loladin Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hei Jeg har problemer med SP 2 på min 1557 laptop fra Aopen. Etter ca 10-15 min i spill som krever litt fra systemet så stopper vifta å snurre (fort), å da slutter CPU'en å jobbe på max, noe som igjen da fører til at spillene hakker å har problemer med å kjøre. Opplever dette problemet *bare* med SP2 så jeg får ut ifra at det er noe med strømdriverne eller noe sånt som er galt. Ser at det er en 28-29 siders lang thread om 1557, men det blir litt for mye for meg å lese igjennom her nå på kvelden. Kan legge til at jeg har lest at dette problemet, eller et lignende problem også skjer på noen Dell notebooks. Noen som kan hjelpe meg? - einar Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 merkelig for jeg har en 1557GLS og har ikke det problemet der.. kjører SpeedswitchXP som styrer CPU hastigheten. Lenke til kommentar
loladin Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Det hjalp ikke så veldig mye.. Har re-installert CPU hotfix driverne som Whitebox har på sine sider - til sine 1557 maskiner, skal se om det fungerer. einar Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Kan jeg spørre hvorfor du kjører SP2? Det lager jo mer problemer enn det fikser. Lenke til kommentar
loladin Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 heh, ikke vet jeg egentlig. men tilbake til spørsmålet, hotfix CPU driveren hjalp ikke. Etter 10 minutter så skjedde det samme, vifta bremser opp å spillet bynner å hakke. Noen andre som har idéer på hva som skjer? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Fjern SP2, da dette har ingenting for seg. Kun installer de oppdateringene som du bør ha. Lenke til kommentar
loladin Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Jo, det går an, men jeg har helst lyst til å gjøre det som siste utvei. Er det noen andre 1557 brukere som har opplevd det samme problemet som meg? Eller noen andre notebook brukere som har det samme problemet? (har en 1.7 m centrino prosessor) Einar Lenke til kommentar
Filla Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hadde dette problemet når jeg spilte Everquest på de 2 siste laptopene mine. Virket for meg som om Intels strømsparingssystem "Speedstep" rett og slett ikke fikk med seg at jeg spilte et krevende spill, og throttlet ned CPU speed (for å spare strøm), med dertilhørende "slow motion" spillopplevelse. Det jeg gjorde, var å sette strøminnstillinger til "Alltid på" når jeg skulle bruke laptopen til EQ, da fungerte dette greit. Dette skjedde kun ved EQ og ikke ved andre spill. Siden EQ ikke innstallerer filer til registry ved innstallasjon (hele innstallasjonen kan flyttes mellom f.eks partisjoner), har jeg i ettertid bare antatt at dette kan være deler av forklaringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå