Boralis Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 - Frp ligger an til å bli det største partiet på borgerlig side. Hvis det ikke blir noen flertalls-konstellasjon på venstre side, og KrF og Høyre svekker seg, kan det åpne for en situasjon hvor Carl I. Hagen kan bli statsminister i Norge, sier Nordby. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289508 Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Selv om jeg er FrP'er, har jeg aldri ønsket ham som statsminister. Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 En skam! Hva tenker flertallet på? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 En skam! Hva tenker flertallet på? Vart du skremd no...? Flertallet tenker vel at de andre partiene ikke leverer varene. Og så velger de et parti som de tror gjør det. Personlig tror jeg en periode med Hagen som statsminister hadde vært en god ting, fordi det hadde rykket opp i det trangsynte og fastgrodde politiske landskapet, og muligens tvunget fram nye politiske konstellasjoner. Det hadde vært en passe takk for sist til et Høyre og Venstre som tviholder på Bondevik som statsminister og at Hagen skal være glad for å få støtte dem istedet for "de røde". Farlig hadde det i alle fall ikke vært, det forandrer ikke stortingsflertallet hvem som har regjeringsmakten. Derfor tror jeg vel heller ikke at han hadde blitt sittende en periode, mistillitsforslagene hadde vel sittet løst. Geir Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hagen kan bli statsministerGodt observert, Snekker'n Gi mannen en sjanse sier nå jeg; han har enda ikke fått vist om han er like lite interessert i hva har lovet så fort han får makten som de tidligere statsministerene. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) En skam! Hva tenker flertallet på? Du kan nok ta det helt med ro. Det skal ganske mye til for andre partier å komme over fordommene de har mot Hagen som person så han vil nok aldri bli statsminister, og hvis han skulle bli det så ville han ikke sittet lenge. Ville tro han ville blitt motarbeidet så godt som lar seg gjøre, og dermed ville også velgerne blitt misfornøyd da han ikke ville fått til noe. Synd egentlig da jeg ville synes han som statsminister ville vært interessant for en periode for å se om han bare har det i kjeften, eller om han faktisk også kan stå for det han mener. Endret 8. september 2005 av invictus Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg synes fortsatt man skal bruke såpeboksen når man ikke har noe viktig å si. Å bare referere en nyhetsartikkel, uten å ha noe å si om den, mener jeg kvalifiserer. Anyways, on topic: Det kommer aldri til å skje. Hagen er for kontroversiell. Dette er bare en venstreprofessors bidrag for å spre litt frykt og lure noen lettlurte til å stemme på ikke-borgerlig. Og tabloid-mediene biter lettlurt på. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Selv om jeg er FrP'er, har jeg aldri ønsket ham som statsminister. Hvorfor ikke? Er det en litt sånn nagende tvil og frykt som ligger i bunnen? Et resultat av venstresidens mangeårige kamp for å stemple Hagen og FrP som useriøse. Hagen er en våre mest erfarne statsmenn. Han har vært i systemet 20-30 år og kjenner det ut og inn. Og han er en svært erfaren politiker. Det ville garantert bli en del syting og bæring og stønning og "går det an" og "nå har Norge gått av hengslene" osv. osv. Men dette vil være overfaldisk støy. Folk vil fortsatt gjøre jobben, og Norge vil fortsette å gå rundt. Men vi vil få litt mer FrP-politikk en tidligere. Men uansett, dette kommer til å skje. Hagen er for kontroversiell til å få støtte fra de andre borgerlige partiene. Og jeg ser ikke at FrP blir store nok til å danne regjering alene. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg synes fortsatt man skal bruke såpeboksen når man ikke har noe viktig å si. Å bare referere en nyhetsartikkel, uten å ha noe å si om den, mener jeg kvalifiserer. Deres vennlige PRS-moderator er utenlands på forretningsreise og har begrenset tid til å passe på. Ellers hadde nok denne havnet i såpeboksen allerede. Skjønt de siste dagene før valget nå kan vi vel kanskje være litt fleksible... Geir Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Selv om jeg er FrP'er, har jeg aldri ønsket ham som statsminister. Hvorfor ikke? Er det en litt sånn nagende tvil og frykt som ligger i bunnen? Et resultat av venstresidens mangeårige kamp for å stemple Hagen og FrP som useriøse. Hagen er en våre mest erfarne statsmenn. Han har vært i systemet 20-30 år og kjenner det ut og inn. Og han er en svært erfaren politiker. Det ville garantert bli en del syting og bæring og stønning og "går det an" og "nå har Norge gått av hengslene" osv. osv. Men dette vil være overfaldisk støy. Folk vil fortsatt gjøre jobben, og Norge vil fortsette å gå rundt. Men vi vil få litt mer FrP-politikk en tidligere. Men uansett, dette kommer til å skje. Hagen er for kontroversiell til å få støtte fra de andre borgerlige partiene. Og jeg ser ikke at FrP blir store nok til å danne regjering alene. Hagen er som sagt gammel, og jeg frykter at han vil være mest opptatt av seg selv og huset sitt i spania. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Uansett håper jeg Hagen står med sine uttalelser om at han ikke støtter en regering med Bondevik som statsminister, det vil vel bety ny regering og der har jo Jern Erna annonset sin annkomst, vil bli morro å se om samarbeidet blir like rosnrødt om KRF mister det eneste de har i regeringen, nemmelig taburett. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ja! Endelig en sjanse for norges beste parti! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Bodevik så i dag " enten en regering sammen med høyre og venster eller opposisjon" det fantes ikke noe alternativ på borgelig side. Om da hagen setter foten ned, hva da?? Lenke til kommentar
Danko Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Om da hagen setter foten ned, hva da?? Time will show Sannsynligvis blir AP som største parti bedt om å danne en regjering. Dog etter en stund i en mindretalls rød-grønn regjering går de av, og Frp/H(?)/Krf(?)/V(?)/etc(?) danner ny regjering, hvorav muligens med Hagen som statsminister.. For eksempel. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Vi har vel i realiteten kun 2 valg, det ene er : Jens som statsminister i en flertallsregering. Det andre er: Jens som statsminister i en mindretallsregerin. Først er greit det blir jo om de rødgrønne vinner valget Det andre fordi Hagen kommer til å sette ned foten, dermed er det ikke grunnlag for dagens regering og Bondevik må be det største partiet som er ap om å danne regering, det paradoksale da er at denne ap regeringen kommer til å overleve på støtte nettop fra KRF . Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hagen må riktignok få med seg halve stortinget på å kaste bondevik, så hvis Ap støtter forslaget om å kaste bondevik er det ikke sikkert at KrF vil støtte Ap i en eventuell mindretallsregjering. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 politikk kan jeg overhodet ikke noe om... da var det kanskje lite vits i å poste her Lenke til kommentar
Decline Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Morsomt at enkelte FRPere ikke vet hvem de støtter. Jeg snakket senest i går kveld med en kamerat av meg. Han er FRPer. Han var så stolt av at CIH går imot Bondevik, og dermed det kristenkonservative KRF - TRODDE HAN. Helt til jeg opplyste han om at CIH og Siv Jensen faktisk roser Dagfinn Høybråten langt oppi skyene! Og han er enda verre enn Bondevik! Og når CIH ikke gjør det, er han på bønnemøter hos Levende Ord og andre kristne forsamlinger. Et parti for ateister? NEPPE Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Morsomt at enkelte på venstresieden tror at man ikke kan være på møter hos folk som tenker annereledes enn en selv. Taler man til kristne, så er man en kristen? Taler man til rasister, så er man rasist? Hagen var i moské og talte i denne valgkampen, som eneste fremmøtte partileder som takket ja til en invitasjon. Kanskje Hagen er blitt muslim også? Endret 9. september 2005 av JBlack Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Svevende ord burde blitt tiet ihjel. Denne lille sekta har for mye makt allerede. Men uansett. Man er ikke kristen fordi man taler i kirka. Men Hagen talte ikke bare til Svevende ord, han talte som en av dem. Hagen snakker hele tiden om kristne verdier, den norske kristne kulturarv etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå