Kjetil-H Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 http://www.techpowerup.com/index.php?5127 Bildene fra HKEPC var tydeligvis ekte likevel, jeg har hele tiden mistenkt dem for å være etterbehandlet for å øke lesbarheten til informasjonen på die-en. Jeg kunne finne det for godt å tolke faktumet 512MB minne som standard på toppmodellen og 256MB på Crossfire Edition dithen at toppmodellen blir en smule sjelden (så sjelden at den aldri kommer til å finnes i STORE kvanta, og vil bli faset ut når neste toppkort kommer).. Fortsatt ingen rykter/indikasjoner på "pipeline"-konfigurasjon eller ytelse, men minnekontrolleren ser ut til å bli meget interessant. Forøvrig lurer man på hva som er sladdet i overkant av PCI-E-tilkoblingen på dette bildet: - http://www.techpowerup.com/img/05-09-07/r520front.jpg Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ikke lenge før vi snart får litt specs nå heller. Lurer virkelig på om noen Nvidia Fanboys kommer til å smile eller grine. Time shall tell... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Det må være markant bedre enn 7800GTX, hvis ikke venter jeg heller på neste skjermkort før jeg oppgraderer.... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Forøvrig lurer man på hva som er sladdet i overkant av PCI-E-tilkoblingen på dette bildet:- http://www.techpowerup.com/img/05-09-07/r520front.jpg Mvh Kjetil Ikke bare der, men også helt til venstre på bildet ser det noe rart ut. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Gleder meg til det kommer i butikken Lenke til kommentar
Bjoern- Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg har selvfølgelig kjørt meg fast teknologisk nå. Da jeg kjøpte HK og CPU var det bare 754 som var tilgjengelig, rimelig (?) Priset i nettbutikkene, og "in". Abit hovedkortet mitt har ikke PCI-e og jeg kjøpte nettopp X850XT PE. That means: Nytt Hovedkort og cpu for å skaffe meg nytt skjermkort *Grøss* Men hva gjør man ikke for litt ekstra Juicy skjermkort? Gleder meg til å se tester av dette. Lenke til kommentar
johann Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Håper bare ikke de går over nvidia.... Heheh. neida det klarer de jo ikke. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Dette blir spennende! Layoutmessig er det et helt annet kort en referansedesignet til R4XX i allefall - kjente meg ikke igjen i det heletatt (baksiden) mvh r.- Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Vi kan jo klistre inn informasjonen... R520 XT 512MB RAM ~600 MHz core ~650-700 MHz memory Dual slot cooling Dual DVI R520 XL 256MB RAM ~500 MHz core ~500 MHz memory Single slot cooling VGA + DVI R520 LE 256MB RAM ~450 MHz core ~450 MHz memory Single slot cooling VGA + DVI R520 XT Crossfire Edition 256MB RAM ~600 MHz core ~650-700 MHz memory Dual slot cooling VGA + DVI Dette stemmer bra med de siste ryktene til the inquirer. XT utgaven kom vist kun til å ha begrenset tilgjenglighet... Edit: Denne er kanskje litt vond å svelge for enkelte her? Når skal Øyvind Dahle ut på sykkeltur egentlig? The will only be PCI-Express boards. AGP versions are definitely not planned. Endret 8. september 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) edit. Endret 8. september 2005 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Håper bare ikke de går over nvidia.... Heheh. neida det klarer de jo ikke. Selvfølgelig knuser de ræva til Nvidia om de vil.. Bare synd kortene ligner på FX5700 både i vifte og høydestørrelse. :/ Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ser på meg ut som om det er ganske mye varme som skal ledes bort her. Ganske masiv kobberblokk som ligger over R520 brikken, og hvis vi ser bak på kortet ser vi at ATi også har puttet heatsink på strømregulatorene. Men ATi har fått puttet alt minnet på en side av kortet... 512Mb utgaven av 7800GTX kommer til å ha minnet på begge sider (men det har 256Mb utgaven og) Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Naturligvis blir det raskeste ATI-kortet raskere enn 7800GTX. men eg tror det skal bli veldig vanskelig å få tak i det. Bedre med en fugl i hånden enn ti på taket, tror eg de sier Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hvet ikke om denne er postet her: http://www.hkepc.com/hwdb/r520firstlook-e.htm Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Raptor' date='08/09/2005 : 09:02'] Edit:Denne er kanskje litt vond å svelge for enkelte her? Når skal Øyvind Dahle ut på sykkeltur egentlig? The will only be PCI-Express boards. AGP versions are definitely not planned. Aller viktigaste info for meg.... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Denne likte jeg: (...)memory speed at 1.26ns which translates to a maximum frequency of 1.6GHz Håper det stemmer, og at det kommer slikt minne på XL utgaven. Endret 8. september 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Hmm ser ut som r520 xl kommer til å yte omtrent likt men om det er mulig å få tak i et xt kort som yter en god del bedre en Gtx kan det bli skjermkort bytte. Skall det bli noe kniving må egentlig r520 xl være bedre en 7800gtx også, for Ati sier jo selv at det er disse kortene som kommer til å bli solgt i kvantum i første omgang Endret 8. september 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Vil si at det er veldig rart hvis R520 ikke blir raskere enn 7800GTX, de har tross alt brukt lenger tid på det. Blir skuffet hvis det ikke er det. Lenke til kommentar
blazern Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Men er det kun ytelse det står på? Hadde ikke det nye kortet fra Nvidia noe som gjorde bilde kvaliteten litt bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå