, men man ser mye lettere at det går tvers gjennom. OG, med havok, blir det hele litt feil. Hadde forestilt meg at hvis en annen bygning kom i veien for den bygningen kanonen din siktet mot, ville kanonskuddet treffe en del av bygningen foran i steden for, og det hadde mange forestilt seg. Og når vi så bilde av noen menn stå på en mur i AoE III, regnet man med at kanoner, musketerer osv, ikke ville kunne skyte gjennom muren, men at det var en viss sjanse for å treffe folk på murene, og at de på murene hadde en større rekkevidde på skuddet. Når ES ikke tar med dette som de har "lovet" oss på bilder, da er det klart svært mange blir skuffet. Det er ikke så vanskelig å få til menn på murer, ikke skyte gjennom ting, høydeforskjeller osv. som ES påstår. Det er ikke alle som bare vil ha et aggresivt spill, men mange er faktisk veldig glade i å forsvare seg på en lur og gøy måte, noe man ikke vil få føelsen av her som mange håpet. Langt og rotete innlegg, men men. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Bra konkludert TSP Kanskje er vi så heldige at originalversjonen har fikset dette etter tilbakemelding fra brukere(les: skriv mail!). Evt. at dette kommer i en update. Lenke til kommentar
oysteini Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Kanskje er vi så heldige at originalversjonen har fikset dette etter tilbakemelding fra brukere(les: skriv mail!). Evt. at dette kommer i en update. Dessverre er vel dette ekstremt usannsynlig, da det tross alt er snakk om ganske store forandringer, og siste build antageligvis ikke er langt unna. Hvis nok folk maser, kanskje en patch vil gjøre noe med det... Synes også det er rart at man kan skyte "igjennom" bygninger/mur med kanoner, siste brettet på campaignen med dette fortet, så "sparte" jeg endel av kanonene inne i fortet, og hadde noen utenfor. Kanonene inni var naturligvis innaktive og mest for å ha noe i reserve når ting dro seg til. Mot slutten av campaignen bare prøvde jeg for morroskyld å be kanonen om å skyte mot fienden som stod mer eller mindre inntil muren min (på andre siden), og vips så spratt de i øst og vest. Ble rimelig overrasket Kunne skjønt at det kanskje var litt vanskelig å regne ut med en 2D motor(Her finnes jo i prinsippet ingen z-akse, altså høyde), men her snakker vi faktisk 100% 3D, og da må det vel være mulig å beregne dette ganske enkelt. Går utifra at ES har gjort dette utifra et spillmessig hensyn og ikke teknisk... Hvis man ønsker å gå på murene og samtidig liker å forsvare seg, så kan jeg jo anbefale å spille Gondor i BFME Lenke til kommentar
TSP Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Takk Kennethdammyr. Kenneth hvis du tar en tur innom http://aoe3.heavengames.com , vil du finne hauger av store og små tråder, der det blir heftig diskutert om hvorfor ES ikke tar med menn på murer, hvorfor avanserte formasjoner er fjernet, hvorfor folk kan skyte gjennom murer osv. Folk har protestert og argumentert i dagesvis. Men ES kommer om og igjen med de samme argumentene som for meg virker ganske så sprø og lite gjennomtenkt. Men selvfølgelig blir gjerne med på et lite E -mail raid . Bare for å komme litt tilbake på dette med murene, og vise hvor store forhåpninger det har gitt folk at de har trodd det er en selvfølge. På en gameplayvideo fra Gamespy(?). Der velger spilleren folka og tenker som så at han vil sette de opp på murene og gjør det som han skulle ha gjort det før, tar en person og høyreklikker på den murplassen osv. Han trykker likesågodt på noen menn, og setter dem til å gå strake veien til et tårn (outpost). Nå oppdager han sannsynligvis til sin forskrekkelse at de ikke har komt opp på murene, men prøver noen klikk på muren ekstra. Da det ikke går ser han om han kan få trøkka folka sine inn i trånet, men det går ikke... Så han går ut av porten og kjemper utenfor. Når noen gjør dette av en slags selvfølge, når de ser hvordan muren ser ut osv. da burde ES forstå at de har gjort noe galt... Dog, i den månedlige chatten med ES_Bigdog, blir følgende sagt: http://aoe3.Heavengames.com[/url'>'] wow ... Thanks ... Last question from Tribal_Chieftain: will you be able to shoot through walls other than palisides, or will you be able to unrealistically shoot through stone walls, on a related topic, what about units on walls? will this be considered in the future? Done. Yes, you will be able to bend the laws of the universe and shoot through walls. It's just more fun, in our opinion, to do it this way. Managing true LOS or fire lines is hard. ... RTS games have enough difficult micro already, etc. ... Guys on walls is perpetually on the list of things we want to do; we just always find other things to do instead ( Hele chatten kan leses om du trykker her ) Men sannsynligvis roter de seg vel borti noe... @ oysteini: Oppdaget det samme, første jeg gjorde var å prøve å få noen på murene, så å få dem i tårnene, før jeg sjekka om jeg kunne skyte gjennm murer/andre bygninger. Mange skuffelser på en gang. Bfme kan sikkert være et godt alternativ for de som liker de, men samtidig er det mye som mangler der. Som det er og i AoE III, AoK og andre spill. Et annet fint alternativ hvis du er opptatt av å forsvare deg er å skaffe seg et av Stronhold spillene, men de mangler jo også noe... Burde vært et spill med en god blanding av AoE III, Bfme (og 2ern som jeg faktisk ser frem til) og SH 2 . Bare synd det ikke finnes, ennå... Edit: Men vi får bare si som Bjørnstjerne Bjørnson: "Du skal tro at det nytter og da nytter det" Endret 15. september 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Spørs om vi bare må prøve å overbevise utviklerne om at å ikke kunne skyte igjennom ting kan gi en artig taktisk vri på ting, som kanksje er likeså morsom som å skyte igjennom murer? Then again, utviklerne har helt sikkert spilt med at kanonkuler ikke kan gå igjennom (Dvs, de BURDE har gjort det, for å sjekke det ut!).. kanskje de fant ut at det var bedre uten? EDit: Leif var her.. Endret 18. september 2005 av eXZire Lenke til kommentar
genesis Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Gidd å skriv at demoen krever win XP......... Endret 17. september 2005 av genesis Lenke til kommentar
TSP Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Genesis, problemer er til for å løses. Det man kan gjøre hvis du har Windows 2000 er å lese dette. 1. put the aoe3trial.exe to c:\2. start -> run -> cmd 3. type: c:\aoe3trial.exe /a 4. click next, then the installer will ask for a network path, simply type in the path you want to install the game to ( e.g. c:\games\AOE3Trial ) 5. click Install ( it seems se program does nothing, but the installation is in progrss - maybe takes some minutes ) 6. an then finish Håper det hjalp deg. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Takker og bukker Strategy Endret 18. september 2005 av genesis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg