Gå til innhold

Alienware for / imot


Anbefalte innlegg

Enkelt og greit: Noen grunn til at jeg ikke bør kjøpe en Alienware i stedenfor andre sammensettnigner fra for eksempel Komplett.no eller rett og slett byggesett?

 

På Norske sider har jeg aldri sett en review av Alienware sine produkter, noe jeg finner rart, ettersom de ellers setter standard for PC spill.

 

Det er vel også å nevne at det for min del er en Area 51 eller Aurora med SLI support som er aktuell. Jeg vil også anskaffe en NEC ST 1100 projektor som får duge som skjerm.

 

Jeg håper å skvise den totale prisen til rett under 35k. Projektoren har btw falt dramatisk i pris, og de fleste norske forhandlere har ikke oppdatert sine priser (eller ønsker ikke?).

 

Et par ekstra spørsmål, om noen kan svare:

 

1. Er det ingen forhandlere i Norge som selger løs ddr2 ram med 667mhz frekvens? Både Dell og Alienware oppererer med denne på sine nyere maskiner, og det ville vært greit å kunne sammenlikne pris med bygg-PC.

 

2. Alle grafikktester utføres i skytespill, men hvordan tåler de spill som Everquest2, som krever vel så mye som alle skytespill i dag om man skal fyre det i taket?

 

For min del er det Everquest2, Oblivion, Vangaurd og liknende titler som blir aktuelle, og de krever definitivt sitt når det kommer til grafikk.

 

Min nåværende PC er en Dell pentium 4 med 2,4 Ghz, 1 gig ram (vet ikke hvilken type) og med et radeon 9800 pro. Den trenger definitivt en overhaling snart, og jeg vil tro jeg merker et læft med en eventuell Area 51...

 

Takk for hjelp og forslag. Om noen har videre spørsmål er det bare å legge ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag, ja det skal du få.

 

Kjøp av Alienware er et dumt kjøp i mine øyne, som sagt før overprisa osv.

 

Bygg din egen pc og kom unna med billigere pris (i allefall i pris/ytelse vurdering).

 

Om du absolutt skal ha Alienware, så er det ingen som stopper deg. Barre til å bestille. Er ingen norske leverandører som har dette for salg. Så det må du bestille fra Alienware evt. en annen leverandør som har produktet.

 

Ville heller skrevet en ny post her på hw.no forumet, og spurdt om forskjellige oppsett av pc til den max. prisen du ønsker.

 

Det var mitt forslag!

 

Take it or leave it. Simple as that..

 

Lykke til ;)

Endret av TeCh2pe
Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at man alltids kan klare å slå Alienware ytelelsesmessig hvis man bygger en PC selv. La oss si at en Alienware koster 20 000 kr så kan du garantert bruke 20 000 kr på deler og bygge en som yter bedre.

 

I tillegg er de harry med sitt stygge design. Og selvfølgelig den ultimate skrytegreia. Folk som skryter av Alienware er jo litt artig, å skryte av det er som å skryte av sin mangel på kompetanse innenfor PC-området.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Jeg har inntrykk av at man alltids kan klare å slå Alienware ytelelsesmessig hvis man bygger en PC selv. La oss si at en Alienware koster 20 000 kr så kan du garantert bruke 20 000 kr på deler og bygge en som yter bedre.

 

I tillegg er de harry med sitt stygge design. Og selvfølgelig den ultimate skrytegreia. Folk som skryter av Alienware er jo litt artig, å skryte av det er som å skryte av sin mangel på kompetanse innenfor PC-området.

Enig, AlienWare er dyrt ( I forhold til ytelse ) og har blitt litt "wanna be" Hvor folk som ikke kan noe om pc betaler mye mer for å si til andre at de liksom har peil forde de har kjøpt en AlienWare pc.

 

Om du liker den beste Alien pcen.

Så hadde jeg notert hva som var i den og sjekket litt rundt. Da finner du nok noe helt likt (inn toweret) til en litt bedre pris.

 

Ja, og ikke alle AlienWare pcene er bra, eller fremtids rettet, til spill.

De har sine "Dell" marskiner de å.

Lenke til kommentar

Men de har et helt eget kjølesystem da :dribble:

Bråkete psu`er og desverre. Skal du ha Alienware, kjøp det kabinettet som er nesten likt på Komplett, og sett tilsvarende like deler inn i det kabinettet. Da har du en "Alienware" du og.. Hehe.

Sjekket forøvrig siden deres istad, de tilbyr en 23" BenQ skjerm som kjører 1920x1200. Må si den fristet litt :)

Lenke til kommentar

Tok en titt på den Aurora PCen med SLI oppsett, øverst på siden så reklamerer de for FX-57 og 7800 GTX i SLI oppsett, og prisen ser ikke så gal ut der den ligger til $2.279,- dollar, frem til man kikker under første select knapp. Hvor spesifikasjonene for det oppsettet står. Det er da en CPU på 3800+, og 2x6600GT. Det samme oppsettet kan man få på Komplett til 14-15000,- med å velge kvalitet i alle ledd.

 

 

Hvorfor lurer du på DDR2?, hvis du kjøper en Alienware PC, så bruker disse AMD, og på det Aurora oppsettet du har nevnt. Og AMD støtter ikke DDR2.

 

Husk at prisene der vil få ett momspåsalg på 25 %, så prisene blir godt over 20000,-. Tipper den Auroraen i SLI vil koste ca 23-24.000,- i praksis.

 

Det er snakk om nesten 10.000,- mer enn når du bygger den selv.

 

Samt hvis du vil ha det grafikk hoppet, så må du nok ha ett litt bedre skjermkort enn 6600GT. Skal man ha en kraftig spill PC i dag, så er nok 7800 GT minimum, selv om de fleste vil kunne greie seg med 6800GT. Og det er bedre å bruke 3200,- på en 7800GT enn 2x 6600GT, du får mer kraft da.

 

 

 

EDIT: hvis du tar en Aurora PC, og går inn og konfigurerer den selv, og bytter ut 2x6600GT med 1x7800GT så koster det kun 66 dollar mer. Noe som er utrolig mye mer ytelse for pengene.

 

Og det er ikke vanskelig å finne en god prosjektor til ca 8000,- i dag, i verstefall 10-12000,- Mye penger å spare med å velge riktig webshop i norge, og bygge PCen selv.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
gjelder alt dette oppskrytet om overprising, og sånn, om bærbare også? har en venn av meg som skal kjøpe en bærbar til 18k.. fra alienware..

Tja skal ikkje si noe sikkert, men forundrer meg ikkje at det er samme låta der heller nei ;)

 

Be han sjekke ut ka som er inni den maskina, sjekk opp evt. andre merker og se om det er penger å spare :yes:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kompis av meg kjøpte nå en Alienware laptop med 17" skjerm osv. For å være helt ærlig syns jeg ikke den var noe pen :S Den var tung og stygg.... Eneste som er kult med den er alienhodet og øynene bak på skjermen and that was it. Resten var bare stygt :S Hadde heller kjøpt en Dell XPS Gen. 2, HP 17" beist eller en PowerBook 17" istedenfor.

Lenke til kommentar

Ang. prosjektoer som skjerm. Ulemper:

- Liker ikke aa bli slaatt av/paa ofte. Altsaa ikke lurt aa "slaa paa i 5 minutter for aa sjekke epost" med mindre du har et lite lager lamper i huset.

- Stoey

- Lav opploesning. Du trenger ikke mye mer enn ett 6600GT for spilling i 800x600, 1024x768 eller 1280x720 avhengig av hvilken prosjektoer du kjoeper.

 

Og noen flere kan man sikkert finne. Kanskje en 32/37" LCD TV om det er stoerrelse paa PC bildet du leter etter?

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...