JBlack Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Svevende ord burde blitt tiet ihjel. Denne lille sekta har for mye makt allerede. Men uansett. Man er ikke kristen fordi man taler i kirka. Men Hagen talte ikke bare til Svevende ord, han talte som en av dem. Hagen snakker hele tiden om kristne verdier, den norske kristne kulturarv etc. Hva mener du med 'en av dem'. Hvilket skille mellom 'dem' og 'oss' mener du Hagen burde respektert? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Svevende ord burde blitt tiet ihjel. Denne lille sekta har for mye makt allerede. Men uansett. Man er ikke kristen fordi man taler i kirka. Men Hagen talte ikke bare til Svevende ord, han talte som en av dem. Hagen snakker hele tiden om kristne verdier, den norske kristne kulturarv etc. Hva mener du med 'en av dem'. Hvilket skille mellom 'dem' og 'oss' mener du Hagen burde respektert? Du velger å kerrulere på valg av ord istedenfor sak. Hagen talte som om han var en del av slevende ord menighet. Han sleiket de opp etter ryggen, sa det de ville høre. Men, du kan gjerne fortsette å fokusere på valg av ord for min del. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Svevende ord burde blitt tiet ihjel. Denne lille sekta har for mye makt allerede. Men uansett. Man er ikke kristen fordi man taler i kirka. Men Hagen talte ikke bare til Svevende ord, han talte som en av dem. Hagen snakker hele tiden om kristne verdier, den norske kristne kulturarv etc. Hva mener du med 'en av dem'. Hvilket skille mellom 'dem' og 'oss' mener du Hagen burde respektert? Du velger å kerrulere på valg av ord istedenfor sak. Hagen talte som om han var en del av slevende ord menighet. Han sleiket de opp etter ryggen, sa det de ville høre. Men, du kan gjerne fortsette å fokusere på valg av ord for min del. Snarere tvert imot Olsen. Jeg søker hva som ligger bak de følelsesladede ordene dine. Er det et innhold der? Er det noe faktisk konkret som kan støtte dine påstander om a Hagen er en av 'dem', disse 'svevende ord', at han 'sleiker dem oppetter ryggen'. Osv. Det ligger mye påvirkningskarft i måten mange bruker språket på. Derfor er det ofte nødvendig å skjære gjennom og spørre (seg) hva det konkrete innholdet er. Og i dette tilfellet ser det ikke ut til å være noe mer enn at Hagen har snakket om kristne verdier, som til forveksling svært ofte likner på de verdier vi ikke-kritne har. Men gjør det Hagen til 'en av dem'? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Helt til jeg opplyste han om at CIH og Siv Jensen faktisk roser Dagfinn Høybråten langt oppi skyene! Nå mistenker jeg at du jukser med fremstillingen. Hvordan roser de ham opp i skyene? At Høybråten er en dyktig politiker er det ingen tvil om, om man er enig med mannen eller ikke. Måten han filleristet Halvorsen i debatten om verdier som hun utfordret ham på sier jo sitt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Helt til jeg opplyste han om at CIH og Siv Jensen faktisk roser Dagfinn Høybråten langt oppi skyene! Nå mistenker jeg at du jukser med fremstillingen. Hvordan roser de ham opp i skyene? At Høybråten er en dyktig politiker er det ingen tvil om, om man er enig med mannen eller ikke. Måten han filleristet Halvorsen i debatten om verdier som hun utfordret ham på sier jo sitt. Joda Høybråten er dyktig,men han ble da til de grader filleristet selv av Jens undre siste debatt på TV2, det var vel hakket før han sopte Jens av stolen,mannen var jo vill i nikkersen Lenke til kommentar
howzer Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det var vel heller Jensemann som viste sin dårlige folkeskikk igjen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 "Vinne debatter" bla bla bla. Tompreik kaller jeg det. Personlig synes jeg Høybråthen er en dyktig politiker. Han klarer å få frem en del poenger på en saklig og god måte, og han roter seg sjelden bort, IMO. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Det var vel heller Jensemann som viste sin dårlige folkeskikk igjen. Sier du det, var det derfor han atter en gang ble debattens vinner. Det er også rart at han er kåret til høfligste person under hele valgkampen av andre. Høybråten ble bla sinna fordi han ble tatt på senga ang uføretrygden og at de har redusert denne, noe han benektet, Jens beviste da at dette var tilfelle da høyre har laget noe som er nytt og kales noe sånt som difrenisert trygd eller noe i den retning, det vil iallefall si at om en person får uføretrygd så er de 5 første årene en prøvetid med redusert trygd. og om ikke 5 år med redusert trygd er å redusere denne ja da vet ikke jeg . Lenke til kommentar
Decline Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Nå mistenker jeg at du jukser med fremstillingen. Hvordan roser de ham opp i skyene? At Høybråten er en dyktig politiker er det ingen tvil om, om man er enig med mannen eller ikke. Måten han filleristet Halvorsen i debatten om verdier som hun utfordret ham på sier jo sitt. Siv Jensen: "I intervjuet legger hun ikke skjul på at hun har stor sans for Dagfinn Høybråten som politiker og tror han vil stå for en annen samarbeidslinje i forhold til Frp enn Kjell Magne Bondevik." (Aftenposten) CIH: "Han snakker varmt om Dagfinn Høybråten og felles verdikamp med KrF." "– Frp ser optimistisk på fremtiden med KrFs nye partileder Dagfinn Høybråten. Han er til en viss grad styrt av Bondevik, men det vil være slutt i løpet av høsten. Høybråten er veldig opptatt av å bekjempe kjønnsnøytrale ekteskap, si nei til homofil adopsjon, han sier ja til å kjempe videre for friskolesystemet og kontantstøtten, han sier ja til å øke fradraget for gaver til frivillige organisasjoner." Dette var hva jeg mente. Dette sier vel sitt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå